Inspector Morse Jaguar?
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-07-05 19:22

Hej,

Et spørgsmål som måske er lidt off topic.

Hvilken Jaguar model er det som Inspector Morse kører i, i TV-serien af
samme navn?

Hvor i Nordsjælland kan ma købe en model af denne bil?

/Michael

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 19-07-05 19:29

"Michael Rasmussen" <miker@fjern_miker.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Et spørgsmål som måske er lidt off topic.

prøv i news.alt.fan.inspector-morse

Der er du garanteret et kvalificeret svar

VH
/Carsten

Fra : Mogens

Dato : 19-07-05 19:48

On Tue, 19 Jul 2005 20:22:23 +0200, "Michael Rasmussen"
<miker@fjern_miker.dk> wrote:

>Et spørgsmål som måske er lidt off topic.

Næh...

>Hvilken Jaguar model er det som Inspector Morse kører i, i TV-serien af
>samme navn?

Den gamle Jaguar S fra '60-erne - Mk I
www.car-nection.com/jagbase/MKI.htm
www.prnewswire.co.uk/cgi/news/release?id=71300

>Hvor i Nordsjælland kan ma købe en model af denne bil?

Måske hos mig! -> Mk II-udgaven (større vinduespartier og masser af
krom ift. Mk I) med 3,4 liters motor og uden rust. Mørkeblå lak og
læder...
www.car-nection.com/jagbase/MKII.htm

Mvh Mogens...

Fra : Mogens

Dato : 19-07-05 20:26

On Tue, 19 Jul 2005 20:48:10 +0200, Mogens
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>Måske hos mig! -> Mk II-udgaven (større vinduespartier og masser af
>krom ift. Mk I) med 3,4 liters motor og uden rust. Mørkeblå lak og
>læder...

Der er et par billeder af vognen hér - og bilen ér indregistreret:
www.tkrath.dk/forum/dfb/Pb020011.jpg
www.tkrath.dk/forum/dfb/Pb020014.jpg

Mvh Mogens...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-07-05 21:08

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in message

> Der er et par billeder af vognen hér - og bilen ér indregistreret:
> www.tkrath.dk/forum/dfb/Pb020011.jpg
> www.tkrath.dk/forum/dfb/Pb020014.jpg
>
> Mvh Mogens...

Hej Mogens,

Som Brian skriver længere nede er det en model jeg er på udkig efter, den
skal bruges til en ung dame jeg prøver at charmere mig ind på.

Går det godt, kan det jo godt være der bliver behov for en fuldsize model

Bare af nysgerrighed hvad koster sådan en fætter på DK plader?

/Michael

Fra : Mogens

Dato : 19-07-05 21:16

On Tue, 19 Jul 2005 22:08:27 +0200, "Michael Rasmussen"
<miker@fjern_miker.dk> wrote:

>Bare af nysgerrighed hvad koster sådan en fætter på DK plader?

De koster op imod 150.000 kr - den aktuelle bil er dog ikke prissat.
Virkelige rariteter kan koste det dobbelte...

Mvh Mogens...

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-07-05 20:41

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse news:eskqd1119vsqbsdh4nlndv6dqt7insj3fk@4ax.com...

> Der er et par billeder af vognen hér - og bilen ér indregistreret:
> www.tkrath.dk/forum/dfb/Pb020011.jpg
> www.tkrath.dk/forum/dfb/Pb020014.jpg

Må man ha' lov at spørge hvad sådan en står i?

/Jakob
- nysgerrig

Fra : Brian

Dato : 19-07-05 20:48

Mogens wrote:

> Måske hos mig!

Heh... jeg tror han med model, mener en - model
Du ved, sådan en lille en med en masse detaljer....

Men fin bil ellers - den er der sgu stil over!

/Brian

Fra : Mogens

Dato : 19-07-05 20:53

On Tue, 19 Jul 2005 21:48:12 +0200, "Brian" <briank@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Heh... jeg tror han med model, mener en - model
>Du ved, sådan en lille en med en masse detaljer....

LOL - du har ret

Mvh Mogens...

Fra : Verner Johnsen

Dato : 19-07-05 20:42

On Tue, 19 Jul 2005 20:48:10 +0200, Mogens
> [...]

Jeg ser godt nok ikke meget fjernsyn, men jeg er ret overbevist om, at
Inspector Morse' røde Jaguar er en Mark II.
Og det fremgår for øvrigt også af det andet af de ovenstående link.

I øvrigt er Jaguar "S" Type fra tresserne ikke det samme som Mark I.

Mark I, som kom frem i 1956 blev i 1959 afløst af Mark II, og som du
ganske rigtigt skriver, havde denne mere krom og større ruder.

Jaguar "S" Type blev introduceret i 1963, og den var lidt større end
Mark II.

<http://www.car-nection.com/jagbase/jagstype.htm>

--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Fra : Mogens

Dato : 19-07-05 20:48

On Tue, 19 Jul 2005 21:41:46 +0200, Verner Johnsen
<vejoh@post10.tele.dk> wrote:

>Jeg ser godt nok ikke meget fjernsyn, men jeg er ret overbevist om, at
>Inspector Morse' røde Jaguar er en Mark II.
>Og det fremgår for øvrigt også af det andet af de ovenstående link.

Jamen så er det jo på plads - jeg ser ikke serien, og læste linket med
et halvt øje. Så vidt jeg huskede, var Morse' bil "udstyret" med det
reducerede vinduesareal - altså Mk I

>I øvrigt er Jaguar "S" Type fra tresserne ikke det samme som Mark I.

Nej, korrekt.

> [...]
>ganske rigtigt skriver, havde denne mere krom og større ruder.
>Jaguar "S" Type blev introduceret i 1963, og den var lidt større end

Jep - min afhandling var ikke historisk korrekt, og kun et forsøg på
at give lidt info om en knaldhamrende spændende vogn med
sportsvognsegenskaber. En 3,4 l går 200 km/t på toppen og har
undervogn og bremser, der mtcher hastigheden.

Personligt bryuder jeg mig ikke om S-serien, der var lidt større og
havde andre hjulkasser samt forskærme...

Mvh Mogens...

Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 19-07-05 22:15

Det er en Jaguar Mark II.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=inspector+morse+%2B+jaguar&meta=

Den blev udbudt på auktion i 2002. Så du er lidt sent ude, hvis du ville
have den "rigtige". Men prisen på £80.000 kan sikkert afskrække de fleste?
Jeg kunne i hvert tilfælde godt leve med en mindre berømt Mark II.

/Jasper