husbryggeri?
Fra : bj

Dato : 15-06-05 20:55

Hej

Må ens far, der er invalidepensionist, bygge et hus og så leje det ud til
sin søn?

mvh.

bj

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 15-06-05 21:03

bj wrote:

> Må ens far, der er invalidepensionist, bygge et hus og så leje det ud
> til sin søn?

Naturligvis. Men han skal naturligvis svare skat af lejeindtægten, ligesom
der kan blive tale om fratræk i invalidepensionen. Kender dog ikke de
nærmere regler på det område.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : bj

Dato : 15-06-05 21:23

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Naturligvis. Men han skal naturligvis svare skat af lejeindtægten, ligesom
> der kan blive tale om fratræk i invalidepensionen. Kender dog ikke de
> [...]

Sådan troede jeg også det måtte være. tak for svaret.

bj

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-06-05 06:20

In article <42b089a1$0$18644$14726298@news.sunsite.dk>, Kevin Edelvang wrote:

> Naturligvis. Men han skal naturligvis svare skat af lejeindtægten, ligesom
> der kan blive tale om fratræk i invalidepensionen. Kender dog ikke de
> nærmere regler på det område.

Kan der laves noget med forskud på arv i form af gratis leje ?

Fra : Søren G

Dato : 16-06-05 08:33

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message
> Kan der laves noget med forskud på arv i form af gratis leje ?

Nej det kan der ikke uden at skattevæsnet kommer efter fareren, men fareren
kan jo vælge at give sønnen en årlig kontant gave på det maksimale
skattefrie beløb som hver forældre kan give sit barn en gang om året (jeg
mener at det er 45000 kroner, men du må ikke hænge mig op på det præcise
beløb).

De penge kan jo passende gå til at betale husleje til fareren, og hvem ved.
Måske bliver lejen for at bo der på 3750 kroner om måneden alt incl. som jo
sjovt nok svarer til 45000 kr. / 12 ?

--
Søren

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-06-05 14:06

Søren G wrote:

> (jeg mener at det er 45000 kroner, men du må ikke hænge
> mig op på det præcise beløb).

Det er vist efterhånden sådan noget som 52700,- men reguleres årligt.

Men jo, faderen skal tale betale skat af lejeindtægten.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-06-05 15:52

In article <42b17945$0$18640$14726298@news.sunsite.dk>, Kevin Edelvang wrote:

> Det er vist efterhånden sådan noget som 52700,- men reguleres årligt.
>
> Men jo, faderen skal tale betale skat af lejeindtægten.

Og minimumslejen fastsættes af kommunen ved udlejning til børn. Hvordan
så hvis han bor der gratis ? Så skal beboeren vel beskattes af noget med
fri bolig ? Er dette ikke billigere end forældrenes topskat ?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-06-05 08:23

Øv, hvor kedeligt.
Jeg blev lige så nysgerrig da jeg så overskriften