Regning
Fra : Rogge78

Dato : 21-06-05 19:22

Hej, jeg har lige fået en regning på ca 180.000 fra realkredit danmark,
gælden stammer fra en hus som jeg og min ex kone gik ned med under dec.
orkanen i 1999, men det der går og nager mig er at jeg ALDRIG har skrevet
under på at huset måtte sælges, det er kun ex konen der har skrevet under,
huset blev solgt ganske hurtigt efter orkanen, hvor vi også samtidig
flyttede hver til sit, nå har jeg så gået og spekuleret på hvad man gør med
såddan en???

Håber der er nogen der kan komme med nogen gode råd

Med venlig hilse

Roar Hinrichsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-06-05 19:29

In article <42b85af5$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, Rogge78 wrote:
> [...]
> såddan en???
>
> Håber der er nogen der kan komme med nogen gode råd

Simple fordringer har en forældelse på 5 år, så din passivitet har
vist desværre kostet dig chancen.

Men, såfremt du ikke har hørt noget fra kreditforeningen i 5 år forud
for denne regning, så er deres fordring bortfaldet.

Husk, den af jer der betaler kan gøre krav på halvdelen hos den anden
ægtefælle, jeg ved dog ikke om man her indbyrdes også skal forny sit krav.

Fra : Rune Wold

Dato : 21-06-05 21:46

Povl H. Pedersen wrote:

[klip]

> Simple fordringer har en forældelse på 5 år, så din passivitet har
> vist desværre kostet dig chancen.

Ift. at gøre et krav gældende mod konen?

[klip]

> Men, såfremt du ikke har hørt noget fra kreditforeningen i 5 år forud
> for denne regning, så er deres fordring bortfaldet.

Tvivlsomt. Deres fordring er jo sandsynligvis knyttet til et gældsbrev.
Gældsbrevets renter vil dog være undergivet 5 års forældelsesfrist.

/Rune Wold