Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
to måger
Fra : ;o\)-max-

Dato : 14-07-05 23:09

Dagens billede fra volden. -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1566356

Fra : Alex W

Dato : 14-07-05 23:18

> Dagens billede fra volden. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1566356

Woow ... super billede
Godt set Max

Hvordan får du den sorte baggrund ?? Fusk ???

/Alex W

Fra : Jens Arnfast

Dato : 14-07-05 23:19

-max- wrote:
> Dagens billede fra volden. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1566356

Nåja.. det blev jo ikke hel skidt

Kontrasten er fabelagtig.. jeg gad godt kunne tage sådanne billeder

--
-jens
fotospire

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 14-07-05 23:22

On Fri, 15 Jul 2005 00:09:22 +0200, -max- wrote:

> Dagens billede fra volden. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1566356

Jeg kan ikke lige komme på andet end skide flot.
--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-07-05 00:35

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Dagens billede fra volden. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1566356

Flotte, men hvorfor ser de 'tegnede' ud?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : 7c

Dato : 15-07-05 07:54

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Dagens billede fra volden. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1566356

Stjernegodt billede. Af ren nysgerighed og iver efter at lære noget, så
kunne jeg godt tænke mig at se billedet før det røg gennem Photoshop.

Søren C.
Nybegynder

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-07-05 08:03

"7c"

> "-max-"
> >

> Stjernegodt billede. Af ren nysgerighed og iver efter at lære noget, så
> kunne jeg godt tænke mig at se billedet før det røg gennem Photoshop.
>
> Søren C.

Desværre det kan ikke lade sig gøre - den eneste måde
du kan lære noget på er at gå igang selv.
Diffuseglow minder en hel del om den effekt man får ved
at bruge soft filter på objektivet eller et semi transparent
stk. plastik under kopiering i mørkekammer. Leg med det
måske opfinder du en helt ny effekt. -max-

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-07-05 09:17

-max- skrev:

> [...]
> stk. plastik under kopiering i mørkekammer. Leg med det
> måske opfinder du en helt ny effekt. -max-

Det kan heller ikke lade sig gøre at se den nye - er photosig nede?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-07-05 10:50

-max- wrote:

> Dagens billede fra volden. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1566356

Tja Max... hva' ska' sige udover, at det squ et rigtig fedt og flot
billede...!

Jow forresten... jeg kan tilføje, at alle knipserne her kan se
hvordan det skal gøres...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-07-05 12:18

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Tja Max... hva' ska' sige [...]

Er jeg alene om ikke at kunne se den side.
Opera 7.5: download af fil "View", 0 byte
IE 6: "Siden kan ikke vises"
Firefox 1: blank side.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-07-05 13:08

Peter Loumann wrote:

> Er jeg alene om ikke at kunne se den side.
> Opera 7.5: download af fil "View", 0 byte
> IE 6: "Siden kan ikke vises"
> Firefox 1: blank side.

jeg kører opera 8.1 og den virker, men langsom, det er sikkert det der
er i vejen

Ole

Fra : Bjarne K

Dato : 15-07-05 13:08

"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message
> Er jeg alene om ikke at kunne se den side.
> Opera 7.5: download af fil "View", 0 byte
> IE 6: "Siden kan ikke vises"
> Firefox 1: blank side.
>
> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)
> http://huse-i-naestved.dk

Kan heller ikke se siden i ie6. Eller nogle andre sider på photosig.com
for den sags skyld.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Ole Larsen

Dato : 15-07-05 13:11

Peter Loumann skrev:

> Er jeg alene om ikke at kunne se den side.
Nej
> Firefox 1: blank side.
dodo om 1.0.4

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-07-05 13:50

Peter Loumann wrote:

> Er jeg alene om ikke at kunne se den side.

Nej.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-07-05 14:07

Peter Loumann wrote:
> Er jeg alene om ikke at kunne se den side.
> Opera 7.5: download af fil "View", 0 byte
> IE 6: "Siden kan ikke vises"
> Firefox 1: blank side.

