Skærme
Fijala 3554
For mørk og for lys skærm
Fra : Gubs

Dato : 20-07-05 02:39

Hej i gruppen

Jeg har et stort problem, jeg har skrevet om det før, men de svar der kom
ved det har ikke givet det ønskede resultat.
Jeg har et Tyan R9700 Pro kort, på det er der monteret 2 CRT skærme, en
Samsung SyncMaster 700 IFT og en HP71.
Min Samsung er meget mørk i det, og jeg mener mørk. Jeg har skruet helt op
for lys og kontrast på selve skærmen, men det giver ikke nok. HP'en, den er
god nok, der er farverne som de skal være. Jeg har rodet lidt med programmet
Monitor Calibration Wizard, og med det, der kan jeg få de farver og lys jeg
ønsker på min Samsung, MEN, så bliver ALT for lyst på min HP skærm, og jeg
kan ikke justere det ned til noget jeg kan bruge. Går jeg så ind i
kontrolpanelet for ATI, så skifter det, så bliver min Samsung mørk igen, og
min HP får de rigtige farver. Jeg ændre ikke noget når jeg er der, jeg går
bare lige ind og kigger, så skifter det.
Hvad kan denne misere skyldes ?
Jeg har også rodet med Adobe gamme loader og ATI's nyeste driver og
kontrolpanel, men det giver ikke noget.
Jeg kan ikke lave et screenshot af det, så i kan se forskellen, for det
viser det samme på begge skærme, men jeg kan prøve at fikse et billede, så i
kan få et lille indtryk. Jeg smider det i dk.binaer under mørk/lys

Gubs