Vandt tur til Tour De France, men skulle s~
Fra : Paw Pedersen

Dato : 12-07-05 22:07

Jeg deltog i en konkurrence for et par måneder siden, hvor man kunne "Vind
en tur til Tour De France med <firmanavn> og CSC".
Jeg blev selvfølgelig rigtig glad da jeg så fik at vide at jeg havde vundet,
MEN man skulle godt nok selv sørge for at komme derned viste det sig så.
1035km. Så det jeg i princippet havde vundet var 2 hotelovernatninger og
arrangement lørdag og søndag med frokost.
Mit spørgsmål er så: Er det lovligt? Det er jo på grænsen til man overhoved
vil indlæse sin præmie når man lige skal køre 1035km.
Det var så et godt arrangement dernede, men endnu mere surt blev det dog at
finde ud af at alle andre deltagere der også havde vundet lignende
konkurrencer fik betalt transporten derned også.

Mvh Paw

Fra : Ukendt

Dato : 12-07-05 22:40

"Paw Pedersen" <news@paws.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde ud af at alle andre deltagere der også havde vundet lignende
> konkurrencer fik betalt transporten derned også.

Hvad stod der i konkurrencebetingelserne?

Tina

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 13-07-05 06:28

> Mit spørgsmål er så: Er det lovligt? Det er jo på grænsen til man
> overhoved
> vil indlæse sin præmie når man lige skal køre 1035km.

Jeg vender den lige om: hvorfor skulle det ikke være lovligt? Man kan
utroligt tit vinde hotelophold osv., hvor du selv skal sørge for at komme
til og fra hotellet/opholdsstedet.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-07-05 07:28

"Paw Pedersen" <news@paws.dk> skrev

> Mit spørgsmål er så: Er det lovligt? Det er jo på grænsen til man
overhoved
> vil indlæse sin præmie når man lige skal køre 1035km.

Du mener, at der ligefrem er en lov, som påbyder transport, når man udlodder
et hotelophold?

Så kan lovgivningen da godt gå hen og blive ret omfattende

Claus

Fra : Morten Wartou

Dato : 13-07-05 07:49

> [...]
> udlodder
> et hotelophold?
>
> Så kan lovgivningen da godt gå hen og blive ret omfattende

Du forholder dig som sædvanligt ikke til hvad der skrives, blot hvad du selv
mener (og de meninger og hensigter du definerer at andre har).

Hvis der står "Vind tur til Tour de France", og ellers ikke står noget om at
man selv skal køre, burde det med al rimelighed være forventeligt at
transport indgik, det ligger lidt i "vind tur til..." :).

Paw, fortæl lidt mere om konkurrencen - hvordan blev den annonceret, har du
det oprindelige materiale osv.?

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-07-05 10:01

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev

> Du forholder dig som sædvanligt ikke til hvad der skrives, blot hvad du
selv
> mener (og de meninger og hensigter du definerer at andre har).

Nej og der er *ingen* som ud fra det skrev kan forholde sig på nogen andre
måder!

Som sædvanligt er der ikke nogen af de oplysninger, der er postet som kan
bruges til noget som helst relevant!

> Hvis der står "Vind tur til Tour de France", og ellers ikke står noget om
at

Hvis og hvis, min røv er spids!

Alle de gætterier er ikke til en hujende fis...

> Paw, fortæl lidt mere om konkurrencen - hvordan blev den annonceret, har
du
> det oprindelige materiale osv.?

Ja, mon ikke det var en ide!

Claus

Fra : Paw Pedersen

Dato : 14-07-05 22:14

Claus der stod nu i det første brev at det var en "Tur til Tour De France"
jeg havde vundet og ikke en hotelophold, men fair nok, det kunne godt være
uddybet noget mere. Det har jeg så gjort efterfølgende og inden du skrev
nedenstående, men det mener du måske stadig ikke er nok?

Mvh Paw

Fra : Paw Pedersen

Dato : 13-07-05 19:21

Desværre har jeg ikke konkurrence kuponen, men jeg er sikker på der ikke
stod noget sted at man selv skulle sørge for transporten. Da konkurrrencen
blev reklameret ret kraftigt til et cykelløb og den blev promoveret under
"Vind en tur til Tour De France" forventede jeg at det var incl transport
(og det gjorde alle dem jeg kender også).

Da jeg brokkede mig over dette fik jeg at vide at det beklagede de da meget,
og han viste godt nok ikke om der var gjort opmærksom på det i Vejle, men
til det tilsvarende arrangement på sjælland havde han selv deltaget i
reklamefremstødet og der havde han gjort opmærksom på at man selv skulle stå
for transporten. Nu har jeg jo så mødt dem der vandt på sjælland, og de var
lige så overraskede over at de selv skulle sørge for transporten som jeg var
og har også brokket sig.

Til dem der har spurgt hvorfor jeg kan mene om det er lovligt, er det fordi
jeg mener at det er falsk reklame. En masse mennesker har tilmeldt sig denne
sportklub (det var gratis) i håbet om at vinde denne tur til Tour De France,
og kun en var den heldige vinder. Det var så mig, og det var jeg jo super
glad for, indtil jeg så blev informeret om at jeg selv skulle sørge for
transporten.

