Arctic Cooling køler til GF 6600GT AGP?
Fra : Taba

Dato : 19-07-05 22:15

Kan ikke rigtigt finde en køler der er kompatibel med GF 6600GT AGP på deres
hjemmeside. Er et fordi der ikke er nogen til agp versionen af 6600gt'en
eller er det fordi jeg ikke leder godt nok?
http://www.arctic-cooling.com/downloads/compatibility/nv_comp_1024.gif

Har ellers haft kig på en TT Schooner heatpipe køler, men er ikke helt så
tryg ved at der stikker noget ud bagfra:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320856

/Taba

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-07-05 02:37

Taba wrote:
> [...]
>
> Har ellers haft kig på en TT Schooner heatpipe køler, men er ikke helt så
> tryg ved at der stikker noget ud bagfra:

Det er nok fordi GF6600GT i AGP versionen har en AGP-> PCIe bridge som
også kræver køling, hvilket den der Arctic Silencer ikke er forberedt til.

Ang. den der heatpipe køler fra TT, er ideen jo at varmen ledes ud af
computeren så kortet er nemmere at køle.

Men IMHO bør du nok bare købe dig en Zalman VF700Cu (køler bedre end
silencer og er lettere at montere) og så en køler til AGP->PCIe bridgen
se evt her: http://zalman.co.kr/product/cooler/VF700_6600GT_eng.html

VF700Cu:
http://zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=149&code=013
Bridge køler:
http://zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=162&code=013

Sådan ser det ud i min comp:
http://memos.dk/sbn/zalman-coolers.jpg

Fra : Taba

Dato : 20-07-05 11:09

> Men IMHO bør du nok bare købe dig en Zalman VF700Cu (køler bedre end
> silencer og er lettere at montere) og så en køler til AGP->PCIe bridgen
> [...]

Tak for rådene, men jeg kan ikke finde den Bridge køler på edbpriser så
afhænger det af om HIS køleren er integreret i org. køleren....

Også ser det ikke ud til at den Shooner heatpipe køler har plads til at man
bruger en bridge køler samtidig. Desuden medfølger der ikke noget til at
køle bridg'en....

/Taba