Uberettiget fyring
Fra : Philips

Dato : 17-06-05 12:17

Hvad er fristen for at få en fyring behandlet i byretten, for at få
udbetalt en erstatning. Min fagforening er sikkert med på den, men vil
ikke opsøge dem hvis det alligevel er for sent. Der er gået et halvt
år.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-06-05 15:15

In article <1b7afc91.0506170317.699c443b@posting.google.com>, Philips wrote:
> [...]
> udbetalt en erstatning. Min fagforening er sikkert med på den, men vil
> ikke opsøge dem hvis det alligevel er for sent. Der er gået et halvt

Hvornår er du holdt op med at få løn, og dermed ansættelsesforholdet ophørt ?

Generelt er det vist en vurderingssag om man har forholdt sig passivt for
længe. Men prøv fagforeningen.

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-06-05 23:19

Philips skrev den 17-06-2005 13:17:
> [...]
> udbetalt en erstatning. Min fagforening er sikkert med på den, men vil
> ikke opsøge dem hvis det alligevel er for sent. Der er gået et halvt

Det burde din fagforening vide selv! Hvis altså det er en rigtig
fagforening.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : ha

Dato : 18-06-05 11:42

Carsten Riis wrote:
> Det burde din fagforening vide selv! Hvis altså det er en rigtig
> fagforening.

Definér en "rigtig" fagforening.

/ha

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-06-05 12:30

ha skrev den 18-06-2005 12:41:

> Definér en "rigtig" fagforening.

En der ved om man er for sent ude eller ej.

At man som sagsbehandler i fagforeningen lægger det op til medlemmet at
finde ud af om man er for sent ude.
Sorry, det kan jeg vitterligt ikke betegne som professionel og dermed
knap så "rigtig".

Min vurdering om man er for sent ude: Ja, i forbindelse med opsigelser
og bøvl på arbejdspladsen, så kontakt fagforeningen øjeblikkelig. De
har den fornødne ekspertise til at fortælle om situationen bare er
følelsesladet eller om der er "reelt kød" på sagen.
At komme et halvt år efter og bøvle rundt i noget.... tsk tsk tsk sorry,
der er dømt nøl. Det kan være, at forældelsesloven af 1908 (eller
var det 1905?) kan komme i betragtning, men det vil jeg så betegne som
et langskud med ganske store usikkerhedsmomenter

Fra : alexbo

Dato : 18-06-05 14:10

"Carsten Riis" <.@.> skrev
> At man som sagsbehandler i fagforeningen lægger det op til medlemmet at
> finde ud af om man er for sent ude.

Det er heller ikke det Phillips skriver,
han skriver at han ikke vil ulejlige fagforeningen hvis han er for sent ude.

mvh
Alex Christensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-06-05 14:54

alexbo skrev den 18-06-2005 15:09:
> "Carsten Riis" <.@.> skrev

> Det er heller ikke det Phillips skriver,
> han skriver at han ikke vil ulejlige fagforeningen hvis han er for sent ude.

Ok, det er aldrig ulejligt at spørge i fagforeningen.
I hvert fald ikke, hvis det er en ordentlig fagforening.

Man betaler for at få vurderet sine problemer med arbejdspladsen.