powerbook / musik
Fra : meatgoogle@yahoo.com

Dato : 18-07-05 17:56

Hej eksperter.

Jeg vil gerne have et musik setup, som jeg kan bruge til at skifte
musik fra ipod og samtidigt bruge som anlæg sammen med min normale
musik forstærker. CD afspilleren er blevet gammel og hopper når jeg
spiller CD'er.

Jeg vil gerne købe en brugt sort powerbook, da den er smukt designet
og en billig løsning, tror jeg. Samtidig vil jeg gerne have en evt.
Lacie porche 250 gb harddisk til mp3 (evt. en anden model?) Med det
fede ved Lacie er at den er ret flot efter min mening... og ikke
vanvittig dyr. Aner ærligt ikke så meget om indholdet i eksterne
diske. Der er noget med 400/800 hastigheder? Den skal min. være over
200 gb da jeg også vil konvertere alle min LP'er til mp3 filer.

Vil gerne have at powerbooken kører OSX. Powerbook modelen skal vel
også have firewire og formodentlig et givent antal ram, mhz osv.

Spørgsmålet er.. hvad skal jeg kigge efter? Altså det optimale setup
uden det koster kassen.

Tusind tak.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-07-05 20:21

On Mon, 18 Jul 2005 09:56:19 -0700, meatgoogle wrote:

> Spørgsmålet er.. hvad skal jeg kigge efter? Altså det optimale setup
> uden det koster kassen.

En Pismo vil være oplagt til formålet og burde kunne erhverves for et
fornuftigt beløb.

--
MVH
osv...

Fra : meatgoogle@yahoo.com

Dato : 20-07-05 01:20

1001 tak for svaret.

Hvor mange ram og hvor meget mhz bør jeg min. have?

Har pismo firewire?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-07-05 02:10

<meatgoogle@yahoo.com> wrote:

> Hvor mange ram og hvor meget mhz bør jeg min. have?

512 mb ram ville nok være bedst, men 256 mb kan også lige gå an. De
fleste brugte Pismoer er nok 400 MHz, men den fandtes også i en 500 MHz
model.

> Har pismo firewire?

Ja.

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard

Dato : 20-07-05 15:35

Hej

Martin Bredthauer wrote:

> 512 mb ram ville nok være bedst, men 256 mb kan også lige gå an. De
> fleste brugte Pismoer er nok 400 MHz, men den fandtes også i en 500 MHz
> model.

Blot supplerende... Pismo skal som de andre modeller i den serie -
Wallstreet og Lombard - bruge 'lowprofile' 144-pins SODIMM RAM i
nederste slot. Kan tage 2x 523mb.

> Ja.

2 stks. endda + 2 USB...

mvh. Erik Richard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Erik Richard

Dato : 20-07-05 15:49

Hej

Martin Bredthauer wrote:

> [...]

Blot supplerende... Pismo skal som de andre modeller i den serie -
Wallstreet og Lombard - bruge 'lowprofile' 144-pins SODIMM RAM i
nederste slot. Kan tage 2x 512mb.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-08-05 11:07

Erik Richard <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Blot supplerende... Pismo skal som de andre modeller i den serie -
> Wallstreet og Lombard - bruge 'lowprofile' 144-pins SODIMM RAM i
> nederste slot. Kan tage 2x 512mb.

Pismo kan klare 2" klodser, hvilket ikke just er at betragte som
low-profile!. ibøger kan derimod max klare 1,25" klodser.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-08-05 11:06

meatgoogle@yahoo.com wrote:
> [...]

> musik fra ipod og samtidigt bruge som anlæg sammen med min normale
> musik forstærker. CD afspilleren er blevet gammel og hopper når jeg

Vær opmærksom på at standart DA convertere og linieudgang på en
Powerbook ikke lyder bedre end en diskman til 200kr i Føtex. Kan du
leve med det er det fint.

> [...]

> Vil gerne have at powerbooken kører OSX. Powerbook modelen skal vel
> også have firewire og formodentlig et givent antal ram, mhz osv.

En Pismo (enten 400 eller 500MHz G3) er rigeligt til det formål. 256MB
ram skulle række hvis den kun skal afvikle iTunes. Harddiske størrlsen
skal du ikke kigge på hvis du blot skal afspille MP3 fra en ekstern
disk. Pismo'en har Firewire 400, hvilket er rigeligt med båndbrede til
dit formål. Mht diskvalget bør du blot kigge på forholdet mellem GB/kr
og om du kan lide dens udseende.

En iBook af samme årgang (366 og 466MHz med Firewire) kan osse klare
opgaven men så skal du investyere i et eksternt lydkort da den ikke
har en lydindgang.

En mindre model der kan køre Mac OS 10.2/10.3 og kun har USB kunne
osse være en mulighed. Men hvis du skal grappe musik direkte til den
eksterne disk vil du få problemer med båndbreden på en ekstern USB disk.

> Spørgsmålet er.. hvad skal jeg kigge efter? Altså det optimale setup
> uden det koster kassen.

Pismo... hvis du vil overføre dine LP'er til harddisk.