Tyveri i mit barns institution
Fra : Alsøe

Dato : 21-06-05 13:58

Hej NG

Jeg har været så uheldig at få stjålet min taske i min søns vuggestue. Jeg
kender til flere tyverier dernede - tasker, lækkert tøj, sko og legetøj. Det
er SÅ surt og tarveligt.

Jeg har selvfølgelig meldt det til politiet som ikke gør mere. Men er der
nogen herinde som kender noget til nogle foranstaltninger ala SSP der måske
er rettet mod vuggestuer/børnehaver? Fordi jeg i så fald ville se om det
ikke kunne komme på tale i vores institution.

Jeg håber jeg har ramt den rigtige NG ellers beklager jeg!

Mvh GA

Fra : Allan Soerensen

Dato : 21-06-05 14:39

"Als ø e" <gabriella@netbruger.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er rettet mod vuggestuer/børnehaver? Fordi jeg i så fald ville se om det
> ikke kunne komme på tale i vores institution.

SSP-samarbejdet er en kriminalpræventiv indsats rettet mod børns og unges
dagligdag. Du mener vel ikke helt alvorligt at det er et barn i vuggestuen,
der er tyven?
Når du har anmeldt tyveriet til politiet har du gjort det der kan og skal
gøres i den situation. At tale om "foranstaltninger ala SSP" er skudt helt
ved siden af.