|
| E- handel manglende vare Fra : knud.hp |
Dato : 25-06-05 12:44 |
|
Jeg har en kammerat som har købt en printer via nettet og betalt med
dankort, Problemtet er nu at de har sendt printeren til en forkert
adresse og at motagelsen er blevet nægtet her, printeren er så røget
retur. de vil nu ikke sende printeren til ham før han har betalt den
igen det vil sige at han kommer til at betale for printeren 2 gange (
2*760).
Er der virkelig ikke noget han kan gøre, kan han henvende sig i banken
og bede dem om at trække pengene tilbage (forretningen ligger i dk)
ser spændt frem til jeres gode svar
knud poulsen
| |
Claus Tersgov (25-06-2005)
| Kommentar Fra : Claus Tersgov |
Dato : 25-06-05 13:17 |
|
"knud.hp" <khp@hotmail.com> skrev
> Jeg har en kammerat som har købt en printer via nettet og betalt med
> dankort, Problemtet er nu at de har sendt printeren til en forkert
> adresse og at motagelsen er blevet nægtet her, printeren er så røget
> retur. de vil nu ikke sende printeren til ham før han har betalt den
> igen det vil sige at han kommer til at betale for printeren 2 gange (
> 2*760).
> Er der virkelig ikke noget han kan gøre, kan han henvende sig i banken
> og bede dem om at trække pengene tilbage (forretningen ligger i dk)
> ser spændt frem til jeres gode svar
Hvordan er det gået til, at printeren er sendt til den forkerte adresse. Har
din kammerat nogen som helst lod eller del i denne misforståelse?
Hvis ikke, så kan du bede din bank om at tilbageføre pengene samtidig med,
at du underskriver en erklæring om, at den omtalte vare ikke er blevet
leveret. Men du kan næppe gøre det, hvis din kammerat har et medansvar for
misforståelsen.
Claus
| |
bem (25-06-2005)
| Kommentar Fra : bem |
Dato : 25-06-05 16:04 |
|
Claus Tersgov wrote:
> Men du kan næppe gøre det, hvis din kammerat har et
> medansvar for misforståelsen.
Hvorfor ikke? Printeren er tilbage hus sælger, så køber skal under ingen
omstændigheder betale printeren en gang til. Hvis køber er skyld i den
forkerte forsendelse, kan der højst blive tale om, at køber skal erstatte
fremsendelsesudgifterne i forbindelse med fejladresseringen.
/Bo
| |
Peter Lykkegaard (25-06-2005)
| Kommentar Fra : Peter Lykkegaard |
Dato : 25-06-05 18:27 |
|
"bem" wrote
>
> Hvorfor ikke? Printeren er tilbage hus sælger, så køber skal under ingen
> omstændigheder betale printeren en gang til. Hvis køber er skyld i den
> forkerte forsendelse, kan der højst blive tale om, at køber skal erstatte
> fremsendelsesudgifterne i forbindelse med fejladresseringen.
>
Køber får banken til at tilbageføre pengene
Så er den sag ude af verdenen
Sælger kan evt undlade at gøre en ny handel med køber
Køber må så handle et andet sted
- Peter
| |
HKJ (25-06-2005)
| Kommentar Fra : HKJ |
Dato : 25-06-05 12:49 |
|
knud.hp wrote:
> Jeg har en kammerat som har købt en printer via nettet og betalt med
> dankort, Problemtet er nu at de har sendt printeren til en forkert
> adresse og at motagelsen er blevet nægtet her, printeren er så røget
> retur.
Hvilket svarer til at han selv havde fortrudt købet, så allerede der
skal han have pengene tilbage.
> Er der virkelig ikke noget han kan gøre, kan han henvende sig i banken
> og bede dem om at trække pengene tilbage (forretningen ligger i dk)
> ser spændt frem til jeres gode svar
Kun hvis han kan snakke med forretningen, der er ingen andre muligheder.
| |
bem (25-06-2005)
| Kommentar Fra : bem |
Dato : 25-06-05 16:02 |
|
HKJ wrote:
>> Er der virkelig ikke noget han kan gøre, kan han henvende sig i
>> banken og bede dem om at trække pengene tilbage (forretningen ligger
>> i dk) ser spændt frem til jeres gode svar
>
> Kun hvis han kan snakke med forretningen, der er ingen andre
> muligheder.
Hvoraf udleder du det? Han kan henvende sig i banken og forlange, at de
tilbagefører beløbet, eftersom der ikke er sket levering.
/Bo
| |
HKJ (25-06-2005)
| Kommentar Fra : HKJ |
Dato : 25-06-05 16:29 |
|
bem wrote:
>>> Er der virkelig ikke noget han kan gøre, kan han henvende sig i
>>> banken og bede dem om at trække pengene tilbage (forretningen ligger
>>> i dk) ser spændt frem til jeres gode svar
>>
>> Kun hvis han kan snakke med forretningen, der er ingen andre
>> muligheder.
>
> Hvoraf udleder du det? Han kan henvende sig i banken og forlange, at de
> tilbagefører beløbet, eftersom der ikke er sket levering.
Undskyld min dårlige formulering, hvad jeg mener er at der ikke er andre
muligheder end de to han allerede har nævnt:
1) Forretningen
2) Banken
| |
mig (26-06-2005)
| Kommentar Fra : mig |
Dato : 26-06-05 13:32 |
|
Snip
Tak for hurtig svar
| |
|
|