Købeloven qxl
Fra : Epson

Dato : 15-06-05 15:49

Jeg har lige købt nogle varer fra et firma der sælger på qxl. Der står
reklamationsret 10 dage på pakken.

Det er et momsreg firma der sælger nye varer.

Har de lov til at stille forbrugeren ringere når det er en auktion ?

Fra : Henning Wangerin

Dato : 15-06-05 18:37

On Wed, 15 Jun 2005 16:48:50 +0200, Epson wrote:

> [...]
>
> Det er et momsreg firma der sælger nye varer.
>
> Har de lov til at stille forbrugeren ringere når det er en auktion ?

Nej.

Jeg mener der har været en udmelding fra qxl for en del tid siden om
det problem.
Deres udmelding var at det var de normale 14 dage der gjalt når det var
en virksomhed der solgte.

Jeg har dog ingen reference på det.

Fra : bem

Dato : 16-06-05 08:31

"Henning Wangerin" <news_via_pan+041124@hpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det problem.
> Deres udmelding var at det var de normale 14 dage der gjalt når det var

Øh - reklamationsret 14 dage - man har 2 års reklamationsret. Du mener vist
returret.

/Bo

Fra : Henning Wangerin

Dato : 16-06-05 09:44

On Thu, 16 Jun 2005 09:30:36 +0200, bem wrote:

> Øh - reklamationsret 14 dage - man har 2 års reklamationsret. Du mener
> vist returret.

Selvfølgelig.

Fra : Andy

Dato : 16-06-05 09:54

> Øh - reklamationsret 14 dage - man har 2 års reklamationsret. Du mener
vist
> returret.

Fortrydelsesret?

Andy

Fra : bem

Dato : 16-06-05 11:35

"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> skrev i en meddelelse
> vist
>
> Fortrydelsesret?

Ja, det hedder det jo - men det er slet ikke det, spørgeren vil vide Han
vil vide, om man kan begrænse reklamationsretten til 10 dage hvis man som
firma sælger til en forbruger. Svaret på det må være, at det kan man ikke.
Reklamationsretten er 2 år.

/Bo

Fra : Epson

Dato : 16-06-05 15:15

Ja, der skrives reklamationsret 10 dage på pakken.
Så det må han vist ikke.