Sygeforsikring "danmark"
Fra : Søren

Dato : 27-06-05 07:57

Hej

Jeg er ved at melde mig ind i "danmark". I den forbindelse skal jeg udfylde
et skema med supplerende helbredsoplysninger.

Jeg har (haft) medfødt grå stær og er blevet oppereret for dette 4 gange i
70'erne.
Jeg har også haft lyskebrok, det er jeg oppereret for i starten af 80'erne.
Til slut er jeg blevet oppereret for nethindeløsning på højre øje i 2001.

Jeg får ingen medicin og har ingen mén - bortset fra ikke-perfekt syn.

I brevet, som fulgte med skemaet, står bl.a.:

"Du må ikke fortie noget - heller ikke selv om du tror, at det er uden
betydning for "danmark"."

I skemaet spørger de: "Har du en sygdom eller en diagnose?".

Umiddelbart ville jeg svare 'Nej', men er det korrekt?

De spørger også: "Har du anvendt medicin inden for de 12 sidste måneder?"

Jeg har haft en bygkorn, som er blevet behandlet med kloramfenikol. I
vinters havde jeg influenza, så jeg tog både Panodil og noget næsespray.

Skal jeg svare 'Ja' eller 'Nej'?

Søren

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 27-06-05 08:21

Søren wrote:

> [...]
>
> I skemaet spørger de: "Har du en sygdom eller en diagnose?".
> Umiddelbart ville jeg svare 'Nej', men er det korrekt?

Ring til "Danmark"!

Det bedste er at skrive alt på, Så kan sygeforsikringen selv selv
sortere i det der er relevant
Fortier du noget som Danmark mener er relevant så kan der blive et
spørgsmål om tilbagebetaling af tilskud

- Peter

Fra : Holst

Dato : 27-06-05 08:24

Søren wrote:

> Skal jeg svare 'Ja' eller 'Nej'?

Prøv at ring til danmark og spørg dem. De kan give dig det bedste svar.

Du finder numre her:

http://www.sygeforsikring.dk/default.asp?id=109

Fra : Søren

Dato : 27-06-05 13:44

"Søren" <madklub@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har haft en bygkorn, som er blevet behandlet med kloramfenikol. I
> vinters havde jeg influenza, så jeg tog både Panodil og noget næsespray.

Nu har talt med dem.

Jeg er ikke syg, men panodil, otrivin og kloramfenikol skal oplyses.

For en sikkerhedsskyld oplyste jeg også at jeg har modtaget behandling for
caries.

Søren