/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
E- handel manglende vare
Fra : knud.hp


Dato : 25-06-05 12:44

Jeg har en kammerat som har købt en printer via nettet og betalt med
dankort, Problemtet er nu at de har sendt printeren til en forkert
adresse og at motagelsen er blevet nægtet her, printeren er så røget
retur. de vil nu ikke sende printeren til ham før han har betalt den
igen det vil sige at han kommer til at betale for printeren 2 gange (
2*760).
Er der virkelig ikke noget han kan gøre, kan han henvende sig i banken
og bede dem om at trække pengene tilbage (forretningen ligger i dk)
ser spændt frem til jeres gode svar

knud poulsen

 
 
Claus Tersgov (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 25-06-05 13:17


"knud.hp" <khp@hotmail.com> skrev

> Jeg har en kammerat som har købt en printer via nettet og betalt med
> dankort, Problemtet er nu at de har sendt printeren til en forkert
> adresse og at motagelsen er blevet nægtet her, printeren er så røget
> retur. de vil nu ikke sende printeren til ham før han har betalt den
> igen det vil sige at han kommer til at betale for printeren 2 gange (
> 2*760).
> Er der virkelig ikke noget han kan gøre, kan han henvende sig i banken
> og bede dem om at trække pengene tilbage (forretningen ligger i dk)
> ser spændt frem til jeres gode svar

Hvordan er det gået til, at printeren er sendt til den forkerte adresse. Har
din kammerat nogen som helst lod eller del i denne misforståelse?

Hvis ikke, så kan du bede din bank om at tilbageføre pengene samtidig med,
at du underskriver en erklæring om, at den omtalte vare ikke er blevet
leveret. Men du kan næppe gøre det, hvis din kammerat har et medansvar for
misforståelsen.

Claus



bem (25-06-2005)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 25-06-05 16:04

Claus Tersgov wrote:

> Men du kan næppe gøre det, hvis din kammerat har et
> medansvar for misforståelsen.

Hvorfor ikke? Printeren er tilbage hus sælger, så køber skal under ingen
omstændigheder betale printeren en gang til. Hvis køber er skyld i den
forkerte forsendelse, kan der højst blive tale om, at køber skal erstatte
fremsendelsesudgifterne i forbindelse med fejladresseringen.

/Bo



Peter Lykkegaard (25-06-2005)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 25-06-05 18:27

"bem" wrote
>
> Hvorfor ikke? Printeren er tilbage hus sælger, så køber skal under ingen
> omstændigheder betale printeren en gang til. Hvis køber er skyld i den
> forkerte forsendelse, kan der højst blive tale om, at køber skal erstatte
> fremsendelsesudgifterne i forbindelse med fejladresseringen.
>
Køber får banken til at tilbageføre pengene
Så er den sag ude af verdenen

Sælger kan evt undlade at gøre en ny handel med køber
Køber må så handle et andet sted

- Peter



HKJ (25-06-2005)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 25-06-05 12:49

knud.hp wrote:
> Jeg har en kammerat som har købt en printer via nettet og betalt med
> dankort, Problemtet er nu at de har sendt printeren til en forkert
> adresse og at motagelsen er blevet nægtet her, printeren er så røget
> retur.

Hvilket svarer til at han selv havde fortrudt købet, så allerede der
skal han have pengene tilbage.

> Er der virkelig ikke noget han kan gøre, kan han henvende sig i banken
> og bede dem om at trække pengene tilbage (forretningen ligger i dk)
> ser spændt frem til jeres gode svar

Kun hvis han kan snakke med forretningen, der er ingen andre muligheder.

bem (25-06-2005)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 25-06-05 16:02

HKJ wrote:

>> Er der virkelig ikke noget han kan gøre, kan han henvende sig i
>> banken og bede dem om at trække pengene tilbage (forretningen ligger
>> i dk) ser spændt frem til jeres gode svar
>
> Kun hvis han kan snakke med forretningen, der er ingen andre
> muligheder.

Hvoraf udleder du det? Han kan henvende sig i banken og forlange, at de
tilbagefører beløbet, eftersom der ikke er sket levering.

/Bo


HKJ (25-06-2005)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 25-06-05 16:29

bem wrote:
>>> Er der virkelig ikke noget han kan gøre, kan han henvende sig i
>>> banken og bede dem om at trække pengene tilbage (forretningen ligger
>>> i dk) ser spændt frem til jeres gode svar
>>
>> Kun hvis han kan snakke med forretningen, der er ingen andre
>> muligheder.
>
> Hvoraf udleder du det? Han kan henvende sig i banken og forlange, at de
> tilbagefører beløbet, eftersom der ikke er sket levering.

Undskyld min dårlige formulering, hvad jeg mener er at der ikke er andre
muligheder end de to han allerede har nævnt:

1) Forretningen
2) Banken

mig (26-06-2005)
Kommentar
Fra : mig


Dato : 26-06-05 13:32

Snip
Tak for hurtig svar



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste