Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Passer Tamron AF 24-70 mm objektiv på 300d~
Fra : Renhof

Dato : 14-07-05 10:07

Jeg er blevet tilbudt et objektiv ( Tamron AF 24-70 mm objektiv )

Kan jeg presse det ned over ørene på et Canon 300D digicam ?

P.s Han har en del objektiver liggede, som der kunne have min interesse, men
da jeg er ganske ny på fotofronten, så er spørgsmålet, er der så "norm" man
kalder det objektiv som jeg skal bruge til mit Canon 300D hus ? Dermed mener
jeg den lukkemekanisme som mit kamera har, hedder det noget "smart" så jeg
altid kan spørge efter det ?

--
Renè ( Holstebro )

Rigtige mænd er hvide under patterne!

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 10:15

"Renhof" <rene@renhof.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dermed mener jeg den lukkemekanisme som mit kamera har, hedder det noget
> "smart" så jeg altid kan spørge efter det ?

Du skal bruge objektiver, der har en EF eller EF-S bajonet. Tamron laver
objektiver til en række forskellige mærker.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Renhof

Dato : 14-07-05 10:37

> Du skal bruge objektiver, der har en EF eller EF-S bajonet. Tamron laver
> objektiver til en række forskellige mærker.
>
> Mvh. Claus Petersen

Helt perfekt, mange tak for hjælpen Claus..

Bare så jeg helt fatter det, så er EF og EF-S fatningen ( bajonetten ) på
kameraet, som objektivet sættes på ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-07-05 11:02

Renhof wrote:
> Helt perfekt, mange tak for hjælpen Claus..
> Bare så jeg helt fatter det, så er EF og EF-S fatningen ( bajonetten ) på
> kameraet, som objektivet sættes på ?

Ja, ofte skriver 3. parts leverandører (Tamron, Tokina, Sigma osv.)
i øvrigt "Canon AF" på objektiver der har EF-fatning.

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Renhof

Dato : 14-07-05 12:05

> [...]
>
> // Hans
> --
> Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Super, så forstod en dumpap som mig oxo det

Mange tak for hjælpen

Fra : Gert Medom

Dato : 14-07-05 10:18

> [...]
> Dermed mener jeg den lukkemekanisme som mit kamera har, hedder det noget
> "smart" så jeg altid kan spørge efter det ?

Det er interessant for dig at vide om objektivet passer til canon. Det
sted
hvor du sætter objektivet på spejlreflexen, hedder fatning el. på engelsk
Mount.

Producenter som for eks Tamron laver objektiver til Canon, Nikon osv og de
bruger forskellig fatning.

/ Gert