Samme problem her i IE6 ;-(

Gælder vist alle links til fotosig i øjeblikket ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-07-05 14:20

"Jan Vestergaard"

> Samme problem her i IE6 ;-(
>
> Gælder vist alle links til fotosig i øjeblikket ?
>
> Jan
>
> --
> Jan Vestergaard,

Den er mest nede, ikke noget at gøre ved det -max-

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-07-05 14:23

"-max-" <max@amarzone.dk> wrote in message
> Den er mest nede, ikke noget at gøre ved det -max-

LOL!

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 15-07-05 14:22

> Er jeg alene om ikke at kunne se den side.
> Opera 7.5: download af fil "View", 0 byte
> IE 6: "Siden kan ikke vises"
> Firefox 1: blank side.

Samme her i IE6 og FF 1.04. Godt jeg ikke betaler for at have mine billeder
på den side.

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-07-05 16:07

"Thomas Schreiber" <no@more.spam> skrev i en meddelelse

> Samme her i IE6 og FF 1.04. Godt jeg ikke betaler for at have mine
> billeder på den side.
>

> --
> Thomas Schreiber
> http://fish.iddx.net - no more bs
+++++++++++++++++++

Det behøver du jo heller ikke, da du godt kan uploade uden at betale.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Ved svar på E-mail fjern "NOMORESPAM"

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-07-05 16:15

"Thomas Schreiber" <no@more.spam> skrev i en meddelelse

> Samme her i IE6 og FF 1.04. Godt jeg ikke betaler for at have mine
billeder
> på den side.

Nu er det jo valgfrit om du vil betale eller ej, og en opdatering af server
og andet kan jo også have indflydelse. Eventuelt kan I prøve at bruge www1,
www2 eller www3 i stedet for bare www. Ind i mellem kan man med fordel
skifte hos dem.

MVH
Thomas

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-07-05 17:11

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Jow forresten... jeg kan tilføje, at alle knipserne her kan se
> hvordan det skal gøres...

Ja, det ville jeg ønske, vi kunne - ville du ikke?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-07-05 17:37

"Jan Bøgh"

> Ja, det ville jeg ønske, vi kunne - ville du ikke?
>
> vh
> Jan

Tak for de pæne ord, men der er mange der laver lignende
billeder og alle kan hvis de gider (har tid).. Alle de seneste
billeder er taget efter "normal" arbejdstid, sen eftermiddag,
eller tidlig morgen er også fint - det er lyset der gør det meste
resten er held og tålmodighed.. Lav sol i ryggen og det kan
næsten ikke gå galt..
Høj sol er at invitere skuffelsen indenfor, det er sjældent der
kommer noget godt ud af det, så enten la' vær eller tag billeder
for at forstå bedre hvorfor det ikke fungerer.. -max-

Fra : Jakob

Dato : 15-07-05 17:42

In article <ioBBe.59820$Fe7.196327@news000.worldonline.dk>, ma22x3
@hotmail.com says...
> Dagens billede fra volden. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1566356

Det er bare et chokerende lækkert billede. Det er så rent og harmonisk.
Er ret vild med den måde at fuglene er isoleret med helt sort baggrund
hvordan faen får man det på et dagslysbillede taget udenfor ???

Og så timingen er jo fantastisk. De to måger ligner jo to eksponeringer
af den samme fugl under landing. Den øverste måges vinger er meget
elegante i bevægelsen, og så er lyset bare fedt.

Dyb respekt herfra. Hvor mange billeder skyder du for at ende op med
sådan et ?? Når du tager sådan et billede har du så en ide om hvad du er
ude efter ? Det kan man vel næsten ikke men må skyde det der nu går for
sig.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-07-05 20:56

"Jakob"

> Det er bare et chokerende lækkert billede. Det er så rent og harmonisk.
> Er ret vild med den måde at fuglene er isoleret med helt sort baggrund
> hvordan faen får man det på et dagslysbillede taget udenfor ???

Der er tæt bevoksning langs søbredden og på den tid af dagen
blir der meget mørkt på den bred og refleksionen i vandet er så
næsten sort, lidt underexponering for at sikre højlysende ikke
går tabt. Oven i det lidt duffuseglow i image inverted mode, svarer
til man fofter billedet i mørkekammeret, det får skyggerne til at
flyde over. Diffuseglow i normal mode får højlysende til at flyde
over i de mørkere områder, jeg har brugt begge.

