Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Dyr inde i skærm!
Fra : Thomas

Dato : 19-07-05 23:12

Jeg har fået en af disse såkaldte "tordenfluer" eller hvad de nu hedder ind
bag "glasset" på min skærm i min bærbare.

Hvor meget kan man skille sådan en skærm ad?

Jeg kan komme ind til den, og afmontere den, men må man skille den ad ind
til det sidste?

Indtil videre er der nogle stik der kan tages af, og nogle små skruer i
siden. Men kan det gå at tage dem af? Jeg vil jo ikke risikere at ødelægge
noget af. Der er et skilt hvor der står at man ikke må røre tapen, da det er
et følsomt område.

Jeg håber der er en der sidder med et godt råd, da jeg synes det er "pisse"
irriterende at se på den inde bag "glasset."

Hilsen Thomas

Fra : Hans

Dato : 20-07-05 01:48

Thomas wrote:

> Jeg håber der er en der sidder med et godt råd, da jeg synes det er
> "pisse" irriterende at se på den inde bag "glasset."

Lad den være i første omgang. I mange tilfælde finder kræet ud igen hvis du
lader skærmen være slået op, selv om du ikke bruger maskinen, da de søger
imod lys. Du kan også være heldig at den dumper udenfor skærmen når den
efter nogle dage stiller træskoene.

Du har meget større chance for at ødelægge noget hvis du går i gang med at
adskille skærmen, når du ikke har 100% tjek på hvordan det gøres.

Hans

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 22-07-05 08:05

Hans wrote:

> [...]
> lader skærmen være slået op, selv om du ikke bruger maskinen, da de søger
> imod lys. Du kan også være heldig at den dumper udenfor skærmen når den

Det samme skete for mig, for et par dage siden. Og der var jeg så heldig
at den gik ud mod kanten af skærmen, hvor jeg så "maste" så hårdt jeg
turde.. Om den døde derinde bagved eller kravlede ud, ved jeg ikke. Men
den er heldigvis væk:)

> Du har meget større chance for at ødelægge noget hvis du går i gang med at
> adskille skærmen, når du ikke har 100% tjek på hvordan det gøres.

Var også det jegt tænkte, selvom man vil gøre alt når man sidder og ser
på det lille l*rte dyr som kravler bag ens skærm.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || http://ravn-jonsen.net