Diagram over digitale data - kan man vise ~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-07-05 15:34

Hej alle

Jeg arbejder stadig med mine bridgeberegninger og diagrammer, men
de er i det store og hele færdige. Jeg har blot nogle detaljer
inden jeg tjekker valideringen og sikrer at koden er læsevenlig.

Jeg fik en indvending som jeg faktisk selv havde overvejet.

Det ene diagram viser decimaltal. Det er fint nok at de ses som
sammenhængende søjler.

Det andet diagram viser et antal stik som man kan tåle at tabe
(under visse forudsætninger). Det ville være rart om det ikke var
ubrudte søjler, men klodser stablet til den relevante højde.

Kan det laves med CSS uden for mange krumspring? Jeg kan se én
metode: en tabel med et felt for hver mulig værdi, men det kræver
temmelig mange </td><td> indsat.

Siden ligger her:
http://bertel.lundhansen.dk/bridge/bridgeberegning.php?page=offermeldinger

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-07-05 22:46

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg arbejder stadig med mine bridgeberegninger og diagrammer, men
> de er i det store og hele færdige.
>
> Siden ligger her:
> http://bertel.lundhansen.dk/bridge/bridgeberegning.php?page=offermeldinger

Du har stadig alvorlige problemer med sidedesign i Firefox. Jeg skal zoome 7
trin ud, for at få søjlediagrammerne til at falde på plads:

http://hjemmesideskolen.dk/temp/blh-ff-minus6.gif
http://hjemmesideskolen.dk/temp/blh-ff-minus7.gif

I Opera er der overlapning af teksterne under søjlediagrammerne i venstre
henholdsvis højre kolonne.

http://hjemmesideskolen.dk/temp/blh-o.gif

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/