/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Olie til scooter, for dyrt?
Fra : Ole Thomsen


Dato : 04-06-01 11:57

Min søn har lige købt en (brugt) Yamaha BWS, og det er
jo en forholdsvis billig måde at transportere sig på. Under
alle omstændigheder billigere end at jeg leverer Taxakørsel.
(for mig

Men jeg blev overrasket da knægten fortalte mig at han
betaler 68,- for en liter olie til dyret. Olien køber han hos
den lokale knallertforhandler.

Behøver det være så dyrt? Kan nogen henvise til en
billigere olie, evt. indkøb i 5-10-15 liters dunke, og
hjælpe en fattig skoleelev?

PFT,
Ole Thomsen




 
 
CHAPY/ Kasper Peders~ (04-06-2001)
Kommentar
Fra : CHAPY/ Kasper Peders~


Dato : 04-06-01 12:04

Det olie han har købt, sklle da gerne holde i LANG TID????

og 69kr er da ikke for dyrt for en liter olie?

MVH

CHAPY
chapy@mail.dk



"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
news:3b1b6950@news.ehs.dk...
> Min søn har lige købt en (brugt) Yamaha BWS, og det er
> jo en forholdsvis billig måde at transportere sig på. Under
> alle omstændigheder billigere end at jeg leverer Taxakørsel.
> (for mig
>
> Men jeg blev overrasket da knægten fortalte mig at han
> betaler 68,- for en liter olie til dyret. Olien køber han hos
> den lokale knallertforhandler.
>
> Behøver det være så dyrt? Kan nogen henvise til en
> billigere olie, evt. indkøb i 5-10-15 liters dunke, og
> hjælpe en fattig skoleelev?
>
> PFT,
> Ole Thomsen
>
>
>



Ole Thomsen (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 04-06-01 14:12

"CHAPY/ Kasper Pedersen" <chapy@mail.dk> wrote
>
> Det olie han har købt, sklle da gerne holde i LANG TID????

Holder dyrere olie i længere tid?
Jeg troede det blev blandet i benzinen under kørslen.

> og 69kr er da ikke for dyrt for en liter olie?

Næeh, ikke med mindre samme kvalitet kan fås billigere.

Men jeg kan forstå på svarene i gruppen at det måske
ikke er sagen at bruge den allerbilligste olie.

Ole Thomsen




RpR (04-06-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 04-06-01 19:13

> Men jeg kan forstå på svarene i gruppen at det måske
> ikke er sagen at bruge den allerbilligste olie.

Nemlig.
Nu ved jeg ikke om knægtens scooter er tunet eller i det hele taget ulovlig,
men jeg ville _ikke_ køre på noget billigt bras.
Jeg har efterhånden testet 7 - 8 forskellige olier, og min klare favorit er
IP GPX-R (eller sådan, noget med GP :] )
Den koster 115,- literen, men jeg har simpelthen ikke set bedre olie til
dato. Jeg har ellers testet både Castrol, Motorex og Bel Ray. Ikke fordi de
andre nævne er dårlige, men prisen er for så vidt den samme for en god olie.

Jeg ville ihvertfald ikke fylde andet end fuldsyntetisk olie i maskinen.
Desuden så holder sådan en 1L olie typisk 1 - 1½ måned hvis man kører 30 -
40km om dagen. Så dyrt er det nu ikke.
Hvad er dyrest, god olie hver måned eller nyt cylinderkit, krumtapslejer og
plejlstangskit hvert år? Ja, du har gættet det =)

btw: Silkolene vil jeg under ingen omstændigheder anbefale. De sælger noget
de mener er fuldsyntetisk til omtrent 65,-. Det holder bare ikke. 2 cylindre
og en krumtap lykkedes det mig at ødelægge inden jeg fattede mistanke.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--



Morten Christensen (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 04-06-01 12:31

Jeg køber da den dyreste, de har på Statoil, som koster ca. 120kr. for en
liter.....

