Andet multimedie
bentjuul 3670
Sort skærm i Win XP, hjælp ønskes
Fra : John

Dato : 19-07-05 07:31

Hej!

Jeg har en PC'er med Win XP der har problemer, og det er sort skærm.

Jeg starter computeren, det virker fint til den kommer til det sted hvor den
skal vise skrivebordet, der dukker slet ikke noget op, heller ikke musen. Og
så hjælper det heller ikke at boote i fejlsikret tilstand, der er der også
sort skærm.
Men jeg kan se at det hele virker bag denne sorte skærm, jeg kender nogle
genveje på denne maskine, og når jeg f.eks. vil spille mp3 musik spiller den
fint, så den er ikke død.
Jeg har prøvet 4 grafikkort som jag har liggende og alle siger det samme, så
det er ikke grafikkortet. Jeg har også prøvet 3 skærme med samme resultat.
;-(

Er der måske en måde man kan resette skærmindstillingerne på, måske boote
fra en diskette, og så gå ind i registreringsdatabasen og endre nogle
verdier.
Jeg vil nu gærne ind i denne Windows, inden jeg formaterer harddisken, for
at tage backup af nogle filer.

Er der nogen der har nogle tips ?

Denne besked er X-postet i 2 grupper!
John

PS. E-Mail adressen er ugyldig

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 19-07-05 08:33

John skrev:

> Jeg har en PC'er med Win XP der har problemer, og det er sort skærm.

Jeg synes, jeg kan huske, nogen havde et problem i samme retning
som du. Her blev det foreslået at tage én af ramblokkene ud. Prøv
at gøre det. Måske det er en ramblok, der er problemet?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Ole C

Dato : 19-07-05 11:55

John skrev blandt andet:

> [...]
> Jeg starter computeren, det virker fint til den kommer til det sted
> hvor den skal vise skrivebordet, der dukker slet ikke noget op,

Vil det sige, at du har tekst på skærmen indtil da? - i så fald er det et
Windows-problem.
I det tilfælde ville jeg lave en reparations-installation. Altså boot på
Windows-CD'en - vælg Installation - og derefter Reparer.
Derefter skal du hente opdateringer på WindowsUpdate.
--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 19-07-05 17:18

> [...]
> Windows-CD'en - vælg Installation - og derefter Reparer.
> Derefter skal du hente opdateringer på WindowsUpdate.

Jeg kan se tekst og dette billede
http://www.webtree.ca/windowsxp/RC%20017.jpg, men efter det er der sort
skærm.

Jeg har prøvet at boote fra Win XP cd'en, men den kommer ikke ind på Reparer
funktionen, den giver mig kun mulighed for at installere Windows på nyt.

MVH
John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-07-05 20:01

"John" <john@lort.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Reparer
> funktionen, den giver mig kun mulighed for at installere Windows på nyt.

Der er sikkert sket det, at den er blevet sat til at starte med en
skærmopløsning, som den ikke understøtter. Jeg undrer mig dog så godt nok
over, at den også er sort i fejlsikret tilstand, idet driveren jo ikke læses
ind der og derfor ikke burde kunne indvirke på resultatet.
Men i stedet for at vælge fejlsikret tilstand, kan du vælge det punkt som
hedder noget med at boote i vga tilstand eller noget der ligner. Der kan man
komme ind og ændre på indstillinger for opløsning m.m., hvis det er det, som
er galt.

Kurt

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-07-05 20:04

John wrote:
> Jeg har prøvet at boote fra Win XP cd'en, men den kommer ikke ind på
> Reparer funktionen, den giver mig kun mulighed for at installere
> Windows på nyt.

Brug den guide jeg har linket til tidligere...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Pico

Dato : 20-07-05 22:31

John wrote:

> [...]
>
> Jeg har prøvet at boote fra Win XP cd'en, men den kommer ikke ind på
> Reparer funktionen, den giver mig kun mulighed for at installere

Det skal du vælge ja til, så senere får du muligheden for at reparere.
Det virker lidt selvmodsigende at man først skal gå forbi den første
mulighed for at reperaere og vælge Installere hvorefter man i forløbet
får muligheden for at reperaere.
Pico

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-07-05 14:43

John skrev:

>Denne besked er X-postet i 2 grupper!

Hvoraf den ene er forkert.

news:dk.edb.grafik er beregnet til spørgsmål om grafikbehandling
på computer.

news:dk.edb.hardware.grafikkort kunne ha' været en relevant anden
gruppe.

Før man stiller et spørgsmål i en grujppe, som man ikke kender,
så er det altid en god ide at hente nogle indlæg for at se, hvad
gruppen handler eller følge nedenstående.

Du kan finde en oversigt over de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk/grupper.pl,
og du kan læse om brugen af de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk og har du spørgsmål om brugen
af nyhedsgrupperne,
så er news:dk.velkommen den rette gruppe.
--
Knud

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-07-05 16:04

John wrote:
> [...]
> nogle genveje på denne maskine, og når jeg f.eks. vil spille mp3
> musik spiller den fint, så den er ikke død.

Har du for nylig skiftet til fladskærm eller installeret en ny
skærmdriver?
- Jeg er bekendt med problemer i den retning, men der kunne vi sagtens
komme ind i fejlsikret tilstand.

Jeg holder også på at køre en reparation af Windows.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-07-05 16:07

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Jeg holder også på at køre en reparation af Windows.

Og et link til hvordan man gør kommer her:
http://kortlink.dk/whf

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 20-07-05 03:37

> [...]
> genveje på denne maskine, og når jeg f.eks. vil spille mp3 musik spiller

Har været ude for noget lignende før. Det var et program der startede op
samtidig med computeren og lavede et overlay over hele skærmen. Ctrl + F4
lukkede programmet ned og derefter fjernede jeg programmet.

Mvh. Flemming Nielsen