Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon PowerShot Pro1
Fra : Morten G. Jensen

Dato : 13-07-05 21:20

Hej

Jeg har lige købt Pro1 men er entlig ikke den store fotograf... Jeg har
lidt problemer med at tage billeder af bevægelige personer / ting uden at de
bliver uskarpe. Er der en som kan fortælle mig hvad jeg skal stille på ?
Jeg bruger pt. "auto"

Mvh

MGJ

Fra : Kenneth

Dato : 13-07-05 21:42

"Morten G. Jensen" <XXbuggy@sport.tdcadsl.dkXX> skrev i en meddelelse
> [...]
> de bliver uskarpe. Er der en som kan fortælle mig hvad jeg skal stille på

Er du sikker på at den når at stille skarpt inden du tager billedet - der
skal komme en grøn firkant i søgeren som tegn på at autofokus er låst

/Kenneth

Fra : News

Dato : 13-07-05 21:44

> [...]
> har lidt problemer med at tage billeder af bevægelige personer / ting
> uden at de bliver uskarpe. Er der en som kan fortælle mig hvad jeg

Tillykke med det

Det kan være at lukketiden er for langsom, til bevæglige "mål", i dårlig
belysning.

Men Pro1 har lidt svært ved at stille skarpt, lidt træg i det, så at
sige, med den gamle firmware (1.0.0.0), men den nye firmware, (1.0.1.0)
skulle løse en del del poblenmer.

Check dit kameras firmware version, det kan du i EXIF data i det
medfølgende billedprogram Zoom Browser.

Du kan i øvrigt læse meget mere om dette udemærkede kamera på dets helt
eget forumsite:
http://www.powershotpro1.com/forum/default.asp

/Peter