Upload-problemer, tdc-hjemmeside
Fra : Martin Petersen

Dato : 19-07-05 17:00

Hej i gruppen!

I den sidste tid (måske efter opgradering til 10.3.9?) er der "noget"
omkring upload af filer til min tdc-hjemmeside (... sitecenter.dk) der
ikke virker.
Jeg bruger bl.a. siden til at gemme sikkerhedskopier på, og da jeg i dag
lige skulle prøve om disse kopier duede, hentede jeg et par stykker ned,
og de vil ikke åbne med det program der har skabt dem. Fx. AppleWorks.
Filer der var lagt der "for længe siden", virker fint.

De filer der ligger, kan åbnes af TextEdit, men fyldt med koder i
starten og uden formattering o.l. Jeg kan se i "download-vinduet" at
mac'en ikke genkender det program de er skrevet i.
Har på fornemmelsen at det er "ressource-forken" (hedder det ikke sådan)
der ikke kan tåle uploadningen.

Hvis jeg komprimerer med stuffit, virker det fint, så det gør jeg
selvfølgelig.

Men er der et eller andet let trick jeg har overset; det var så let før
bare at "smide dem op" ...

Et par kloge ord el. gode råd modtages m. glæde!

v.h
MartinP

Fra : Jesper

Dato : 19-07-05 18:33

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> bare at "smide dem op" ...
>
> Et par kloge ord el. gode råd modtages m. glæde!

De er ingen resourcegren i AW filer, du skal huske at uploade
ikke-tekstfiler binaryo g ikke ascii.

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-07-05 19:01

> De er ingen resourcegren i AW filer, du skal huske at uploade
> ikke-tekstfiler binaryo g ikke ascii.

Tak for svaret.
Den valgmulighed kan jeg ikke se. Safari/TDC-siden "spørger" mig bare
hvilken fil jeg vil uploade, så navigerer jeg mig frem til den og
klikker "overfør". I øvrigt er det jo netop ved tekstfiler problemet
(også) er.
Martin

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 20-07-05 15:38

> [...]

> hvilken fil jeg vil uploade, så navigerer jeg mig frem til den og
> klikker "overfør". I øvrigt er det jo netop ved tekstfiler problemet

Har du prøvet at give dine filnavne en endelse? (.cwk til Appleworks og
..txt til rene tekst filer)

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-07-05 23:34

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Har du prøvet at give dine filnavne en endelse? (.cwk til Appleworks og
> .txt til rene tekst filer)

Tak, det hjalp, i hvert fald for AW-filer. MacWrite Pro (der vist
"hedder" mwpr), fungerer dog ikke ...

v.h
Martin

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 21-07-05 08:54

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Tak, det hjalp, i hvert fald for AW-filer. MacWrite Pro (der vist
> "hedder" mwpr), fungerer dog ikke ...

"Tricket" arbejder med trebogstavs endelser (Ja som dos/windows i gamle
dage). Prøv evt. med .mcv

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-07-05 10:33

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> "Tricket" arbejder med trebogstavs endelser (Ja som dos/windows i gamle
> dage). Prøv evt. med .mcv

Tak, men den gik ikke, heller ikke .mcw.
Har prøvet at finde en relevant liste over disse "suffixer", som de vel
hedder, men har ikke kunnet finde den helt rigtige.
Det kan jo også tænkes at tdc's hjemmeside ikke mere vil kendes ved et
så oldgammelt program som MWP ...
Martin