Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 300mm
Fra : Nicolai

Dato : 16-07-05 02:16

Er det den man skal gå efter for at få meget zoom til få penge?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk/tilbud.php (Få resten af året gratis!)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-07-05 03:01

"Nicolai"

> Er det den man skal gå efter for at få meget zoom til få penge?
>
> --
>
> Med venlig hilsen / Best regards
> Nicolai

-max
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produkt=310421

Fra : Knud Bonke

Dato : 16-07-05 05:02

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse news:42d85fe9$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=53326
:
: Er det den man skal gå efter for at få meget zoom til få penge?

Jeg er ejer af 1 eksemplar, der ligger nederst i tasken. Det kan ikke tegne
skarpt ved max brændvidde, og er noget vakkelvornt plastikkram.
Jeg vil ikke anbefale det, bruger i den ende mest et Tamron 80-210/
1:4,5-5,6, (som er det samme som Canon'et kan bruges i) og det er
lettere og bedre.
mvh Knud

Fra : Bjarne Haug

Dato : 16-07-05 08:08

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Er det den man skal gå efter for at få meget zoom til få penge?

> [...]

Jeg har engang købt denne her, den er faktisk helt fin over hele blænden,
jeg har uploadet et par testbilleder på min hjemmeside og skrevet lidt om
den her:

http://www.fotokritik.dk/?x=/forumvis.html_id3=10248&fid=3

Canon 100-300mm f/4.5-5.6 USM EF Lens

Den stod vist til 4700,- men fik den pruttet ned til 3700,- hvilket nok
stadigvæk kan gøres billigere i hvert fald i tyskland.

mvh
Bjarne

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 16-07-05 08:50

"Bjarne Haug" <b.haug@3dmarathon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den stod vist til 4700,- men fik den pruttet ned til 3700,- hvilket nok
> stadigvæk kan gøres billigere i hvert fald i tyskland.

Hej
Den har jeg faktisk også haft, det er et udemærkedet optik, og så har den en
rigtig USM motor
den kan købes til under 3000 kr feks. www.kamerahuset.dk til 2895,-

Jeg har også lige et link til billeder taget med den:
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=136659

mvh
Gerner

Fra : Nicolai

Dato : 16-07-05 10:35

> [...]
> den kan købes til under 3000 kr feks. www.kamerahuset.dk til 2895,-
>
> Jeg har også lige et link til billeder taget med den:

Tak for tip!

Den er absolut favorit nu! :)

Fra : Jacob

Dato : 16-07-05 21:41

> Tak for tip!
>
> Den er absolut favorit nu! :)

jeg købte et for 1800kr på ebay. det er som nyt.
jeg bruger det meget på 300mm der syntes jeg at det tegner helt fint. jeg er
lidt imponeret over dens usm fokus. den kan holde fokus på en modelflyver
som flyver med omkring 300km/t hen mod mig.
min fotohandler sagde et dette objektiv var det værste man kan montere på et
kamera. han påstod at de nye 70-300 var langt bedre. hans argument var at
det er jo det som alle køber idag.

Jacob

Fra : Nicolai

Dato : 16-07-05 20:14

Kan nogen hjælpe med for og imod disse:

(telefoto-zoomlinse / 4X / F/4.0-5.6 / 75 mm - 300 mm)

(Telefoto-zoomlinse / 3.3X / F/4.5-5.6 / 90 mm - 300 mm)

Og den abbefalede: (Canon 100-300mm f/4.5-5.6 USM EF Lens) - som jeg ikke kan
finde på EDB-priser?

Erfaringer? Kvalitet? for og imod?
Jeg beslutter mig ud fra evt. erfaringer, så jeg håber på gode input.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-07-05 08:46

In article <42d85fe9$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Nicolai wrote:

> Er det den man skal gå efter for at få meget zoom til få penge?

Den og så Sigmas 70-300mm APO 2 Makro er de mest velfungerende i
området såfremt man vil holde sig under 2000 kr.

Fra : Nicolai

Dato : 17-07-05 14:28

> Den og så Sigmas 70-300mm APO 2 Makro er de mest velfungerende i
> området såfremt man vil holde sig under 2000 kr.

http://www.photodo.com/nav/prodindex.html <- der får den 3.1 mens II USM får
4.1 - jeg er i vildrede og skal have købt snarest - what to do?