Skærme
Fijala 3554
flad med 1600x1200
Fra : Brizz

Dato : 19-07-05 02:28

....som minimum.
Jeg regner med at skal op i 19,20,21" for at få den opløsning. Men hvad
skal der vælges? Har kigget en del på dell og synes om deres lækre
design. Men er der alternativer?
Bruger den ikke ret meget til spil så den behøver ikke en responstid på
16ms eller derunder.

Nogen gode og kompetente forslag?

Mhv Brian
---
www.fotob.dk

Pilots without fuel are pedestrians

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-07-05 03:23

Brizz wrote:
> [...]
> design. Men er der alternativer?
> Bruger den ikke ret meget til spil så den behøver ikke en responstid på

Dell 2005FPW er ganske god, og tit på tilbud til 4-5000 kr.

har selv sådan en, læs mere her
http://memos.dk/sbn/hardware2005/index12.php

I forhold til Dells 2001 model har den lidt færre pixels men til gengæld
et lysere og mere kontrastrigt billede, og bruger generelt nyere teknologi

Fra : public@publicvoid.dk

Dato : 19-07-05 09:56

> [...]
> I forhold til Dells 2001 model har den lidt færre pixels men til
> gengæld et lysere og mere kontrastrigt billede, og bruger generelt

Som du nævner har den færre pixels og overholder dermed ikke kravet om minimum
1600x1200. 2005 har en opløsning på 1600x1050.

---
Med venlig hilsen,
Søren Lund
www.publicvoid.dk

Fra : Food_life

Dato : 19-07-05 09:25

On Mon, 18 Jul 2005 21:28:19 -0400, Brizz <rendmig@iroven.dk> wrote:

> [...]
>design. Men er der alternativer?
>Bruger den ikke ret meget til spil så den behøver ikke en responstid på

Jeg overvejer at købe EIZO?

MVH

Fra : John

Dato : 19-07-05 10:22

> [...]

>design. Men er der alternativer?
>Bruger den ikke ret meget til spil så den behøver ikke en responstid på

Du skal op på mindst 20" for at få 1600x1200

Når man scanner priserne på www.edbpriser.dk for 20" og ser efter 16
msec, så faldt mine øjne på disse 3 til under 6000 kr, alle med s-ips
panel iflg. www.prad.de:

benq fp2091
nec 2070
lg l2013p

http://www.prad.de/guide/hersteller_start.html

Hælder mest til nec'en, p.gr.a. deres renome.

mvh

John

Fra : Brizz

Dato : 19-07-05 16:40

John wrote:

> Du skal op på mindst 20" for at få 1600x1200
>
> Når man scanner priserne på www.edbpriser.dk for 20" og ser efter 16
> msec, så faldt mine øjne på disse 3 til under 6000 kr.

Prisen er ikke så afgørende da jeg kan købe momsfrit. Men dem vil jeg
kigge nærmere på

Mvh Brian
---

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-07-05 09:13

John <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in

> benq fp2091
> nec 2070
> lg l2013p

Dell 2001FP er også med S-IPS og har 16ms respons. Det er også en glimrende
skærm. Jeg har selv en Viewsonic VP201s og er rigtig glad for den - men
hvis du kan leve med den i sort kan man spare en tusse :).

Hvis du kan bruge to skærme og kan leve med 1680x1050 istedet for 1600x1200
så har Dell lige i øjeblikket tilbud på 2 stk 2005FPW - hvis man køber to
stk så får man 50% rabat på skærm nr. 2. Prisen per stk inkl levering og
inkl moms er ca. 5800.

Mvh
Flemming

Fra : John

Dato : 19-07-05 12:14

> [...]

>design. Men er der alternativer?
>Bruger den ikke ret meget til spil så den behøver ikke en responstid på

Eller med højttalere denne Philips 200P4ss:
http://www.prad.de/guide/screen1189.html

mvh

John

Fra : John

Dato : 19-07-05 13:03

> [...]

>design. Men er der alternativer?
>Bruger den ikke ret meget til spil så den behøver ikke en responstid på

Igen igen:
http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/20inch.html

bl.a. er Nec2070 omtalt

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 19-07-05 17:07

John <johnknuhtsenSP@Mail.dk> writes:
> nec 2070
>
> Hælder mest til nec'en, p.gr.a. deres renome.

Den ser ganske fin ud.

Nogen der ved om en NEC LCD2070NX kan vise lavere opløsninger end
1600x1200 med en sort rand omkring i stedet for at skalere med skæve
pixels til følge?
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl
http://consult-perl.dk