Skide håndværkere
Fra : Steen Jensen

Dato : 26-06-05 10:05

Fra en række nedslående erfaringer med håndværkeres moral (eller mangle
på samme) er jeg lidt træt af dette mærkværdige folkefærd.
Senest skulle jeg bruge en elektrikker (en kogeplade på mit komfur var
stået af), som kom - og derefter liiige skulle hente noget. Der gik 14
dage, og jeg ringede til ham. Dimsen han skulle bruge VAR bestilt sagde
han, så den kom nok snart..."om jeg skulle have fest", med det mente
han, om jeg absolut skulle bruge alle 4 kogeplader på mit komfur.

Bør jeg føle mig bundet til at afvente mandens retur, eller kan jeg frit
henvende mig hos en anden elektrikker?

(fut: dk.videnskab.jura)
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : -= JF =- priv

Dato : 26-06-05 11:38

"Steen Jensen" <iSteen@litespam.dk> skrev i en meddelelse

> Bør jeg føle mig bundet til at afvente mandens retur, eller kan jeg frit
> henvende mig hos en anden elektrikker?

Kontakt ham og giv ham en uges frist, og gør ham opmærksom på at hvis han
ikke har været der til din deadline betragter du samarbejdet som ophørt.

Mvh John

Fra : Gert Medom

Dato : 26-06-05 16:16

> [...]
> han, om jeg absolut skulle bruge alle 4 kogeplader på mit komfur.
>
> Bør jeg føle mig bundet til at afvente mandens retur, eller kan jeg frit

Giv ham en frist til at få det afhjulpet (5 arbejdsdage). Så har han haft
chancen for at gøre arbejdet.

/ Gert

Fra : JytteJ

Dato : 27-06-05 12:21

> [...]
> han, om jeg absolut skulle bruge alle 4 kogeplader på mit komfur.
>
> Bør jeg føle mig bundet til at afvente mandens retur, eller kan jeg frit

Hvis du ikke har skrevet under på noget eller betalt noget, så du har noget
i klemme, synes jeg bestemt du skal finde en anden. Så kan den første vel
rende dig i rø...... ik ?

JytteJ

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-06-05 12:51

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke har skrevet under på noget eller betalt noget, så du har
> noget i klemme, synes jeg bestemt du skal finde en anden. Så kan den
> første vel rende dig i rø...... ik ?

Der er afgivet en bestilling og altså indgået en aftale om levering, så der
er noget i klemme.
Aftalen skal derfor afvikles, inden det er fornuftigt at indgå en ny aftale
om det samme. Ellers kan man ende med en dobbeltlevering og dobbelt
betaling.

Andre har udmærket beskrevet hvordan aftalen kan afvikles/effektueres.

/Per