Frist for sigtelse?
Fra : Lars H

Dato : 15-07-05 15:53

Jeg er blevet stoppet af politiet og sigtet for at køre for stærkt.

Skal jeg have skriftlig besked om sigtelse indenfor en given frist?

Jeg har kigget i retsplejeloven, men jeg synes ikke jeg kan finde noget.

Lars

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 16-07-05 00:21

On Fri, 15 Jul 2005 at 14:53 GMT, Lars H <ledelsen@NOSPAMsol.dk> wrote:
> Jeg er blevet stoppet af politiet og sigtet for at køre for stærkt.
>
> Skal jeg have skriftlig besked om sigtelse indenfor en given frist?
>
> Jeg har kigget i retsplejeloven, men jeg synes ikke jeg kan finde noget.

Jeg oplevede først at få bødeforlægget 6 måneder (på dato) efter
jeg - i politiets øjne - havde begået forseelsen (dommeren viste sig så at
være uenig).

Jeg forespurgte i øvrigt hvorledes den lange behandlingstid kunne forsvares,
hvilket politianklageren ikke kunne/ville svare på.

Men tiden arbejder for dig. Såfremt det er betjentens ord mod dit, vil chancen
for at han kan huske sagen blive mindre som tiden går, og han skal udtale sig
under vidneansvar, hvilket ofte betyder at hans svar vil være i retning af
"Jeg kan ikke huske den konkrete situation, men generelt...".

--
Anders Vind Ebbesen
It has always been the prerogative of children and half-whits to point out that

Fra : blue

Dato : 16-07-05 14:02

"Lars H" <ledelsen@NOSPAMsol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er blevet stoppet af politiet og sigtet for at køre for stærkt.
>
> Skal jeg have skriftlig besked om sigtelse indenfor en given frist?

Nej - dog forælder sagen efter to år, hvorefter du ikke kan straffes.

--
Malerier til salg
Mail vedr. pris