> Og så timingen er jo fantastisk. De to måger ligner jo to eksponeringer
> af den samme fugl under landing. Den øverste måges vinger er meget
> elegante i bevægelsen, og så er lyset bare fedt.

Det er rent held..

> [...]
> sådan et ?? Når du tager sådan et billede har du så en ide om hvad du er
> ude efter ? Det kan man vel næsten ikke men må skyde det der nu går for

Nogle glade teenagere sad og smed brød ud så det var bare at
være opmærksom på brødstykkerne der flød rundt, jeg var lige
blevet færdig med at følge en Sølvmåge (tror jeg det var, stor)
jeg kan godt li de store måger når de letter tager de tit et par skridt
hen over vandoverfladen og når det er så vindstille kan det være
flot, men så dukkede de her små hættemåger op - ialt 30 billeder
på begge situationer. -max-

Fra : Jakob

Dato : 15-07-05 22:02

In article <42d814b8$1$18645$14726298@news.sunsite.dk>, max@amarzone.dk
says...

> [...]
> blir der meget mørkt på den bred og refleksionen i vandet er så
> næsten sort, lidt underexponering for at sikre højlysende ikke

OK. Skal lige have det skåret ud i pap, er det rigtigt forstået at du
korrigerer exponeringen med - fordi motivet generelt er mørkt og det kan
få automatikken til at overbelyse en forholdsvis lille hvid fugl i den
sammenhæng ??

> [...]
> flyde over. Diffuseglow i normal mode får højlysende til at flyde
> over i de mørkere områder, jeg har brugt begge.

OK den kender jeg ikke det vil jeg lige kigge på. Er det rigtigt
forstået at du så udvælger baggrunden, og derefter kører det her
difuseglow filter, eller er det et der bruges på hele billedet ?

> Det er rent held..

Ja den må du så længere ud på landet med :0)

> flot, men så dukkede de her små hættemåger op - ialt 30 billeder
> på begge situationer. -max-

OK, tak for informationerne det er meget lærerigt for mig at få at vide
hvor meget der er rodet med sagerne.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-07-05 23:41

"Jakob"
> [...]
> korrigerer exponeringen med - fordi motivet generelt er mørkt og det kan
> få automatikken til at overbelyse en forholdsvis lille hvid fugl i den

Den har fået -2/3bl - min teknik er enkel og ikke så præcis,
hvis vandet/himlen er lysere end fuglen overeksponerer jeg
og omvendt hvis det er mørkere, som regel mellem 1/3-2/3
men op til 11/2bl når jeg syns.. Jeg vil hellere have et mørkt
billede som udgangspunkt, men jeg er heldig med m2'ern den
er så large at jeg kan gøre næsten hvad som helst, 20d'er er
en del mere kræsen, men så længe jeg exponerer efter højlysende
(sørger for de ikke blokker) går det for det meste godt, skyggerne
må klare sig selv, hvis de er lost kan jeg leve med det, selvom det
jo egentligt er dårligt håndværk )

> OK den kender jeg ikke det vil jeg lige kigge på. Er det rigtigt
> forstået at du så udvælger baggrunden, og derefter kører det her
> difuseglow filter, eller er det et der bruges på hele billedet ?

Nej jeg gir filter over hele billedfladen (som regel) så kan jeg bruge
burn og dodge tools til at bearbejde lokale områder, men masker er
også en god ting - jeg går ikke specielt videnskabeligt til værks, gør
bare det der lige falder mig ind. Jeg har for det meste en ide om hvor
jeg vil hen med billedet, men det sker også tit at ender et helt andet sted,
enten fordi den første ide var dårlig eller fordi en ny ide lige skal afprøves.
-max-

Fra : Jakob

Dato : 16-07-05 11:46

In article <42d83b82$0$18643$14726298@news.sunsite.dk>, max@amarzone.dk
says...

> Den har fået -2/3bl - min teknik er enkel og ikke så præcis,
> hvis vandet/himlen er lysere end fuglen overeksponerer jeg
> og omvendt hvis det er mørkere, som regel mellem 1/3-2/3
> men op til 11/2bl når jeg syns

Ok.

