PCI til AGP adapter?
Fra : Jim

Dato : 18-07-05 19:11

Jeg har i min rodekasse fundet et bundkort (Tekram s381-m) med PCI-slot og
et grafikkort (Leadtek Winfast Geforce2 mx64) med ben til AGP-slot.
Kan jeg et sted i denne verden få mig en adapter, så disse to komponenter
kan monteres med hinanden?

I så fald, hvor?

Eller skal jeg partout ud for at købe mig et grafikkort til PCI-slot?

Mvh. Jim.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 18-07-05 19:20

Jim skrev

> [...]
> PCI-slot og et grafikkort (Leadtek Winfast Geforce2 mx64) med ben til
> AGP-slot. Kan jeg et sted i denne verden få mig en adapter, så disse to

Kan ikke udelukke at sådan en findes et eller andet sted på kloden i en
prototype, men det er ikke noget gængs produkt.

> I så fald, hvor?

Glem det.

> Eller skal jeg partout ud for at købe mig et grafikkort til PCI-slot?

Ja, prøv evt. i en af markeds grupperne, et pci kort kan vel købes for lidt
basseører eller cola.

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Jim

Dato : 18-07-05 20:58

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Glem det.

> Ja, prøv evt. i en af markeds grupperne, et pci kort kan vel købes for

Takker for hurtigt svar..

Jeg har allerede fundet en mulighed.. Sapphire 7000 PCI 64Mb.
Det må være godt nok til det bundbræt..
Man skulle jo nødigt skyde humlebier med kanoner.. ;0)

J.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-07-05 11:03

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutit.com> wrote in message
> [...]
> et grafikkort (Leadtek Winfast Geforce2 mx64) med ben til AGP-slot.
> Kan jeg et sted i denne verden få mig en adapter, så disse to komponenter

Nej de to standarter kan ikke kombineres. Først og fremmest skal der laves
noget om på bundkortet før at et AGP kan læses i en PCI port og desuden så
vil den adapter gøre at kortet kommer længere væk fra bundkortet, og det kan
ikke lade sig gøre i kabinettet, da hullet ud bagtil ikke kna flyttes. Så
nej det findes ikke

> I så fald, hvor?
>
> Eller skal jeg partout ud for at købe mig et grafikkort til PCI-slot?

Ja, de koster ikke alverden og nogle vil sikkert gerne smide en hel kasse i
nakken på dig for en flaske rødvin eller 3 liter cola

Mvh
Simon

Fra : Jim

Dato : 23-07-05 12:30

"Simon Nielsen" <newz@siho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja, de koster ikke alverden og nogle vil sikkert gerne smide en hel kasse
> i nakken på dig for en flaske rødvin eller 3 liter cola

Ja men det er jeg ikke i tvivl om.. ;0)

Tak for dit svar alligevel...

Mvh.

Fra : \"Old Code Dude\"

Dato : 24-07-05 23:45

Hej...Det nyeste "Alt om Data" (Aug 2005) skriver om det....
Der findes et ATOP fra Albatron som er et AGP til PCI express converter
kort.
www.albatron.com.tw

Prøv at kik på det...

Mvh
Old code dude...

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-07-05 00:34

""Old Code Dude"" <rof-removethis-@stofanet.dk> wrote in message
> Hej...Det nyeste "Alt om Data" (Aug 2005) skriver om det....
> Der findes et ATOP fra Albatron som er et AGP til PCI express converter
> [...]

Det skaber jo så hurtigt problemet med at graffikkortet ikke må være for
stort. Når man har et monster af et graffikkort og begrænset plads i
kabinnet kan det jo ikke bruges og så skal man til at modde om på sit
graffikkort sådan som jeg læser det, man skal simpelthen flytte porten og
man skal kunne forbinde graffikkortets HD15 stik via et kabel. Så i hvert
fald skal man undersøge om ens graffikkort understøtter det.

Jeg forstod også på spørgsmålet at det bare sådan en lille adapter man satte
i og så virkede skidtet og det findes ikke. Her kan man også se at man skal
lave noget før at det virker.

Men du kan jo tjekke om dit kort kan.

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-07-05 00:37

> [...]
> Hej...Det nyeste "Alt om Data" (Aug 2005) skriver om det....
> Der findes et ATOP fra Albatron som er et AGP til PCI express converter

En gang til som man kan læse er det kun visse kort der kan og det skal være
albatron kort

ATOP supports the Albatron AGP cards in the following series:
FX5200 Series
MX4000 Series
FX5700LE Series
AGP6200 Series
FX5700 Series
FX5900XT Series
6800 Series

Og det skal være et lowprofile kort hvis altså ikke at man har alt for meget
plads. Så i stedet for at købe et Albatron Lowprofile kort og en ATOP bridge
kan man jo lige så godt købe et nyt PCIe kort

Mvh
Simon

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-07-05 00:38

> [...]
> Hej...Det nyeste "Alt om Data" (Aug 2005) skriver om det....
> Der findes et ATOP fra Albatron som er et AGP til PCI express converter

HEHE, glemte lige. Dette system er jo AGP til PCIe og ikke AGP til PCI

Så nej det kan du nok ikke.

Mvh
Simon

Fra : \"Old Code Dude\"

Dato : 25-07-05 23:09

Ups...Det så jeg ikke...Nej det er ikke et PCI men et PCI EXPRESS ;-.)

Sorry...

Old Code Dude...