hvormeget må jeg giv min kone i gave
Fra : ksk

Dato : 15-06-05 22:37

må jeg give min kone mi sommer huse og vil hun bliv beskatte af det
mvh KsK

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 15-06-05 23:11

ksk wrote:

> må jeg give min kone mi sommer huse

Ja, men der skal oprettes ægtepagt på overførslen.

> og vil hun bliv beskatte af det

Nej.

Vær i øvrigt opmærksom på, at en sådan transaktion ikke kan bruges som
kreditorly.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : ksk

Dato : 15-06-05 23:20

> Nej.
>
> Vær i øvrigt opmærksom på, at en sådan transaktion ikke kan bruges som
> kreditorly.
>
> Mvh
> Kevin Edelvang

helle ikke nå hun ha særeje
mvh ksk

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 15-06-05 23:59

ksk wrote:

> helle ikke nå hun ha særeje

Ja og nej. Hvis kreditorerne ikke "opdager" forholdet, og du ikke er under
konkursbehandling, kan det være, det lykkes. Men erklæres du konkurs, kan
kreditorerne kræve gaven omstødt.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Rune Wold

Dato : 16-06-05 07:51

Kevin Edelvang wrote:

[klip]

> Ja og nej. Hvis kreditorerne ikke "opdager" forholdet, og du ikke er under
> konkursbehandling, kan det være, det lykkes. Men erklæres du konkurs, kan
> kreditorerne kræve gaven omstødt.

Ja, de kan kræve omstødelse i op til 2 år efter gaven er fuldbyrdet,
hvis spørgeren undergives konkursbehandling. Men iøvrigt er der næppe
mange muligheder for kreditorer for at angribe dispositionen, hvis den
iøvrigt er tinglyst, jf. retsvirkningslovens § 37.

/Rune Wold