Vand i kælder
Fra : Jens

Dato : 16-07-05 23:16

Hej

Håber der er nogen der kan hjælpe

Efter et kraftigt regnvejr er der kommet vand i min kælder.

Det stod op i alle afløb. De regnen holdte forsvandt vandet også. Jeg
kontaktede min forsikring (Tryg), der bad mig om at ringe til skadeservice
dk. De kom også og stillede affugter op.

Men nu kommer det er det min indbo forsikring eller min villa forsikring der
skal dække skader på huset..? Hvad med det indbo der gik til..? her tænker
jeg på flytte kasser der endnu ikke var pakket ud.

Venligst

Jens

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-07-05 08:23

"Jens" wrote

> [...]
> der skal dække skader på huset..? Hvad med det indbo der gik til..? her
> tænker jeg på flytte kasser der endnu ikke var pakket ud.

Kontakt forsikringsselskabet
Har du ikke begge forsikringer i samme selskab?

Hvor mange millimeter regn fik I?
Er det anerkendt som extraordinært vejr?

Da jeg havde vand i kælderen (ca samme "metode") dækkede forsikringen
oprydning samt skader bygning samt skader på ting/inventar der var sat til
opbevaring i kælderen

- Peter

Fra : Jens

Dato : 17-07-05 09:11

> Kontakt forsikringsselskabet
> Har du ikke begge forsikringer i samme selskab?

Jo det har jeg men vi kom´til at sidde og snakke om det var den ene eller
den anden.

Hvor mange millimeter regn fik I?

Mener at have hørt vi fik 35 i løbet af en halv time.

> Er det anerkendt som extraordinært vejr?

Aner det ikke men skade service havde riligt at lave.
Der var to kælder her i byen..

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-07-05 11:56

"Jens" wrote

> Jo det har jeg men vi kom´til at sidde og snakke om det var den ene eller
> den anden.

Snak med forsikringsselskabet
Vi lavede to anmeldelser efter
Inventar/løsdele går over indbo, faste dele på huset

> Hvor mange millimeter regn fik I?

Omkring de 40 mm

> Mener at have hørt vi fik 35 i løbet af en halv time.

Forsikringsselskabet får oplysninger mht antal mm ret hurtigt
Med 35 mm vil jeg tro at der er dækning, ellers er det kommunen i evt skal
have fat i (evt dårlig vedligeholdese af kloak)
Det bliver sgu rigtig træls hvis selskabet ikke anerkender det som skybrud

Grunden til at jeg nævner kommunen er at her har man haft rigtig travlt med
at suge vejbrønde siden skybruddet sidste sommer

> Aner det ikke men skade service havde riligt at lave.
> Der var to kælder her i byen..

To?

Hele gaden her havde oversvømmede kældre, vandet stod ca 1.5 meter højere
end normalt
Vandsøjlen i kælderen var ca 30 cm høj og vi fik 2-3 cm kloak/regnvand ind i
kælderen
Vandet fik vi selv ud, vi havde affugter kørende i små 14 dage efterfølgende

Vi har højvandslukke på nu, så er der da en lille halv meter ekstra at løbe

- Peter