--
Hilsen Morten Christensen
"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
news:3b1b6950@news.ehs.dk...
> Min søn har lige købt en (brugt) Yamaha BWS, og det er
> jo en forholdsvis billig måde at transportere sig på. Under
> alle omstændigheder billigere end at jeg leverer Taxakørsel.
> (for mig
>
> Men jeg blev overrasket da knægten fortalte mig at han
> betaler 68,- for en liter olie til dyret. Olien køber han hos
> den lokale knallertforhandler.
>
> Behøver det være så dyrt? Kan nogen henvise til en
> billigere olie, evt. indkøb i 5-10-15 liters dunke, og
> hjælpe en fattig skoleelev?
>
> PFT,
> Ole Thomsen
>
>
>



Deaster (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 04-06-01 12:42



Morten Christensen <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:3b1b7255$0$1542$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Jeg køber da den dyreste, de har på Statoil, som koster ca. 120kr. for en
> liter.....
>

Jeps, jeg køber den dyreste Castrol, og den ligger vist også på 120 kr. og
når den bruger 1 liter pr. ca. 1200 km, så er det altså en forsvindende
lille udgift.

--
Mvh
Jesper (Deaster)
Bare fordi man er bange og paranoid, kan man
godt have ret i, at der er nogen som er efter en.


> --
> Hilsen Morten Christensen
> "Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
> news:3b1b6950@news.ehs.dk...
> > Min søn har lige købt en (brugt) Yamaha BWS, og det er
> > jo en forholdsvis billig måde at transportere sig på. Under
> > alle omstændigheder billigere end at jeg leverer Taxakørsel.
> > (for mig
> >
> > Men jeg blev overrasket da knægten fortalte mig at han
> > betaler 68,- for en liter olie til dyret. Olien køber han hos
> > den lokale knallertforhandler.
> >
> > Behøver det være så dyrt? Kan nogen henvise til en
> > billigere olie, evt. indkøb i 5-10-15 liters dunke, og
> > hjælpe en fattig skoleelev?
> >
> > PFT,
> > Ole Thomsen
> >
> >
> >
>
>



Karsten Andersen (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 04-06-01 19:20

Mon, 4 Jun 2001 13:31:22 +0200, skrev Morten Christensen, på 27
linier, i <3b1b7255$0$1542$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, :

>Jeg køber da den dyreste, de har på Statoil, som koster ca. 120kr. for en
>liter.....
Har købt samme olie et par gang i en enkelt Statoil butik for de 89kr
I min egen lokale koster det 129 kr.
så man skal bare kikke sig om og finde det billigste sted.

--
Med venlig hilsen
Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Fjolle (15-06-2001)
Kommentar
Fra : Fjolle


Dato : 15-06-01 02:33

Hej Karsten.

Jeg vil råde dig til at købe din olie hos en scooterforhandler.. dvs rigtig
scooterolie.
Den olie du kan købe på tanken er noget skod, og så er det ligemeget om den
er dyr eller billig, og om den er fuld eller semisyntetisk.

For problemet er, at de olier dér sviner rimeligt meget i dit system, og du
kan risikere at ende som det gjorde for mig 2 gange.. (med 2 forskellige
scootere)
at potten først og fremmest kokser til, men værre.. at cylinder, stempel og
top
også kokser til.

Potten kan man jo nemt bare skifte ud.. det er straks værre at skulle skille
hele lortet ad for at rense slaggerne ud.. og skal man ha den på værksted..
ja, så er det jo frygteligt dyrt.

