Nok til en md....(20dg.)
Fra : Melanie

Dato : 22-06-05 07:17

Hej Ng

Jeg har købt et produkt som er proteinholdigt og fik lovet at der var til en
md. Har gjort som der står på pakken og har nu regnet på at der faktisk kun
er til 20 dage. Det er jo slet ikke en md. Hvordan står jeg stillet? Kan jeg
kræve at få til de sidste 10 dage gratis også fremover da det jo var prisen
da jeg fik tilbudet? (kr. 1307,- for en md. forbrug nu dog kun 20 dage).

Mvh Melanie
Postet i jura og forbruger

Fra : Martin Andersen

Dato : 22-06-05 07:51

Melanie wrote:

(kr. 1307,- for en md. forbrug nu dog kun
> 20 dage).

1307 kr ? Det lyder vanvittigt, hvor meget protein skal du have ?
Et hurtigt opslag på nettet viser at man kan købe 5 kg proteintilskud
for 459kr. Tager man 50g pulver pr dag burde det altså holde i 100 dage.

Martin.

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-06-05 12:29

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> writes:

> [...]
> da jeg fik tilbudet? (kr. 1307,- for en md. forbrug nu dog kun 20 dage).

Der er tale om en mangel på varen og sælger har derfor mulighed for at
afhjælpe manglen og ellers kan du enten hæve købet eller kræve et
nedslag i prisen.

Det er en mangel ved varen når du har købt varen på baggrund af en
oplysning fra sælger der viser sig at være forkert. Jeg går ud fra at
når du har regnet på det, så er det noget ala at du skal bruge 50g om
dagen efter vejledningen på pakken og at der er et kilo i pakken. Det
er altså klart at det ikke er fordi du gør noget forkert at sælgers
løfte ikke kan holdes.

Selv hvis sælger har sagt 'cirka en måned' vil jeg mene at forskellen
er for stor. Købelovens §66 definerer 'cirka' som værende plus/minus
10% og her taler vi om en afvigelse der nærmere er 33%.

Jeg vil ikke mene at sælger fremover er bundet af sit fejlagtige
tilbud. Så hvis sælger fremover ikke lover at der er til en måneds
forbrug, så er det i orden.

--
Peter Makholm | Vi smider blade allesammen - hele tiden
peter@makholm.net | som et konstant spirende efterår

Fra : Knud Thomsen

Dato : 22-06-05 20:07

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> skrev i en meddelelse
| Hej Ng
|
| Jeg har kobt et produkt som er proteinholdigt og fik lovet at der
var til en
| md. Har gjort som der star pa pakken og har nu regnet pa at der
faktisk kun
| er til 20 dage. Det er jo slet ikke en md. Hvordan star jeg stillet?
Kan jeg
| krave at fa til de sidste 10 dage gratis ogsa fremover da det jo var
prisen
| da jeg fik tilbudet? (kr. 1307,- for en md. forbrug nu dog kun 20
dage).

Den slankende effekt ligger faktisk i de sidste 10 dage, hvor du ma
sulte

Knud

Fra : Melanie

Dato : 23-06-05 18:11

Har fået alle pengene retur nu, så jeg har faktsik fået gratis morgenmad og
frokost i en uge *S*
Tak for jeres svar.

Mvh Melanie

Fra : Holst

Dato : 23-06-05 18:27

Melanie wrote:

> Har fået alle pengene retur nu, så jeg har faktsik fået gratis morgenmad og
> frokost i en uge *S*

Smagte det godt?

Fra : Melanie

Dato : 23-06-05 22:15

"Holst" <newsjun05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Smagte det godt?

Ja det var faktsik lækkert. Af og til lidt pulverkonsistens men det
forsvandt hvid den stod på køl i en times tid efter den var lavet.

Mvh Melanie