Fra : Per Erik Ronne

Dato : 04-06-01 13:36

------- Begin Forwarded Message -------

Subject: Re: Internationale finansjødedom (Var: Israel ???)
From: Henry Vest <henry_vest@get2net.dk>
Newsgroups: dk.politik
Date: Mon, 4 Jun 2001 14:29:40 +0200

Per Erik Ronne skrev:

> Ja, måske havde vi så også bibeholdt skikken med menneskeofringer.
>
> Som bekendt lod jødernes nære frænder, fønikerne, børn gå gennem
> ilden. De lod småbørn brænde levende som ofre til Ba'al.

Det kan vel ikke være så slemt, set fra et kristent synspunkt. Som
bekendt bygger hele kristendommen på, at den almægtige Gud lod sin søn
torturere ihjel på et kors.

Henry

-------- End Forwarded Message --------

Og hvad mon kristne og religionsvidenskabsfolk siger til det?
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Peter Westh

Dato : 04-06-01 13:59

"Per Erik Ronne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> torturere ihjel på et kors.

> Og hvad mon kristne og religionsvidenskabsfolk siger til det?

At de dumheder folk kan fyre af om religion - deres egen og andres - kun
overgås af sportsjournalistikken.

MVH

Peter Westh
Stud. mag. i Religionshistorie

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 04-06-01 14:58

Peter Westh <pwesth@hum.ku.dk> skrev...

> At de dumheder folk kan fyre af om religion - deres egen og andres - kun
> overgås af sportsjournalistikken.

HØRT!

Christina (endnu en stud.mag.rel.)

Fra : Ralph

Dato : 04-06-01 15:38

Peter Westh wrote:

> At de dumheder folk kan fyre af om religion - deres egen og andres - kun
> overgås af sportsjournalistikken.

Det giver et sjovt billede:

Væælkåmmen til SøndagsSpårten.
Efter kampen mellem Islam og Kristendommen her i parken, har jeg nu har
tabernes anfører her hos mig:
"Og Muhammed, hvornår var´et det gik galt?"
"Ja, vi startede jo meget godt - og jeg vil lige sige at på hjemmebane er vi
stadig ubesejrede - de fleste passede sig selv, men dengang de kristne
begyndte at råbe efter os, så var det lissom at nogle af de unge ik´ ku´
styre sig, og så glemte de lissom hva´det var det gik ud på. Og da dommeren
så dømte det der hjørnespark lige efter pausen, så ku´vi godt se hvor det
bar´ hen af, og så smuttede disciplinen."
"hvordan følte du det dengang sejrsmålet blev scoret?"
"jeg så det ikke engang, fordi vi havde fundet ud af at halvdelen af det
"kristne" hold ikke engang tror på Gud, så jeg var henne at klage til
dommeren, men han er jo Jøde, så det kom jeg ikke langt med"
"Hva´ska´ der ske nu?"
"Jo, vi skal arbejde meget mere med disciplinen og temperamentet, men jeg
synes vores spil - i perioder - kører godt"

--
venligst
Ralph

Fra : Sten Schou

Dato : 05-06-01 00:09

> [...]
> "Jo, vi skal arbejde meget mere med disciplinen og temperamentet, men jeg
> synes vores spil - i perioder - kører godt"

Hvad med "Guds hånd", hvorfor er den ikke med, den er da før blevet brugt i
fodbold...

Hilsen Sten

Fra : Neta & Peter

Dato : 05-06-01 13:17

> Det giver et sjovt billede:

LOL

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 09-06-01 00:36

Per Erik Ronne skrev i meddelelsen <1euhf4b.r98xqo178u8qdN%serse@diku.dk>...

>Det kan vel ikke være så slemt, set fra et kristent synspunkt. Som
>bekendt bygger hele kristendommen på, at den almægtige Gud lod sin søn
>torturere ihjel på et kors.

Nu kan der jo godt ske ting uden at det er guds vilje, mennesket er
eksempelvis
skabt med en fri vilje, hvilket jo ville være meningsløst hvis gud styrede
alt
hvad der foregik.

Iøvrigt opfordrede Jesus da han hang på korset direkte Gud til IKKE at
intervenere, hvilket jo ikke ligefrem indikererer at det var Guds intention
at
det skulle ske.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-06-01 00:44

In article <GhdU6.499$l54.17570@news.get2net.dk>,
"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> wrote:

> Iøvrigt opfordrede Jesus da han hang på korset direkte Gud til IKKE at
> intervenere, hvilket jo ikke ligefrem indikererer at det var Guds intention
> at det skulle ske.

Er også var det et fejlslagent forsøg på omvendt psykologi.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Neta & Peter

Dato : 09-06-01 12:21

"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> Er også var det et fejlslagent forsøg på omvendt psykologi.

Eller ironi? "Om du skal frelse mig - Nej nej, jeg har det fint som du kan
se"