"DS" <no-spam@to-me.com> skrev i en meddelelse
news:42c05bf0$0$11880$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "MAndersen" <ikke@nogen.no> wrote in message
> news:42c0567a$0$298$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Jf. forsikringsaftaleloven har de ikke hjemmel til at opkræve de kr.
>> 100,-.
> Gælder denne også for rejseforsikringer?
>
>> Det mener jeg heller ikke de har jf. købeloven over internettet hvor der
>> vel også er 14 dages fortrydelsesret?
> Ja, spørgsmålet er så om det falder under den kategori der hedder
> "tilpasset serviceydelse" (eller hvad den hedder) -- hvor produktet er
> tilpasset mig og ikke kan returneres.
>
>> Det skulle vel aldrig være Europæiske?
> Det er Gosafe,
www.gosafe.dk (men er bestilt over GOUDA - de samarbejder
> åbenbart).
>
> Jeg vil så skrive en mail til dem, hvor jeg henviser til
> forsikringsaftaleloven, og fortryder forsikringen, og skriver jeg ikke har
> tænkt mig at betale de 100 kr. Vil det være den rette fremgangsmåde?
Nu måtte jeg lige kigge efter, når du vil skrive til dem...
Det står ikke i forsikringsbetingelserne, men i de almindelige
forsikringsbetingelser for stort set alle selskaber - undtaget GoSage!
Der står i deres betingelser:
11.7 Dersom forsikringen ophæves før udløb, tilbagebetales differencen
imellem den præmie, der skulle være betalt for den kortere dækningsperiode
og den præmie, der er betalt, med fradrag af et ekspeditionsgebyr på 200 kr.
pr. person, dog maksimalt 400 kr. pr. police. Beløb på 100 kr. og derunder
refunderes ikke, ligesom der ikke refunderes præmie for forsikrede, som er
hjemtransporteret eller rejst hjem på GoSafes regning.
Men der er sikkert en der ved lidt om fortrydelsesrettet ved fjernsalg/køb -
om der kan opkræves et ekspeditionsgebyr
MAndersen