Hvilken Bilmærke/model bruger en WB O2
Fra : Moller

Dato : 18-07-05 23:43

Heysa,
   Jeg ville lige en tur hos ophuggeren efter en Wideband O2 sensor, men
inden da, vil jeg gerne vide hvilken bil mærke/modeller der bruger sådan
en ?

   Nogen der ved det ?
--
VH
Lars Molnit

Fra : John Sahl

Dato : 19-07-05 01:05

Moller wrote:
> Jeg ville lige en tur hos ophuggeren efter en Wideband O2 sensor, men
> inden da, vil jeg gerne vide hvilken bil mærke/modeller der bruger
> sådan en ?

Hvad skal den bruges til?

> Nogen der ved det ?

Prøv lige at søge på http://powerpage.gjelsoe.dk der har det
vist været oppe et par gange..

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Moller

Dato : 19-07-05 21:09

John Sahl wrote:

> Hvad skal den bruges til?

   Måle med ;)

> Prøv lige at søge på http://powerpage.gjelsoe.dk der har det
> vist været oppe et par gange..

   Okay, ingen ved det herinde kan jeg forstå... nå, så må jeg selv lave
arbejdet.

--
VH
Lars Molnit

Fra : John Sahl

Dato : 19-07-05 22:29

Moller wrote:

> Måle med ;)

Der er så vidt jeg ved ingen af dem der er standardmonterede
i nogen almindelige biler som er præcise nok til at måle med.

Fra : Torben E

Dato : 20-07-05 06:37

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Der er så vidt jeg ved ingen af dem der er standardmonterede
> i nogen almindelige biler som er præcise nok til at måle med.

> [...]

Jeg mener nogle nyere Honda VTEC har wideband.

Torben E

Fra : John Sahl

Dato : 20-07-05 08:18

Torben E wrote:
> Jeg mener nogle nyere Honda VTEC har wideband.

Det må vi lige have fundet ud af, og selvfølgelig om de er til at betale

Fra : Moller

Dato : 20-07-05 09:36

John Sahl wrote:

> Der er så vidt jeg ved ingen af dem der er standardmonterede
> i nogen almindelige biler som er præcise nok til at måle med.

   Jeg er godt klar over at standard bruges der normalt NB O2 sensore, men
der er biler som er dukket op med WB 02 sensore, og de er til at ha med
at gøre.

   Som torben siger, er der nogen få Honda'er... men der er også nogen
Volvo modeller som har dem. Det jeg så gerne ville vide om der var andre
mærker/modeller som også havde dem.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Torben E

Dato : 20-07-05 10:51

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Som torben siger, er der nogen få Honda'er... men der er også nogen Volvo
> modeller som har dem. Det jeg så gerne ville vide om der var andre
> mærker/modeller som også havde dem.

Men du er godt klar over der skal bruges noget elektronik
til at styre / udregne hvad signalet skal omsættes til.
Det er ikke bare som en narowband, hvor du bare kan sætte
et voltmeter til.
Jeg mener sonden koster en 5-700 kr.

Torben E

Fra : Moller

Dato : 20-07-05 11:03

Torben E wrote:

> [...]
> til at styre / udregne hvad signalet skal omsættes til.
> Det er ikke bare som en narowband, hvor du bare kan sætte

   Det jeg skam godt klar over, og det er ikke raketvidenskab det
elektronik. Jeg arbejder til dagligt med design af elektronik, både
digitalt, og analogt...og med databladene fra de mest brugte Bosch
sensore, kan man jo se at det er utroligt simpelt.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Torben E

Dato : 20-07-05 11:06

> [...]
> Jeg arbejder til dagligt med design af elektronik, både digitalt, og
> analogt...og med databladene fra de mest brugte Bosch sensore, kan man jo

Jow jow, det var bare så du ikke farede ud og købte for
700 kr sonde, og trode det virkede sådan.

Torben E

Fra : Moller

Dato : 20-07-05 11:13

Torben E wrote:
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Jow jow, det var bare så du ikke farede ud og købte for
> 700 kr sonde, og trode det virkede sådan.

   Det er jo det som er planen med at bruge en fra en ophugger ;) vil ik
give 700Kr. for den.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Lasse Langwadt Chris~

Dato : 22-07-05 20:40

Moller wrote:

> Det er jo det som er planen med at bruge en fra en ophugger ;) vil
> ik give 700Kr. for den.

1.8T vw'er bruger en bosch LSU4 sonde, jeg mener den koster omkring 1000kr
den ka' fås for ~38$ på 1stvwparts.com men dertil kommer told moms og fragt
så jeg er ikke sikker på hvad den reelt kommer til at koste.

Da det er en slid del med begrænset levetid tror jeg ikke noget fra en
ophugger er meget værd.

Og hvis du tror at det er simpelt at lave elektronikken og få nogen resultater
der ka' bruges til ret meget så tror jeg du bliver slemt skuffet....

-Lasse

Fra : Moller

Dato : 22-07-05 20:47

Lasse Langwadt Christensen wrote:

> 1.8T vw'er bruger en bosch LSU4 sonde, jeg mener den koster omkring 1000kr
> den ka' fås for ~38$ på 1stvwparts.com men dertil kommer told moms og fragt
> så jeg er ikke sikker på hvad den reelt kommer til at koste.

   Se se :) det va brugbar info :) takker.

> [...]
> resultater
> der ka' bruges til ret meget så tror jeg du bliver slemt skuffet....

   Why ? det er jo ik raketvidenskab vi har med at gøre... tvivler på det
bare nærmer sig det elektronik jeg plejer at designe selv ? men bare
rolig, jeg kommer ikke med dumme spørgsmål om hvor man finder schematic
osv. :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : John Sahl

Dato : 22-07-05 20:52

Moller wrote:
> [...]
> bare nærmer sig det elektronik jeg plejer at designe selv ? men bare
> rolig, jeg kommer ikke med dumme spørgsmål om hvor man finder

Men måske du vender tilbage med noget vi andre kan bruge til
noget når du er nået så langt?

Fra : Moller

Dato : 22-07-05 21:03

John Sahl wrote:

> Men måske du vender tilbage med noget vi andre kan bruge til
> noget når du er nået så langt?

   Yeps, nu skal sensoren bare findes :)

--
VH