PAS PÅ bennys autoservice.... Hvad gør jeg~
Fra : Tito

Dato : 26-06-05 20:29

PAS PÅ HAM, han har snydt mig for 25000.-

Kort sagt, jeg har købe en bil den 11/5-05 som skulle være nysynet, og skrev
så under, og så da registreringen kom, kunne jeg så se at den ikke var
nysynet, men at den sidst var synet den 26/6-03, jeg havde bedt om en syns
rapport, men da sagde han så at sådan en for man ikke i dag efter at det var
blevet privat bilsyn, men jeg kunne gå ind på nettet om et gar uger og se
rapporten der, men min garanti var at der var sat en syns mærke i forruden,
hvor der stod at den var synet ved applus 2005.
santidig finder jeg også ud af at motoren ikke er meget hver, faktisk kommer
bare motoren til at koste mig ca. 7000.- for at få den lavet.
(I SALGS OPSLAGET STOD DER LEV. NYSYNET, MEN I SLUTSEDLEN STOD DER SYNET.)
så jeg kan kun sige:
PAS PÅ

BENNYS AUTOSERVICE
SKODBORG VAMDRUPVEJ 11
6630 RØDDING

dette indlæg er igså i dk.forbruger og dk.marked.privat.bil

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-06-05 13:46

"Tito" <nyheder@jadetermig.dk> wrote in message
> PAS PÅ HAM, han har snydt mig for 25000.-
>
> Kort sagt, jeg har købe en bil den 11/5-05 som skulle være nysynet, og
> skrev

SNIP

Hvad har en motor og nysynet at gøre med hinanden - du prøvede vel bilen
inden du købte..

Du kan og alle kan slå synsrapporten op på nettet, hvad sagde den?

Fra : Tito

Dato : 27-06-05 20:17

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> inden du købte..
>
> Du kan og alle kan slå synsrapporten op på nettet, hvad sagde den?

Bilen var ikke inregistreret da jeg kikkede på den, og motoren lød oki, men
at den bruger så meget olie kan man ikke se på en prøvtur + at i den
tilstand skulle den umuligt kunne gå igennem syn.
en syns rapport ville jeg så gerne ha´ da jeg havde skrevet under, og da
svarede han:
sådan en får man ikke i dag, efter det er blevet privatiseret, nu er det
hele på pc, men jeg kunne nok først se det om ca. 2 måneder, for det var
noget helt nyt. og hvor skulle jeg vede bedre fra?

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 29-06-05 13:33

> [...]
> hele på pc, men jeg kunne nok først se det om ca. 2 måneder, for det var
> noget helt nyt. og hvor skulle jeg vede bedre fra?

Jamen motoren er ikke dækket af syn har ikke noget med det at gøre..

Og hvorvidt dansk lov og synsregler virker er jo ikke helt bilhandlerens
legale ansvar at sætte dig ind i ? Så vi ved konkret ikke om bilen er
nysynet eller ej som jeg forstår dig..

Ikke at jeg ikke har ondt af dig, der er for mange ringe bilhandlere... men
forholder mig bare til det legale i det..

Fra : Tito

Dato : 29-06-05 21:18

> [...]
>
> Ikke at jeg ikke har ondt af dig, der er for mange ringe bilhandlere...
> men forholder mig bare til det legale i det..

Bilen er ikke synet, bil er sidst synet den 26/3-03. jeg HAR snakket med
motor kontoret, og de kan kun se at den sidst er synet den dato. og motoren
har noget med syn at gøre, da jeg havde kørt 14 dage i bilen er motoren
total svinet til i olie, + at den bruger for meget olie, det vil også sige
at der er for meget røggas i udstødningen og en motor må ikke være svinet
til i olie.

Fra : Steen Jensen

Dato : 27-06-05 20:33

> [...]

> så under, og så da registreringen kom, kunne jeg så se at den ikke var
> nysynet, men at den sidst var synet den 26/6-03

Jamen har du så ikke bare fået noget andet, end det du skrev under på?
Selvfølgeligt indforstået, at slagspapirerne omtaler bilen som nysynet.
Skulle handelen vel bare gå tilbage...ville jeg tro.
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Tito

Dato : 27-06-05 20:39

Vi havde også regnet med at handlen skulle gå tilbage, men han mener ikke
selv at han har gjort noget forkert, så det er ikke hans problem.

Fra : Ham Selv

Dato : 27-06-05 23:00

> [...]
> Selvfølgeligt indforstået, at slagspapirerne omtaler bilen som nysynet.
> Skulle handelen vel bare gå tilbage...ville jeg tro.

Nu findes der bare ikke nogen regler for hvornår en bil er nysynet ...
En bil der kan sættes på plader uden at skulle synes .. Hvist inden
for et åpar mener jeg så kalder næsten alle forhandlere den for nysynet

OZ3BTO

Fra : Holst

Dato : 28-06-05 08:43

Ham Selv wrote:

> Nu findes der bare ikke nogen regler for hvornår en bil er nysynet ...
> En bil der kan sættes på plader uden at skulle synes .. Hvist inden
> for et åpar mener jeg så kalder næsten alle forhandlere den for nysynet

Biler skal synes hvert andet år, så hvis bilen er synet den 26/6-05 er
det vist svært at kalde den nysynet, eftersom det er ca. 1 år og 51 uger
siden sidste syn - med andre ord kun 1 uge til næste tvungne syn.

Men ordet "nysynet" anvendes ganske rigtigt i flæng. Påstår en sælger,
at en bil er nysynet, kan det seneste syn være udført såvel i sidste uge
som for et halvt år siden. Derfor bør det være nødvendigt med nærmere
dokumentation for at stadfæste tidspunktet præcist.

Men med et syn for cirka 1 år og 51 uger siden kan bilen næppe kaldes
nysynet.

Fra : Jens. B.

Dato : 02-07-05 07:27

Holst wrote:

> Biler skal synes hvert andet år, så hvis bilen er synet den 26/6-05 er
> det vist svært at kalde den nysynet,

Mon ikke du mener 26/6-03 så ?

Fra : Holst

Dato : 02-07-05 09:49

Jens. B. wrote:

> Mon ikke du mener 26/6-03 så ?

Hvis den var den dato, Tito skrev, så er det den, jeg mener.

Fra : Tito

Dato : 02-07-05 21:52

ups. sidst synet er den 26/6-03