Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
TV out på NVIDIA RIVA TNT2 ultra
Fra : Tage Christiansen

Dato : 23-12-00 10:53

Hej

Jeg kan ikke få farver på fjernsynsskærmen, når jeg sender en DVD film fra
PC gennem TV out til fjernsynet, jeg har købt et kabel som passer direkte i
TV out og lydkortet til scatstik, billedet bliver S/H lyden er OK, er der
nogle som har et svar på mit problem?

Hilsen Tage

Fra : Tinus Nielsen

Dato : 23-12-00 15:54

"Tage Christiansen" <tach@image.dk> skrev i en meddelelse

> TV out og lydkortet til scatstik, billedet bliver S/H lyden er OK, er der
> nogle som har et svar på mit problem?

Det er nok fordi det signal du sender ud af dit skærmkort er et ntsc signal
og ikke PAL som vi bruger her i danmark.

du kan ændre hvad for et signal den sender ud inde i driveren (egenskaber
for skærm).

--
De bedste hilsner

Tinus Nielsen

Fra : N/A

Dato : 24-12-00 13:22

Fra : Madsen

Dato : 24-12-00 13:22

"Tage Christiansen" <tach@image.dk> skrev:

> Mange tak for dit svar, det er altid rart når nogle har forslag til ens
> problemer, men desværre, jeg har prøvet både Danmark Pal - G og Danmark
> Pal - B, uden det hjalp, jeg har også hentet programmet TVTool over nettet
> som foreslået i Alt om Data nr. 8, men intet hjælper.

Har du så også prøvet at bruge Composite til Scart?
Kører du med S-video til Scart nu? Hvis du gør, er det sikkert
det signal dit TV ikke kan klare. Hvis dit grafikkort har en
Composite udgang så prøv den istedet. Composite stik er
de samme som Phono stik bag på stereoanlæg. Den eneste
forskel er, at plastkappen udenom er gul istedet for rød eller
hvid.

Du kan også læse lidt på følgende side, hvis du vil vide lidt
mere om de forskellige stik osv.:

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Brian Andersen

Dato : 07-01-01 18:49

On Sat, 23 Dec 2000 15:54:05 +0100, "Tinus Nielsen" <thn@grin.dk>
wrote:

> [...]
>og ikke PAL som vi bruger her i danmark.
>
>du kan ændre hvad for et signal den sender ud inde i driveren (egenskaber

Jeg har samme problem, men jeg kan ikke finde noget sted hvor jeg kan
ændre output signal.

Ved du, eller nogen anden, om det overhovedet kan lade sig gøre? Noget
andet forslag til hvad man kan forsøge?

Mvh
Brian

Fra : Madsen

Dato : 07-01-01 18:56

"Brian Andersen" <bband@mobilixnet.dk> skrev:

> Jeg har samme problem, men jeg kan ikke finde noget sted hvor jeg kan
> ændre output signal.

Har du prøvet en nyere driver så? Man kunne godt forestille
sig at den var for gamme siden du ikke kan vælge.
Tjek evt. www.nvidia.com

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)