> Nej jeg gir filter over hele billedfladen (som regel) så kan jeg bruge
> burn og dodge tools til at bearbejde lokale områder, men masker er
> også en god ting

OK det undrer mig egentlig. Efter du gjorde opmærksom på det her difuse
glow legede jeg lidt med det igår aftes. Har et sort/hvidt portræt hvor
jeg gerne vil gøre lidt ved baggrunden. Jeg afmaskede personen og
prøvede med noget difuse glow på et inverteret billede som du foreslog.
Det giver en helt ok effekt. Synes også at der er muligheder ved at give
hele billedet, men det giver en ret markant effekt synes jeg. Jeg kan
ikk helt forstå hvordan du kan give hele billedet og stadig beholde den
skarphed og detaljerigdom på fuglenen. For mig virker det som om at
effekten giver sådan et "romantisk udglattende look" til billedet. Men
ok er godt klar over at det jo hænger sammen med hvor meget man river i
de forskellige parametre :0)

> jeg går ikke specielt videnskabeligt til værks,

Hvad er der nu galt med placebo, statistik og kontrolgrupper :0)

> jeg vil hen med billedet, men det sker også tit at ender et helt andet sted,
> enten fordi den første ide var dårlig eller fordi en ny ide lige skal afprøves.

Ja det er jo måden, men tak for beskrivelsen max, jeg leger videre med
det medens jeg venter på at der skal falde et dslr ned i skødet på mig
:0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-07-05 12:50

"Jakob"
> [...]
> effekten giver sådan et "romantisk udglattende look" til billedet. Men
> ok er godt klar over at det jo hænger sammen med hvor meget man river i

Du har sat baggrunds farve til hvid inden du gir diffuseglow.? (nederst
i værktøjskassen). Hva er der nu galt med et "romantisk udglattende look"
men prøv med 0 støj, 1 styrke og 6-12 udflydning, hvis nogle områder
er for kraftige kan du bruge historie penslen på 20% og male nogle
områder tilbage i billedet, eller du har arbejdet på et dub lag og kan erase
eller sætte transparens på laget så noget af originalen skinner igennem..
eller, eller, eller......)

)

> Ja det er jo måden, men tak for beskrivelsen max, jeg leger videre med
> det medens jeg venter på at der skal falde et dslr ned i skødet på mig
> [...]

Et mere med samme teknik -max-
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1566881

Fra : Jakob

Dato : 16-07-05 13:00

In article <42d8f462$0$18642$14726298@news.sunsite.dk>, max@amarzone.dk
says...

> Du har sat baggrunds farve til hvid inden du gir diffuseglow.?

Det kan jeg bestemt ikke garantere, men jeg vil være opmærksom på det nu
:0)

> i værktøjskassen). Hva er der nu galt med et "romantisk udglattende look"

Intet hvis det er i bagrunden men jeg syntes bare det gik lidt for meget
ud over personen i mit "portræt", det så lidt kunstigt ud og det gør
fuglene i dine billeder ikke.

> [...]
> eller sætte transparens på laget så noget af originalen skinner igennem..

Perfekt tak for de tips, det vil jeg prøve af når jeg har samvittighed
til at forlade den tvangsopgave jeg sidder og roder med :0)

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1566881

Aghhhh endnu et fantastisk billede det må for helvede snart have en ende
;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Michael Petersen

Dato : 15-07-05 18:28

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Dagens billede fra volden. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1566356

Simpelthen det flotteste billed jeg har set til dato !

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-07-05 19:05

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Dagens billede fra volden. -max-
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1566356
++++++++++++++++++++++

Hej Max.

wow, du har taget mange gode billeder, men det her er et af de bedre. Hvad
har du gjort i photoshop, ud over det mest "grundliggende" ?

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-07-05 20:56

"Jørgen Nielsen"

> [...]
>
> wow, du har taget mange gode billeder, men det her er et af de bedre. Hvad
> har du gjort i photoshop, ud over det mest "grundliggende" ?

Se mit svar til Jakob - det er en teknik der fungerer godt til
mange ting, faktisk min søster der åbnede min øjne for hvor
effektivt det er at give lidt soft i mørkekammeret, så faldt
jeg over diffuseglow i ps og det smager lidt af det samme.
Men brug det med måde, det er lidt som hjerter i flødesovs
det kan gå hen og blive for meget af det gode. -max-