server, energiforbug mm.
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 04-06-01 13:56

Et dilemma:

Jeg har to mac'er kørende som hhv. web- og ftp-server. Disse funktioner
vil sagtens kunne styres af en mac - men hvilken skal jeg bruge? Eller
rettere - hvilken mac er mest strømbesparende? Og hvilken kan bedst
holde til at stå tændt hele tiden?

Mac'erne:
1. PPC 7200/90 m. 56 mb ram og 850 mb HD, 10 Mbit netkort
2. PPC 6100/60 m. 72 mb ram og 1 gb HD, 10 Mbit netkort

Foreløbig bruger jeg Quid Pro Quo som web-software på 7200'en og
NetPresenz som ftp-software på 6100'en.

--
mvh Jesper

Biddet > http://go.to/biddet
Mong Prod. > http://zap.to/mong

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-06-01 14:25

In article <1euhfrs.52ibk6a73m20N%jmfink@mac.com>,
jmfink@mac.com (Jesper Møller-Fink) wrote:

> Eller rettere - hvilken mac er mest strømbesparende?

7200'eren, den bruger (max) 150W, mod 6100'wewns 210W.

> Og hvilken kan bedst holde til at stå tændt hele tiden?

Det er vist stort set ligemeget.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 04-06-01 15:42

> 7200'eren, den bruger (max) 150W, mod 6100'wewns 210W.

> Det er vist stort set ligemeget.

Eftersom 7200 bruger mindst så skal det være den, den er også langt den
hurtigste af de to.
--
Jesper Oersted. My mailaccount is spamfiltered by ORBS.
http://www.orbs.org.

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 04-06-01 16:03

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:

> Eftersom 7200 bruger mindst så skal det være den, den er også langt den
> hurtigste af de to.

Fint. Så smider jeg bare den 1 gb HD i 7200.

Tak for svarene!

--
mvh Jesper

Biddet > http://go.to/biddet