Medhold i klage over istandsættelse, tidsf~
Fra : Brother Numzi

Dato : 24-06-05 13:01

Hej

Jeg har lige fået medhold i en klage over istandsættelse ifm. fraflytning.

I det brev jeg har modtaget står der dog ikke noget om hvor lang tid udlejer
har til at udbetale mit tilgodehavende.

Så jeg vil høre om der er nogen derude der kender til reglerne og kan
fortælle mig hvor lang tid jeg skal vente?

Tak på forhånd.

Fra : Brother Numzi

Dato : 24-06-05 13:02

Jeg glemte lige at sige, at afgørelsen er truffet i beboerklagenævnet.

-------------------

Fra : Grunt

Dato : 24-06-05 16:01

On Fri, 24 Jun 2005 14:01:55 +0200, "Brother Numzi" <Numzi@hutmeil.comeon>
wrote:
in dk.videnskab.jura
>Jeg glemte lige at sige, at afgørelsen er truffet i beboerklagenævnet.

Almene lejelov:
§ 106. Beboerklagenævnets afgørelse kan af hver af parterne indbringes for
boligretten. Indbringelse må ske senest 4 uger efter, at underretning om nævnets
afgørelse er meddelt parterne. Ved beregningen af fristen ses der bort fra juli
måned.

Så spørg nævnet om fristen for udlejer at sende sagen til boligretten løber i 4
uger fra du har fået meddelelsen og det så er i juli eller om fristen løber til
efter juli.

Løber fristen ud, så kan du skriftligt kræve udlejer med 8 dages frist.
Og får du ikke pengene så er der andre hårdere metoder.