Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lige en sommerhilsen fra Kalvø
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-07-05 15:17

Netop hjemvendt fra en uge i sol og sommer på Kalvø smider jeg lige der her
link til et billede:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-469

Som man godt kan se, lider jeg stadig af frontfokus, da jeg ikke ku mig selv
til at aflevere kameraet her i sommerferien.

Det plager mig virkeligt at skulle undvære huset i op til 4-5 uger, men på
den anden side holder tanken om fejlen mig også lidt tilbage.

Jeg må se at få det gjort, SUK!

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-07-05 16:40

"Frodo Nifinger"
> [...]
>
> Det plager mig virkeligt at skulle undvære huset i op til 4-5 uger, men på
> den anden side holder tanken om fejlen mig også lidt tilbage.

Du kan låne min S2Pro imens, kan sende den imorgen
hvis det var noget. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-07-05 20:47

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan låne min S2Pro imens, kan sende den imorgen
> hvis det var noget. -max-

Det ville være et totalt hit!

Jeg kvitterer en flaske god sigtemiddel for lånet (Glenn Fiddich)

Jeg har sendt en mail til dig

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-07-05 16:59

Frodo Nifinger wrote:

> Det plager mig virkeligt at skulle undvære huset i op til 4-5 uger,
> men på den anden side holder tanken om fejlen mig også lidt tilbage.

Hvorfor så længe? Mit D70 blev returneret efter 2 dage (godt nok efter en
delvis selvforskyldt fejl på lukkeren, men det skulle vel ikke betyde den
store forskel). Jeg synes 4-5 uger lyder meget voldsomt.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-07-05 20:52

> Hvorfor så længe? Mit D70 blev returneret efter 2 dage (godt nok efter en
> delvis selvforskyldt fejl på lukkeren, men det skulle vel ikke betyde den
> store forskel). Jeg synes 4-5 uger lyder meget voldsomt.

Der er flere årsager til det.
1. Nikon har fyret DFA på kamerasiden som importør og reparatør pr 1.
oktober og starter selv en serviceafdeling op i Danmark. DFA har derfor
tilpasset sin arbejdsstyrke derefter.
2. Det er ferietid, og de tilbageværende reparatører har ferie.
3. Mit Nikon D70 er købt i Tyskland hos Technik-direkt og ryger pr.
definition om bag i køen i forhold til kameraer solgt via DFA.

De har selv oplyst, at det mindst vil tage 4-5 uger.

Jeg kunne også sende det til Technik-direkt.
De har udvist meget fin service, men det er ikke godt at vide, hvor lang
tid, det vil tage den vej rundt.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-07-05 17:13

Frodo Nifinger skrev:
> [...]
>
> Det plager mig virkeligt at skulle undvære huset i op til 4-5 uger, men på
> den anden side holder tanken om fejlen mig også lidt tilbage.

Jeg må inbdrømme at jeg kan ikke se front focus. Det ser ud som om der
focuseres på hundens ryg. Hvis nu datteren havde haft en kraftig farvet
eks. grøn trøje på, havde det været et sjovt farvespil.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-07-05 21:00

> Jeg må inbdrømme at jeg kan ikke se front focus. Det ser ud som om der
> focuseres på hundens ryg. Hvis nu datteren havde haft en kraftig farvet
> eks. grøn trøje på, havde det været et sjovt farvespil.

Tjah, ser du godt efter, så ligger fokus lige på rumpen af hunden eller
deromkring.
Når jeg så fortæller dig, at jeg har fokuseret på hundens nakke!!.

Men billedet er da brugbart.
Hed hensyn til trøjerne, så var billedet ikke planlagt.
Jeg så dem bare sidde nede på broen og lagde mig på lur og ventede på, at
hunden skulle løfte ørerne
Men en grøn trøje havde ikke været dårlig i billedet.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Bjarne B. Frederikse~

Dato : 17-07-05 18:18

> [...]
>
> Det plager mig virkeligt at skulle undvære huset i op til 4-5 uger, men på
> den anden side holder tanken om fejlen mig også lidt tilbage.

Jeg syntes der fokuseres meget på teknik, prøv engang og se på det billede.
Det får sgu mig til og grine hver gang jeg ser på det.
Hvad har de 3 fået øje på ....
Eller nyder de bare og sidde der og høre bølgernes klukken ....
Og så den skønne hund som lige har kilet sig i mellem de 2
Jeg kan bare sige skide godt billede.

Ja det er min mening

MVH
Bjarne

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-07-05 21:04

"Bjarne B. Frederiksen" <bbf1@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eller nyder de bare og sidde der og høre bølgernes klukken ....
> Og så den skønne hund som lige har kilet sig i mellem de 2

Tak for kommentaren.
Jeg er selv ganske tilfreds med billedet, frontfokus eller ej.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra :

Dato : 17-07-05 20:03

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Som man godt kan se, lider jeg stadig af frontfokus, da jeg ikke ku mig
> selv til at aflevere kameraet her i sommerferien.

Frontfocus,,, det kan jeg ikke se, men et rigtig godt billed, dog genere det
tæppe mit øje
Stadigvæk et godt skud
Henrik

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 17-07-05 21:03

Frodo Nifinger wrote:

> Netop hjemvendt fra en uge i sol og sommer på Kalvø smider jeg lige der her
> link til et billede:
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-469

Det er en af fotografiets mange gyldne regeler, at med mindre
motivet er meget specielt, så skal man principielt undgå, at
fotografere ryggen på folk, og jeg vil mene, at dit billede
bekræftiger denne regel...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Grafiker, fotograf & webdesigner

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-07-05 22:23

"Niels Ebbesen PowerBook" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Det er en af fotografiets mange gyldne regeler, at med mindre motivet er
> meget specielt, så skal man principielt undgå, at fotografere ryggen på
> folk, og jeg vil mene, at dit billede bekræftiger denne regel...

Takker for kommentaren!

Jeg synes også selv, at netop motivet beretter til undtagelsesvist at skyde
dem med ryggen til.
Jeg mener at have hørt, at en af skagensmalerne faktisk har malet et
tilsvarende motiv, Krøyer vistnok endda.
(ikke at mit billede tåler sammenligning

--
Jesper Nielsen
aka