/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Leverance ødelagt af defekt udstyr - hvad ~
Fra : C. Stensgaard


Dato : 28-06-05 12:53

Jeg har leveret omkring 55 råfilm til et firma hvoraf de 21 er blevet
beskadiget idet
kameraet fik en defekt under udførslen af selve opgaven. Defekten opstod som
følge
af kraftigt slag på kamerahus. Tilsyneladende fungerede kameraet, men 21 ud
af de 55 film er ikke anvendelige.

Uvidende om at filmene efterfølgende bliver beskadigede fortsætter jeg mit
arbejde.

Nu står jeg så med en opringning hvor firmaet vil have erstatning. De tjener
3000,- + moms pr. film og aflønner mig med 400,- timen + moms. Vi har en
gentleman aftale - så altså ingen nogen kontraktligt nedskrevet.

Jeg måtte efterfølgende reparere kamera - og valgte yderligt at købe nyt
kamera til løsning af nye opgaver for firmaet.

Jeg har som udgangspunkt tilbudt at dække arbejdstid samt forbrug af film -
og så udføre opgaven igen.

Hvordan skal jeg forholde mig til sådan et problem ?









 
 
ha (28-06-2005)
Kommentar
Fra : ha


Dato : 28-06-05 13:36

C. Stensgaard wrote:
> Hvordan skal jeg forholde mig til sådan et problem ?

Med forbehold for hvad "gentleman-aftalen" består i/af, så
er det du har tilbudt, vel det, der kommer nærmest kotume
i andre aftaler, idet det er de færreste "leverandører" der
underkaster sig aftaler som - udover en erstatning af
produktet - også omfatter tabt árbejdsfortjeneste hos
køberen.

Du skal vel også gøre op med dig selv, hvor meget kunden
betyder for dig, - alternativet, hvis du ikke erstatter "tabet"
- kan jo være, at firmaet finder en anden leverandør.

Som du skitserer det, synes jeg det du tilbyder er fint.

/ha



MAndersen (28-06-2005)
Kommentar
Fra : MAndersen


Dato : 28-06-05 14:48


"C. Stensgaard" <mik-mak@bluelemon.dk> skrev i en meddelelse
news:42c13a32$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg har leveret omkring 55 råfilm til et firma hvoraf de 21 er blevet
> beskadiget idet
> kameraet fik en defekt under udførslen af selve opgaven. Defekten opstod
> som følge
> af kraftigt slag på kamerahus. Tilsyneladende fungerede kameraet, men 21
> ud af de 55 film er ikke anvendelige.
>
> Uvidende om at filmene efterfølgende bliver beskadigede fortsætter jeg mit
> arbejde.
>
> Nu står jeg så med en opringning hvor firmaet vil have erstatning. De
> tjener
> 3000,- + moms pr. film og aflønner mig med 400,- timen + moms. Vi har en
> gentleman aftale - så altså ingen nogen kontraktligt nedskrevet.
>
> Jeg måtte efterfølgende reparere kamera - og valgte yderligt at købe nyt
> kamera til løsning af nye opgaver for firmaet.
>
> Jeg har som udgangspunkt tilbudt at dække arbejdstid samt forbrug af
> film -
> og så udføre opgaven igen.
>
> Hvordan skal jeg forholde mig til sådan et problem ?

Det tangerer vel også til et hændeligt uheld. Ikke at kameraet har fået et
slag, men at filmene ikke virkede.
Jeg mener ikke du kan være ansvarlig for de tab din kunde får, men alene
fordi jeg mener uheldet er hændeligt.

Jeg mener ligeledes at dit tilbud er meget fint.

MAndersen




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste