Hunde på ferie??
Fra : JBB

Dato : 04-07-05 09:37

Hej Ng

Jeg står i følgende situation:

Jeg bor ved et dyreinternat, kæresten er ansat ved internatet. En af de
andre medarbejdere skal på ferie og i stedet for at have hendes 2 hunde
stående i bur på internatet har vi tilbudt at passe dem. Der står i vores
lejekontrakt at vi må have 2 husdyr, vi har selv 2 hunde.

Må vi passe de 2 hunde i 14 dage?? Dette bringer os jo over det i lejemålet
fastsatte antal husdyr?

MVH

Jesper B

Fra : Nette

Dato : 04-07-05 12:31

"JBB" skrev

> Må vi passe de 2 hunde i 14 dage?? Dette bringer os jo over det i
lejemålet
> fastsatte antal husdyr?

Nu er det ikke jura, jeg kommer med. Men kunne I ikke ringe til jeres
udlejer og høre ad? Selvom der nu næppe kan nå komme nogen og fjerne hundene
fra jer på de par uger ferien varer, så er det da trælst at komme i et
dårligt lys for den slags.

Nette

Fra : JBB

Dato : 04-07-05 14:17

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hundene
> fra jer på de par uger ferien varer, så er det da trælst at komme i et

Udlejeren som samtidig ejer internatet kom forbi idag. Da det er en
medarbejders hund, så er de i pension gratis, men de står indskrevet som
værende i pension. Vi har i beboelsen deres mad, godbidder og kurve stående,
da aftalen med medarbejderen var, at vi skulle passe dem. Udlejeren krævede
at vi satte hundene tilbage i pensionen og at de fremover ikke må befinde
sig i beboelsen eller i løbegården hvor vores egne hunde har adgang til.
Dette uden begrundelse. Derfor er jeg ude efter, om jeg må have hundene hos
os, med en fuldmagt fra hundenes ejer eller om udlejer kan gøre gældende at
det overskrider lejekontrakten..

Så at tale med udlejer er desværre udelukket..

Som det er nu, har jeg to hunde der sidder i et bur, 2 meter fra mit
køkkenvindue, der kan sidde og kigge på mens mine egne hunde render rundt
ude foran dem. Der er ikke tale om støjgener eller høm'høm'er over det hele,
vi holder det pænt rent og de øvrige hunde på internatet "synger" mere end
vores tilsammen..

Jesper

Fra : Melanie

Dato : 04-07-05 21:33

"JBB" <oraklet@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ude foran dem. Der er ikke tale om støjgener eller høm'høm'er over det
> hele, vi holder det pænt rent og de øvrige hunde på internatet "synger"

Hej Jesper

Må jeg spørge hvilket internat det er? Det var da en mærkelig holdning den
ejer af internatet har.

Mvh Melanie
Har købt mange dyr fra internat på Bornholm (3 hunde og 4 katte).

Fra : JBB

Dato : 05-07-05 09:24

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> skrev i en meddelelse

> Må jeg spørge hvilket internat det er? Det var da en mærkelig holdning den
> ejer af internatet har.
>
> Mvh Melanie
> Har købt mange dyr fra internat på Bornholm (3 hunde og 4 katte).

Først og fremmest tak for de svar der er kommet. Dernæst, Melanie du må
gerne spørge, men jeg oplyser ikke her i ng, hvilket internat der er tale
om, det er muligt at nogle med tilknytning til internatet læser med, og da
min kæreste er ansat der og vi bor til leje hos internatet, ønsker jeg ikke
at fremstille det i dårligere lys end det allerede er.
Dog kan jeg roligt sige vi er langt væk fra Bornholm.

MVH

Jesper B.

Fra : Politico

Dato : 04-07-05 20:47

"JBB" <oraklet@mail.dk> wrote in message
> [...]
> lejekontrakt at vi må have 2 husdyr, vi har selv 2 hunde.
>
> Må vi passe de 2 hunde i 14 dage?? Dette bringer os jo over det i

Nej, det må I desværre ikke. I må sandsynligvis ikke engang have hundene til
overnatning et enkelt nat.

Se f.eks. dette svar hos Familieadvokaten:
http://familieadvokaten.dk/Breve-700/b700-505.html

/ Politico