Jeg har opfordret konkurrence udstederen til at deltage i denne debat, for
de må jo selvfølgelig have den oprindelige konkurrence kupon.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-07-05 19:51

Paw Pedersen wrote:
-snip-

> [...]

Jeg prøvede at klage over en lignende konkurrence til Sony og fik
medhold fordi de havde udeladt oplysninger i konkurrence-materialet,
nøjagtigt ligesom dig.

Du kan ligeså godt offentliggøre hvilket firma der har snydt dig.

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Jim Andersen

Dato : 14-07-05 09:47

Paw Pedersen wrote:
> Jeg deltog i en konkurrence for et par måneder siden, hvor man kunne
> "Vind en tur til Tour De France med <firmanavn> og CSC".

Der "reklameres" jo med "vind en tur til" Det vil jeg da mene signalerer
kraftigt at man vinder en tur, altså noget transport. Ikke et ophold eller
en sejrsfest, eller sådan noget.

Så de har da klokket lidt i det.

Men det er da nok lovligt.

/jim

Fra : Allan

Dato : 14-07-05 22:18

> [...]
> finde ud af at alle andre deltagere der også havde vundet lignende
> konkurrencer fik betalt transporten derned også.

Hej Paw

Du skriver først;
"...alle andre deltagere ... fik betalt transporten derned"

Senere i en anden besvarelse skriver du:
"...Nu har jeg jo så mødt dem der vandt på sjælland, og de var lige så
overraskede over at de selv skulle sørge for transporten som jeg var og har
også brokket sig."

Betyder det at alle fra Jylland/Fyn, minus dig selv skulle betale
transporten?

Syntes det er underligt at nogle skal betale transporten og andre ikke.
Syntes i det hele taget at det er underligt at skulle betale transporten.

Kan godt se at hvis det var et kro ophold i Danmark, så ligger det sådan
lidt i luften at man selv møder op på en eller anden måde, men hvis det
bliver reklameret som en begivenhed i udlandet, så må man forvente at de der
laver konkurrencen også sørger for at folk kommer frem.

Jeg vil da holde mig fra div. konkurrencer om en ferie på Cuba e.lign. hvis
det er normalt at man selv skal fragte sig frem.

Et godt råd er at læse det der står med småt, men hvis du har deltaget ved
et lokalt cykelløb og dit nummer er trukket ud over højtaleren, så syntes
jeg det er bondefangeri.

Mvh.
Allan

Fra : Allan Soerensen

Dato : 15-07-05 13:45

"Allan" <allanski9530@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver reklameret som en begivenhed i udlandet, så må man forvente at de
> der laver konkurrencen også sørger for at folk kommer frem.

Så har du også vundet "et ophold på...." her er der ifølge Paw tale om at
har vundet "en tur til...."

Fra : Allan

Dato : 15-07-05 18:19

> Så har du også vundet "et ophold på...." her er der ifølge Paw tale om at
> har vundet "en tur til...."

Man kan vel ikke sige "vundet en tur på Tour De France", så selvfølgelig
hedder det "..til Tour DeFrance".

Allan

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-07-05 09:48

Allan wrote:

> Man kan vel ikke sige "vundet en tur på Tour De France", så
> selvfølgelig hedder det "..til Tour DeFrance".

Selvfølgelig gør det ikke det. Det hedder "adgang til et arrangement der
afholdes i Paris i forbindelse med Tour De France"

Eller du mener måske også ham der vandt den der astronaut konkurrence selv
skal betale for turen til månen, og TV2 blot skal stille et telt til
rådighed oppe i "sea of tranquility" ?

/jim

Fra : Paw Pedersen

Dato : 16-07-05 21:25

Hej Allan,

Ja det kan jeg godt se er lidt forvirrende. Vi var 2 der vandt hos samme
konkurrence udbyder (jylland/sjælland) og vi skulle selv sørge for
transporten. De andre havde vundet ved tilsvarende konkurrencer hos andre
firmaer.
Det ærger mig selvfølgelig at jeg ikke har den oprindelige konkurrence
kupon, men jeg er overbevist om at der ikke stod noget om man selv skulle
sørge for transporten og blev lanceret som en tur til Tour De France,
ligesom dem der vandt på sjælland også mente.

Mvh Paw

Fra : JJ

Dato : 17-07-05 07:52

> [...]
> sørge for transporten og blev lanceret som en tur til Tour De France,
> ligesom dem der vandt på sjælland også mente.

Hej paw, hvis du skriver UNDER der du svarer på er det nemmere at følge med
i samtalen...

vh
jeppe

Fra : mig

Dato : 19-07-05 17:13

> Hej paw, hvis du skriver UNDER der du svarer på er det nemmere at følge
> med i samtalen...
>
> vh
> jeppe

Hørt! Enig

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-07-05 22:32

"Paw Pedersen" wrote

> [...]
> 1035km. Så det jeg i princippet havde vundet var 2 hotelovernatninger og
> arrangement lørdag og søndag med frokost.

Minder mig om en anden konkurrence for år tilbage hvor man kunne vinde en
bil
Problemet var bare at man selv skulle betale registreringsafgiften for at
kunne køre i den

- Peter