Naboret / Skel
Fra : HKN

Dato : 16-06-05 21:22

Hej,

Min nabo har lige sat et drivhus op tæt på skel. Da det meste af drivhuset
er dækket bag hegnet, er det som sådan ikke noget problem, hvis det ikke
lige var fordi at rygningen af taget består ar en række "dupper"
_II_II_II_II_II_II_II_II_II_ som "skærer" mig i øjnene. Jeg har et godt
forhold til min nabo, og da han fortalte at han ville sætte dette drivhus
op, og at det muligvis ragede op over hegnet, konstaterede jeg blot at det
kunne jeg ikke se noget problem i. Men jeg havde jo ikke troet at det
ville
se sådan ud (har aldrig set det før på andre drivhuse?).

Hvilke rettigheder har jeg, hvis det skulle komme dertil?

Jeg har i første omgang tænkt mig at invitere ham ind på en kop øl, og
sige
at jeg ikke bryder mig om den nye udsigt - om han f.eks kan save
"dupperne"
af. Men hvis han nu ikke er af den opfattelse, så kunne jeg godt tænke mig
at vide hvor jeg kan søge oplysninger.
Jeg har kigget på hegnsloven, men det er nok ikke den der er gældende her?

Håber der er en som kan hjælpe.

Pft
Henrik

It has removed 80 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : bem

Dato : 17-06-05 08:01

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke rettigheder har jeg, hvis det skulle komme dertil?

Ingen. Man må gerne opsætte et drivhus i skel, hvis drivhuset er under 10 m2
og under 2,5 m i højden, og det samlede areal af småhuse på grunden ikke
overstiger 50 m2.

/Bo

Fra : H.S.

Dato : 17-06-05 09:04

"bem" <nospambemb@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> m2
> og under 2,5 m i højden, og det samlede areal af småhuse på grunden ikke

Samt hvis grunden ikke skråner i skellet.

Fra : Emil

Dato : 17-06-05 11:06

HKN wrote:

>Håber der er en som kan hjælpe.

Fra "Bekendtgørelse om bygningsreglement for småhuse"
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B19986002705-REGL

12.2.2 Småbygningerne må opføres nærmere naboskel end 2,5 m , når
højden i skel højst er 1,8 m over terræn. Fra skel og indtil 2,5
m fra skel må højden ikke overstige en jævn stigning fra 1,8 m
til 2,5 m .

m.v.h. Emil

Fra : HKN

Dato : 18-06-05 16:50