Ikke leveret PC
Fra : Martin N

Dato : 23-06-05 21:21

Hjælp!

Jeg bestilte torsdag for 6 uger siden en PC fra et firma, fundet på
edbpriser.dk. (uge 1). Jeg bestilte samtidig ekspres levering, der skulle
koste ekstra. Firmaet reklamerede med, at varen ofte kom dagen efter, når
der blev bestilt ekspres.

Da den ikke kom lørdag ringede jeg og rykkede for den. De havde ikke
hardwaren som den skulle samles af, så den ville komme onsdag.

Den ankom som lovet onsdag (uge 2). Jeg betalte pr. efterkrav ved
leveringen. Jeg fandt jeg ud af, at bundkortet ikke var det lovede.
Grafikkortet var heller ikke det rigtige. Desuden var der hverken
diskettedrev eller optisk drev. Jeg mailede firmaet, men intet svar.

Jeg mailede også firmaet torsdag, men intet svar.

Jeg ringede til firmaet fredag, og en "ledende medarbejder" ville ringe
tilbage. Dette skete ikke.

Mandag (uge 3) ringede jeg igen og fik at vide, at PCen bare skulle sendes
tilbage.

Jeg modtog onsdag en mail om at den var modtaget. Fredag (uge 3) ringede jeg
for at høre hvornår jeg modtager den nye PC. Onsdag (uge 4) fik jeg at vide.

Da jeg ikke modtog PCen ringede jeg fredag (uge 5) for at rykke dem. En
"teknisk medarbejder" ville ringe tilbage. Dette skete ikke.

Jeg ringede mandag (uge 6) og snakkede med en "teknisk medarbejder", Anders.
Han sagde at den nok ville komme senere på ugen. I øvrigt sagde han, at der
måtte være sket en fejl.

Den kom dog ikke. Jeg ringede mandag (uge 7). Anders sagde igen, at han ikke
vidste hvad der var sket, men at det var en fejl. Han lovede at den ville
komme torsdag (uge 7).

Den er stadig ikke kommet.

Jeg har betalt. Hvilke muligheder har jeg for at få mine penge
igen/eventuelt tvinge varen ud af dem? Hvilke klagemuligheder har jeg i
øvrigt?

Og er det kriminelt at tage penge uden at levere en vare? Eller er det
udelukkende et "civilt" anliggende?

Martin

Fra : Holst

Dato : 23-06-05 21:49

Martin N wrote:

> Og er det kriminelt at tage penge uden at levere en vare? Eller er det
> udelukkende et "civilt" anliggende?

Varen blev jo leveret. Der var blot en mangel ved den. Så har
forhandleren jo mulighed for at udbedre denne mangel inden for rimelig tid.

Se f.eks.:

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/35/

Men hvad "rimelig tid" er, ved jeg ikke.

Fra : Kim Petersen

Dato : 23-06-05 21:56

> Varen blev jo leveret.

Gjorde den nu også det? Det var jo ikke den aftalte vare der blev leveret.
Hvis man f.eks. bestilte en cd-afspiller og man fik en helt anden leveret,
er det så også at betragte som "leveret"?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-06-05 22:02

In article <42bb21e5$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Kim Petersen wrote:

> Gjorde den nu også det? Det var jo ikke den aftalte vare der blev leveret.
> Hvis man f.eks. bestilte en cd-afspiller og man fik en helt anden leveret,
> er det så også at betragte som "leveret"?

Ja - Du skulle have brugt din 14 dages returret lidt tidligere.

Fra : Martin N

Dato : 24-06-05 11:24

"Martin N" <martin@n.com> skrev i en meddelelse

Den er kommet! Mod al forventning. Egentlig troede jeg alvorligt, at firmaet
ville prøve at snyde mig. Men så slemme var de åbenbart heller ikke.

Tak til de der svarede i denne tråd.

Fra : Jens B

Dato : 25-06-05 04:29

Martin N wrote:
> [...]
>
> Den er kommet! Mod al forventning. Egentlig troede jeg alvorligt, at
> firmaet ville prøve at snyde mig. Men så slemme var de åbenbart

Fik du så pengene tilbage for ekspres levering ?