Hvad gør man ved kommunal indblanding
Fra : Bo Warming

Dato : 13-07-05 20:17

i bagateller?
-------------------

Byggeborgmesteren har ansvar for hans "mafias" overgreb på københavnernes
personlige frihed, og jeg rejste iår småsagen, at Pind forbyder
fortovsrestaurant-parasoller, der ikke er småmønstrede, og flere nørrebroere
bakkede det op i lokalavisen, så Pind gav et lamt svar om, at de etablerede
erhvervsdrivende er glade for, at der ikke er frihed til stormønstret
vildskab. At der står respekt om københavnsk småmønstret pænhed!.
Min japanske kone har søgt at starte etnisk restaurant her, og det var let
at se, at de etablerede mastodonter er glade for, at nybegyndere slet ikke
kan få tilladelse til at starte op, fordi en kommunaljungle af skjulte koder
kun er forståelig for dem, der har venner i mafiaen på rådhuset.
Når jeg uskadeligt for enhver nabo og med tilladelse fra to af tre nabohuses
ejere påsætter tynd isolering på muren mod disse to, så har Pind en stikker
hos den tredie nabo, som klager, så der forlanges nedrivning.(Som altså
klager over, hvad ikke kan ses fra hans hus. Og Pind-mafiaen oplyser falsk
adresse på klageren, for at få deres historie til at passe.)
Men jeg slog ikke straks hælene sammen og sagde underdanigt "javel", så jeg
straffede med nyt pålæg, som Pind havde i baghånden og havde gemt til
lejligheden - om min vidunderlige tagterasse på det flade tag bag huset.
Da jeg kom hjem fra 4 års ulandsarbejde og købte huset for min opsparing,
havde det tunge krydsfiner-plader og en stige liggende på det vandrette tag
på tilbygningen bag huset, hvilket har gjort dette anvendeligt som
tagterasse for talrige lejere i 30 år, og intet har flyttet sig en milimeter
ved selv de værste vinterstorme i de årtier.
Som straf for manglende underdanighed skulle så pludselig også det fjernes.
Jeg søgte byggetilladelse til at lade det ligge (!!!) - og fik den efter
nogle måneder.
En ny lejer har forbedret på design, så nedblæsningt er endnu mere umulig
end før(og smukkere, tryggere udseende) - men at man flytter på de samme
træplader,der allerede var tilladt, skal der nu igen søges ny tilladelse til
hos papirnusserne, skriver Pind-mafiaen til mig idag!
Pind kalder sig frihedskæmper mht markedsfrihed - og Ritt(S) eller Bondam(V)
bliver nok endnu værre
som overborgmester. Der må helt ny boller på suppen - et nyt
glistruplærlinge parti.
Jeg har lov at kravle livsfarligt på mit eget tag. Lejere som gør det samme,
kan heller ikke straffes. Men gøres en sikker gørdetselv terasse endnu
sikrere, så opfinder vore højtbetalte tjenere på rådhuset et hadefuldt,
meningsløst forbud.

Med frihedshilsener Bo Warming, Bjelkes Alle 46, Nørrebro

PS. Foto af det tilladte haves og kan emailes, og det nuværende kan I komme
og tage uptodate billede af , hvis I
vil kæmpe borgernes sag med gode relevante billeder her i
kommunalvalgkampens opstart. Det ny ser Christiania-agtigt ud, men er
funktionelt upåklageligt.
Christianitterne får i denne sommer tinglyst ret til at gøre, hvad de altid
har gjort - gerne rådgiv mig om hvordan
jeg kan gå i deres fodspor.Mit hus er ikke stjålet, men købt for egne
sparepenge. - det kan vel ikke stille mig dårligere?

Fra : JB

Dato : 14-07-05 09:51

> [...]

> kan heller ikke straffes. Men gøres en sikker gørdetselv terasse endnu
> sikrere, så opfinder vore højtbetalte tjenere på rådhuset et hadefuldt,

Ja du mener at du har lov til at kravle livsfarligt på dit tag, men du må
huske at hvis det går galt, forventer du at blive hentet af en ambulance,
komme på hospitalet foran ventelister. Du forventer også at hele gildet
bliver betalt af det offentlige. Jeg ved ikke om arbejdstilsynet indblandes
hvis der sker en ulykke hos en privat. Efter min mening burde der gælde ens
regler for både firmaer og private, da det offentlige betaler når det går
galt.

JB

Fra : Bo Warming

Dato : 14-07-05 13:47

"JB" <nospam@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> indblandes hvis der sker en ulykke hos en privat. Efter min mening burde
> der gælde ens regler for både firmaer og private, da det offentlige

Jura siger at du godt må kravle livsfarligt - hvad jeg ikke gør. Terassen er
sikker
Hvis jeg satte blomsterkasser, brædder eller metalkurve, der i orkan kunne
ramme nabo, ville der være grund til kommunal indblanding.
Men jeg har sat - havde sat - bløde plastbaljer med krydderurter, tynde
lister der var ved at blive del af rækværk
og luftig metalnet-.VVS-kasse, som ingen orkan kan flytte.
Når klar tilladelse er givet til OPLAG af de fotograferede tunge
krydsfinerplader, og der er solidt rækværk mod nabogrund, så er det hysteri
at man ikke må flytte omkring med det der er givet tilladelse til.

At man får gratis sygepleje bør ikke betyde at staten nu har ret til at
kontrollere og forhindre at du tænder et
stearinlys, for du kunne få brandsår

Fra : Allan

Dato : 14-07-05 22:07

Til JB

Et godt råd - hold dig fra at besvare indlæg fra BO Warming

Prøv en søgning på hans navn.

Mvh.
Allan

Fra : JJ

Dato : 15-07-05 20:21

> Et godt råd - hold dig fra at besvare indlæg fra BO Warming
>
> Prøv en søgning på hans navn.

Eller bloker ham som alle andre.

Fra : Geert Lund

Dato : 19-07-05 21:50

JJ wrote:

> Eller bloker ham som alle andre.

Nej, så går man da glip af alverdens god underholdning - men det kan
være svært at holde fingrene fra tastaturet mens man læser - indrømmet :)

Men kan da lige minde om: http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

Geert Lund