Jeg kører 14.000 km om året på min scooter.. og hvis jeg kører på Statoils
(den dyreste) så holder den max 6000 km, før den skal skilles ad og renses
for
olieslagger.

mvh
Fjolle


> >Jeg køber da den dyreste, de har på Statoil, som koster ca. 120kr. for en
> >liter.....
> Har købt samme olie et par gang i en enkelt Statoil butik for de 89kr
> I min egen lokale koster det 129 kr.
> så man skal bare kikke sig om og finde det billigste sted.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Karsten
> Http://www.jyde.org
> ICQ: 14948433



Deaster (15-06-2001)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 15-06-01 07:27

"Fjolle" <spam@fjolle.dk> skrev i en meddelelse
news:9gbhk8$2grl$1@news.cybercity.dk...
> Hej Karsten.
>
> Jeg vil råde dig til at købe din olie hos en scooterforhandler.. dvs
rigtig
> scooterolie.
> Den olie du kan købe på tanken er noget skod, og så er det ligemeget om
den
> er dyr eller billig, og om den er fuld eller semisyntetisk.
>

Nogemn steder er det jo præcis samme produkt de sælger b.la md Castrol som
min forhandler skal have 140 kr. pr. liter kan jeg købe i DK benzin for 109
kr.


--
Mvh
Jesper (Deaster)
Bare fordi man er paranoid og bange kan
man godt have ret i, at der er nogen efter en.

KLIP>>


> For problemet er, at de olier dér sviner rimeligt meget i dit system, og
du
> kan risikere at ende som det gjorde for mig 2 gange.. (med 2 forskellige
> scootere)
> at potten først og fremmest kokser til, men værre.. at cylinder, stempel
og
> top
> også kokser til.
>
> Potten kan man jo nemt bare skifte ud.. det er straks værre at skulle
skille
> hele lortet ad for at rense slaggerne ud.. og skal man ha den på
værksted..
> ja, så er det jo frygteligt dyrt.
>
> Jeg kører 14.000 km om året på min scooter.. og hvis jeg kører på Statoils
> (den dyreste) så holder den max 6000 km, før den skal skilles ad og renses
> for
> olieslagger.
>
> mvh
> Fjolle
>
>
> > >Jeg køber da den dyreste, de har på Statoil, som koster ca. 120kr. for
en
> > >liter.....
> > Har købt samme olie et par gang i en enkelt Statoil butik for de 89kr
> > I min egen lokale koster det 129 kr.
> > så man skal bare kikke sig om og finde det billigste sted.
> >
> > --
> > Med venlig hilsen
> > Karsten
> > Http://www.jyde.org
> > ICQ: 14948433
>
>



Fjolle (15-06-2001)
Kommentar
Fra : Fjolle


Dato : 15-06-01 10:52

Dét er rigtigt :)

Skulle måske lige præcisere, at det er tankene's egne produkter man skal
holde
snitterne fra :)

/Fjolle

> Nogemn steder er det jo præcis samme produkt de sælger b.la md Castrol som
> min forhandler skal have 140 kr. pr. liter kan jeg købe i DK benzin for
109
> kr.
> --
> Mvh
> Jesper (Deaster)




Claus Rolsted (25-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 25-06-01 18:55

Er der så nogen der kan anbefale en god olie til en 45-scooter til en
fornuftig/rimelig pris??

--


Mvh
Claus
ICQ: 91028400






Mads Jensen (25-06-2001)
Kommentar
Fra : Mads Jensen


Dato : 25-06-01 18:54

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:993491536.749831@kollegiegaarden.dk...
> Er der så nogen der kan anbefale en god olie til en 45-scooter til en
> fornuftig/rimelig pris??
>
> --
>
>
> Mvh
> Claus
> ICQ: 91028400
>

Motul Motor Olie !
Koster omkring 90 kr. pr. liter !

Mads



RpR (25-06-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 25-06-01 21:37

> Er der så nogen der kan anbefale en god olie til en 45-scooter til en
> fornuftig/rimelig pris??

Ville ihvertfald købe en dyr fuldsyntetisk, da en 45'er arbejder ved pænt
mange omdrejninger, specielt hvis den er tunet.

