udeblivelse fra job i opsigelsesperiode
Fra : Lotte M

Dato : 15-06-05 16:02

Hvilke sanktionsmuligheder har en arbejdsgiver, når en ansat, efter at have
opsagt sit job, meddeler arbejdsgiveren, at vedkommende ikke har tænkt sig
at møde i opsigelsesperioden?

Der er tale om et ikke-overenskomntdækket område, opsigelsesvarslet er
aftalt i ansættelseskontrakten.
--
Lotte M
http://www.lotte-m.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 16:05

"Lotte M" <post@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at møde i opsigelsesperioden?
>
> Der er tale om et ikke-overenskomntdækket område, opsigelsesvarslet er
Er den ansatte funktionær?

mvh
Carl

Fra : Lotte M

Dato : 15-06-05 16:21

On Wed, 15 Jun 2005 17:04:59 +0200, Carl L wrote:

> Er den ansatte funktionær?

Nej!
--
Lotte M
http://www.lotte-m.dk/

Fra : Jan Pedersen

Dato : 16-06-05 06:19

Lotte M wrote:
:: On Wed, 15 Jun 2005 17:04:59 +0200, Carl L wrote:
::
::: Er den ansatte funktionær?
::
:: Nej!
:: --

Hvad så hvis den ansatte er funktionær ?

Jan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-05 15:37

> ::: Er den ansatte funktionær?
> ::
> :: Nej!
> :: --
>

> Hvad så hvis den ansatte er funktionær ?
>
> Jan Pedersen

Så ville det koste funktionæren 14 dages løn eller mere hvis arbejdsgiver
kan dokumentere et tab der er større.

mvh
Carl

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-06-05 17:54

Lotte M skrev den 15-06-2005 17:01:
> [...]
> at møde i opsigelsesperioden?
>

> Der er tale om et ikke-overenskomntdækket område, opsigelsesvarslet er

Du skriver i senere indlæg, at medarbejderen ikke er funktionær.

Tja, så vil jeg bare sig til arbejdsgiveren: Lav bortvisning for ulovlig
udeblivelse.
På den måde spares der nogen lønkroner.

Der - så vidt jeg er orienteret - intet andet at gøre overfor
ikke-funktionærer.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-06-05 18:04

In article <1niyncszui5gf$.1jd7vclj14hqz$.dlg@40tude.net>, Lotte M wrote:
> [...]
> at møde i opsigelsesperioden?
>
> Der er tale om et ikke-overenskomntdækket område, opsigelsesvarslet er

Misligeholdelse af denne type giver arbejdsgiveret ret til at
bortvise medarbejderen uden løn. Derudover har arbejdsgiver ret til
erstatning.

Se bl.a.:
http://www.lederne.dk/Ret_og_pligt/Ansaettelsens_ophor/bortvisning.html

Fra : Lotte M

Dato : 15-06-05 18:48

On 15 Jun 2005 17:03:33 GMT, Povl H. Pedersen wrote:

> Se bl.a.:
> http://www.lederne.dk/Ret_og_pligt/Ansaettelsens_ophor/bortvisning.html

Tak!

Jeg kan ikke finde henvisninger til §'er - hvilken lovgivning regulerer
området?
--
Lotte M
http://www.lotte-m.dk/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-06-05 06:22

In article <1f39agz8yrfko$.1khpl6riguyic.dlg@40tude.net>, Lotte M wrote:

> Tak!
>
> Jeg kan ikke finde henvisninger til §'er - hvilken lovgivning regulerer
> området?

Aftaleloven, og så almindelig retspraksis. Hovedaftalen mellem DA og LO
anses for at go latin, og bruges så også hvor parterne ikke er medlemmer.

Fra : Else Holm

Dato : 16-06-05 09:15

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en
meddelelse news:slrndb233c.1rs.povlhp@ip100.home.terminal.dk

> [...]
>
> Aftaleloven, og så almindelig retspraksis. Hovedaftalen mellem DA og
> LO anses for at go latin, og bruges så også hvor parterne ikke er

- og fagforeningerne plejer faktisk at yde hjælp til unge mennesker,
selv om de ikke er medlemmer, så jeg ville i hvert fald prøve at
kontakte den fagforening, hvor de ansatte i øvrigt er medlem.

--
Else