Hund ødelægger computer
Fra : Bjarne Ørvad Knudsen

Dato : 05-07-05 17:29

Hejsa

Jeg var så uheldig at min hund fik revet så meget i ledningen til min
bærbare computer, at computeren faldt på gulvet og nu er defekt?

Er jeg dækket ind?

Familiens ansvarsforsikring?
Hundeansvarsforsikring?
Noget andet?

Glæder mig til at høre fra Jer.

Mvh.
Bjarne

Fjern _spam_ i min email adresse.
bjarne(a)36456788.dk

Fra : Holst

Dato : 05-07-05 18:01

Bjarne Ørvad Knudsen wrote:

> Jeg var så uheldig at min hund fik revet så meget i ledningen til min
> bærbare computer, at computeren faldt på gulvet og nu er defekt?
>
> Er jeg dækket ind?
>
> Familiens ansvarsforsikring?

Nej.

> Hundeansvarsforsikring?

Nej.

> Noget andet?

Din opsparing.

Fra : Bjarne Ørvad Knudsen

Dato : 05-07-05 19:29

Ok tak for svarene

Jeg er bange for at min opsparing må træde til... Havde det været bedre hvis
jeg selv havde tabt den?

Fra : Holst

Dato : 05-07-05 21:46

Bjarne Ørvad Knudsen wrote:

> Ok tak for svarene
>
> Jeg er bange for at min opsparing må træde til... Havde det været bedre hvis
> jeg selv havde tabt den?

Nej, ikke normalt. Man er typisk selv ansvarlig for de ting, som man
selv ødelægger. Man kan så tegne en ansvarsforsikring, men disse dækker
ikke ens egne ting, men andres ting. Som Rasmus nævnte kan man også have
en kaskoforsikring på indboet, men kun ganske få mennesker har vist
tegnet en sådan forsikring, der typisk er et tilvalg til en normal
indboforsikring. Både med hensyn til ansvarsforsikringen og
kaskoforsikring af indboet gælder der naturligvis en lang række forbehold.

Men generelt: Ødelægger du noget af jeres eget, så må du selv betale for
det.

Netop i en sådan situation er de dersens tillægsforsikringer, som nogle
elektronikbutikker og lignende forsøger at prakke folk på i forbindelse
med køb, måske nyttige. De har det med at dække underlige hændelser. Til
gengæld er de oftest alt for dyre i forhold til udbyttet.

Fra : Rasmus

Dato : 05-07-05 18:12

"Bjarne Ørvad Knudsen" <bjarne_spam_@36456788.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg var så uheldig at min hund fik revet så meget i ledningen til min
> bærbare computer, at computeren faldt på gulvet og nu er defekt?
>
> Er jeg dækket ind?

Ja, hvis du har en kaskoforsikring på dit indbo, det hedder i nogle
selskaber "pludeselig skade".

/Rasmus

Fra : Holst

Dato : 05-07-05 18:26

Rasmus wrote:

> Ja, hvis du har en kaskoforsikring på dit indbo, det hedder i nogle
> selskaber "pludeselig skade".

Jeg ved, at dette kan tilvælges hos TopDanmark, selvom jeg ikke selv har
haft det. Men én af undtagelserne er netop skade forvoldt af husdyr. Men
spørgerens indboforsikring kan jo være anderledes.

Fra : BJ

Dato : 05-07-05 21:56

"Bjarne Ørvad Knudsen" <bjarne_spam_@36456788.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

KLIP

> Jeg var så uheldig at min hund fik revet så meget i ledningen til min
> bærbare computer, at computeren faldt på gulvet og nu er defekt?
>
> Er jeg dækket ind?

Hvor er du forsikret og hvad står der i police.

Her et eks. fra Topdanmark: http://www.topdanmark.dk/content/index.php?ID=70

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-07-05 09:21

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> [...]
>
> KLIP

> Hvor er du forsikret og hvad står der i police.

Man skal bare lige huske at ansvarsforsikringer generelt (og TopDK specielt,
ved det af erfaring fra 1+ år i forsikringsankenævnet, i en sag som jeg
vandt) ikke dækker ting som man har lånt, haft i sin varetægt eller i sin
besiddelse.
Så en skade på naboens bærbare pc, som man har lånt til at skrive et eller
andet på dækkes ikke.

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian min 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B

Fra : BJ

Dato : 06-07-05 13:49

KLIP

> [...]
> besiddelse.
> Så en skade på naboens bærbare pc, som man har lånt til at skrive et eller

Dækker de andre det..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-07-05 13:57

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Dækker de andre det..?

Nej, det tror jeg ikke.
Men skal bare være opmærksom på det.

Fra : BJ

Dato : 06-07-05 14:01

KLIP

> Nej, det tror jeg ikke.
> Men skal bare være opmærksom på det.

O.k.

Hvis mit nuværende forsikringsselskab ikke vil møde Topdanmarks betingelser,
skifter jeg indenfor ganske få uger.

Mine bilforsikringer er også tordnende høje (aftaleforsikringer) og med
tårnhøj selvrisiko (principielt er potterne kun forsikret mod tyveri =
bortkomst eller totalskade).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BSV

Dato : 05-07-05 22:43

Du er dækket når du falder på cyklen og har den med. Dette gælder de fleste
indboforsikringer mærkeligt nok

MVH
BSV.

Fra : BJ

Dato : 05-07-05 22:49

"BSV" <bs_fjern@fjern_altdata.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du er dækket når du falder på cyklen og har den med. Dette gælder de
> fleste indboforsikringer mærkeligt nok

Det er jo også uhyre vigtigt.

Jeg ville gennemgå mine forsikringer og se om ikke der kan fås en bedre
dækning.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-07-05 09:18

> [...]
>
> Jeg var så uheldig at min hund fik revet så meget i ledningen til min
> bærbare computer, at computeren faldt på gulvet og nu er defekt?

Næppe.

> Hundeansvarsforsikring?

Nej, hvis det var hos en anden person, og det var deres PC så måske.

> Noget andet?

En ekstraforsikring som du har tegnet ud over den alm. garanti ?