IP laver en fin olie: Pro GPX eller noget i den stil. koster 118,- literen

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--


"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:993491536.749831@kollegiegaarden.dk...
>
> --
>
>
> Mvh
> Claus
> ICQ: 91028400
>
>
>
>
>



John Hewalo (26-06-2001)
Kommentar
Fra : John Hewalo


Dato : 26-06-01 16:00

On Mon, 25 Jun 2001 22:36:32 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.com>
wrote:


>IP laver en fin olie: Pro GPX eller noget i den stil. koster 118,- literen

Pro Gpx2 fuld syntetisk.
Prisen er ganske rigtigt 118 kr, og det giver jeg gerne for
kvalitet, så jeg bruger ikke andet til min Classic.
--
Venlig hilsen
John
Intet er umuligt for den som ikke selv skal gøre det!
FORTES FORTUNA JUVAT

RpR (26-06-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 26-06-01 16:42

> Pro Gpx2 fuld syntetisk.
> Prisen er ganske rigtigt 118 kr, og det giver jeg gerne for
> kvalitet, så jeg bruger ikke andet til min Classic.

Så er vi jo enige =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



John Hewalo (26-06-2001)
Kommentar
Fra : John Hewalo


Dato : 26-06-01 16:55

On Tue, 26 Jun 2001 17:41:58 +0200, "RpR" <rpr@mopedgallery.com>
wrote:


>Så er vi jo enige =)

Ja, hvad er nu det for noget!

Spøg til side.
Jeg mener det er tåbeligt at bruge mange penge på en knallert,
tun osv, og så spare et par kroner på olien.
--
Venlig hilsen
John
Intet er umuligt for den som ikke selv skal gøre det!
FORTES FORTUNA JUVAT

RpR (26-06-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 26-06-01 21:30

> Ja, hvad er nu det for noget!

Aner det ikke, det må være varmen =)

> Jeg mener det er tåbeligt at bruge mange penge på en knallert,
> tun osv, og så spare et par kroner på olien.

Enig. Olien er det sidste sted man skal spare. Forebyggelse er altid bedre
end reparation. Jeg kan ikke gøre andet end at trække på smilebåndet hvis
jeg hører at en eller anden bekendt ikke har lyttet til mig og fyldt noget
ordentligt olie på hans Jog / FS-1 / <indsæt favorit skamtunet knallert her>
og så den har sat sig eller smadret krumtapslejerne.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Claus Rolsted (26-06-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 26-06-01 23:29

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:9harca$oj1$1@news.inet.tele.dk...
> > Jeg mener det er tåbeligt at bruge mange penge på en knallert,
> > tun osv, og så spare et par kroner på olien.
>
> Enig. Olien er det sidste sted man skal spare. Forebyggelse er altid bedre
> end reparation. Jeg kan ikke gøre andet end at trække på smilebåndet hvis
> jeg hører at en eller anden bekendt ikke har lyttet til mig og fyldt noget
> ordentligt olie på hans Jog / FS-1 / <indsæt favorit skamtunet knallert
her>
> og så den har sat sig eller smadret krumtapslejerne.

Hmm ok, det ville godt nok være noget skidt, hvis den gik i stykker/satte
sig eller blev alt for tilsodet.....

Nu er min 45-Vespa ET2-kværn jo så ikke tunet (allerhøjst er nogle af
begrænsningerne fjernet). Er det så lige så nødvendigt at købe en af de
nævnte 'dyre' olier?
Jeg har tidligere hørt, at man for alt i verden skulle vælge en
fuldsyntetisk olie. Holder det udsagn eller er der nogen modifikationer?
Jeg har også læst i gruppen, at man skulle holde sig fra benzinselskabernes
EGNE olier. Kan de virkelig som 'fagmænd' på området ikke finde ud af at
lave en ordentlig olie?

Et sidste spørgsmål (håber I bærer over med mig ): Hvor bør man så købe
sin olie, hvis det ikke er klogt at gøre det på tankstationerne?
Cykel-/knallertforhandlere?

