Online handel problem !! (Bikebuster.dk)
Fra : Peter

Dato : 06-07-05 14:39

Hej

Jeg har købt et ur online.
Da jeg modtager varen er "Postpakken" intakt. Men pakken inden i, som
indeholder uret er brudt op. Der er ridser på uret og brugermanualen
mangler.

Jeg har skrevet til firmaet og sagt at de har sendt mig et brugt ur.

Deres svar:

"Vi sender ikke bruge vare. Såfremt der er fejl på produktet bedes du
returner det til vores returadresse.

Venligst bekræft om du mener der er fejl på produktet."

Jeg kan se i deres betingelser, at hvis jeg returnerer varen kan jeg
ikke få pengene tilbage hvis emballagen er brudt (hvilket den var ved
modtagelse).

Hvad gør jeg !?

Mvh
Peter

Not@real.dk er ikke min rigtige emailadresse.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 06-07-05 14:49

"Peter" <not@real.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se i deres betingelser, at hvis jeg returnerer varen kan jeg ikke
> få pengene tilbage hvis emballagen er brudt (hvilket den var ved
> modtagelse).
>
> Hvad gør jeg !?

Gør dem opmærksom på at den betingelse ikke er lovlig. Der må ikke stilles
krav om at emballagen skal være ubrudt for at du kan udnytte din returret.
Se evt.
http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/net-tjek-for-forbrugere/3/00/

Fra : Henning

Dato : 06-07-05 21:47

>Jeg kan se i deres betingelser, at hvis jeg returnerer varen kan jeg
>ikke få pengene tilbage hvis emballagen er brudt (hvilket den var ved
>modtagelse).

Hvor ser du de betingelser henne?
Ifølge http://www.bikebuster.dk/nf_salgsbeting-dk.cfm er de endda
meget large -
"Brugte reklamationsvarer skal være rengjorte, og tøj skal være
nyvasket ved fremsendelse til Bikebuster. Ikke rengjorte varer vil
blive afvist."

Henning
hsb(at)image.dk