I/S til enkeltmandsvirksomhed.
Fra : René Jeppesen

Dato : 15-06-05 13:15

Hej i gruppen.

Jeg står i den situation, at jeg er nødt til at træde ud af mit eget
"mindre" I/S-selskab, da jeg har fået et job, hvor min nye arbejdsgiver
kræver, at jeg ingen bibeskæftigelser har.

Firmaet fylder kun et år nuher, og der er lavet en del nyanskaffelser.

Personen jeg har firmaet sammen med, er villig til at overtage hele
bedriften, men hvordan gør vi det nu?

Skal han købe sig til andelen, skal jeg beskattes af nogle af anskaffelserne
osv.?

Hvordan vil forløbet være?

Håber på lidt hjælp, da jeg ikke lige kan gennemskue gældende regler.

Mvh René

Fra : Rune Wold

Dato : 15-06-05 16:13

René Jeppesen wrote:

[klip]

> Personen jeg har firmaet sammen med, er villig til at overtage hele
> bedriften, men hvordan gør vi det nu?

Lav en kontrakt om overdragelse af andelen. Hvis der er tale om store
værdier søg da advokatbistand.

[klip]

> Skal han købe sig til andelen, skal jeg beskattes af nogle af anskaffelserne
> osv.?

Overdragelsen af din andel vil som sådan være et køb.

Du vil i princippet blive undergivet avancebeskatning i det omfang, der
overdrages skatterelevanter aktiver.

Eftersom der formentlig ikke er foretaget afskrivninger endnu(?), kan
der næppe være mange skatterelevante aktiver.

[klip]

> Hvordan vil forløbet være?

For en detaljeret beskrivelse kontakt da en advokat.

/Rune Wold

Fra : Allan Soerensen

Dato : 15-06-05 19:51

"Rune Wold" <uu@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> For en detaljeret beskrivelse kontakt da en advokat.

Bedre med en revisor

Fra : Rune Wold

Dato : 15-06-05 19:58

Allan Soerensen wrote: