Excel 2k3 henvisning
Fra : Mike Johnson

Dato : 19-07-05 19:10

Hej

Er der nogen som kan sige mig hvorledes jeg kan kopiere en bestemt
celles værdi :

1)
til den nuværende celle position (fra en anden Excel fil) vha. VBA ?

2)
fra bestemte celler til en anden Excel fil (fx. c:\temp\oplysning.xls
ark1 celle F3) vha VBA

Håber at det er til at forstå

På forhånd tak

MJ

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-07-05 22:57

Hej Mike

"Mike Johnson" <powerviper4@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> celles værdi :
>
> 1)
> til den nuværende celle position (fra en anden Excel fil) vha. VBA ?

Kopierer fra en bestemt celle i et bestemt ark i en bestem fil til den
aktive celle.

Sub kopifra()
ActiveCell.Value = Workbooks("tst1.xls").Sheets("ark1").Range("a5").Value
End Sub

> 2)
> fra bestemte celler til en anden Excel fil (fx. c:\temp\oplysning.xls
> ark1 celle F3) vha VBA

Kopierer fra den aktive celle til en bestemt celle i et bestemt ark i en
bestemt fil.

Sub kopifra()
ActiveCell.Value =
Workbooks("c:\temp\oplysning.xls").Sheets("ark1").Range("F3").Value
End Sub

Begge makroer kræver at såvel afgivende som modtagende fil er åbne.

Jan

Fra : Mike Johnson

Dato : 20-07-05 12:03

Tak