Mvh
Claus






RpR (27-06-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 27-06-01 23:14

> Hmm ok, det ville godt nok være noget skidt, hvis den gik i stykker/satte
> sig eller blev alt for tilsodet.....

yep

> Nu er min 45-Vespa ET2-kværn jo så ikke tunet (allerhøjst er nogle af
> begrænsningerne fjernet). Er det så lige så nødvendigt at købe en af de
> nævnte 'dyre' olier?

Den arbejder typisk ved 7000 - 8000rpm konstant, sådan en lille fætter, så
den kræver smørring =)
Jeg ville ikke køre på andet end olie fra en kendt producent. IP, Motorex,
Agip, Belray, Castrol, ect.
Ikke Shell og lign, de bruger ikke al deres tid på at lave olier, men
benzin. Så hellere et firma der ikke laver andet end olie men kan det godt
=)

> Jeg har tidligere hørt, at man for alt i verden skulle vælge en
> fuldsyntetisk olie. Holder det udsagn eller er der nogen modifikationer?

Semi-syntetiske eller olier der slet ikke er syntetiske kan man vel bruge i
en lovlig maxi der arbejder ved 3000 - 3500o/m, ikke en nymoderne 2-takter
der arbejder ved 7000rpm det meste af tiden.

> Jeg har også læst i gruppen, at man skulle holde sig fra
benzinselskabernes
> EGNE olier. Kan de virkelig som 'fagmænd' på området ikke finde ud af at
> lave en ordentlig olie?

Se ovenfor.

> Et sidste spørgsmål (håber I bærer over med mig ): Hvor bør man så
købe
> sin olie, hvis det ikke er klogt at gøre det på tankstationerne?
> Cykel-/knallertforhandlere?

Flere tankstationer sælger også andre mærker end deres eget, wonder why? =)
Har ihvertfald set Castrol på mange Shell tanke. Agip er der også en del
forhandlere af.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Thomas Buus Andersen (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 04-06-01 13:10




"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> Min søn har lige købt en (brugt) Yamaha BWS, og det er
> jo en forholdsvis billig måde at transportere sig på. Under
> alle omstændigheder billigere end at jeg leverer Taxakørsel.
> (for mig

Pæn scooter ! Jah, det samme sagde min far.
>
> Men jeg blev overrasket da knægten fortalte mig at han
> betaler 68,- for en liter olie til dyret. Olien køber han hos
> den lokale knallertforhandler.

Det er jo den billige udgave han har fat i. Det må være semisyntetisk?
Selv kører jeg med Castrol fuldsyntetisk olie til 99 kr for 1L.
Og jeg har slået min oliepumpe fra, og afmonteret olietanken, da
pumpen alligevel ikke giver mere end 0,7% Olie. Det er slet ikke nok
når man har lidt meget tun på. Så jeg blander selv 100 ml Olie i tanken hver
gang
jeg tanker. Det vil sige at jeg kan tanke 9-10 gange på en liter. Og min
Scooter
køre ikke over 60 km på en tank.


>
> Behøver det være så dyrt? Kan nogen henvise til en
> billigere olie, evt. indkøb i 5-10-15 liters dunke, og
> hjælpe en fattig skoleelev?

Bilka plejer at have nogle billige tilbud. Men personligt ville jeg aldrig
føde min scooter med sådan en gang " høm høm "

Hilsen Thomas
>
> PFT,
> Ole Thomsen
>
>
>



Ole Thomsen (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Ole Thomsen


Dato : 04-06-01 14:25

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote
>
> Behøver det være så dyrt? Kan nogen henvise til en
> billigere olie, evt. indkøb i 5-10-15 liters dunke, og
> hjælpe en fattig skoleelev?

Jeg kan af svarene i gruppen se at olien er et
forkert sted at spare.

Spørgsmålet burde i stedet have været hvilken olie
der giver det bedste pris/kvalitet forhold, men det
er jo nok meget individuelt hvilke krav man stiller.

PS. Jeg kiggede lige på mine serviceregninger på
bilen, der betaler jeg 83,75/liter for Mobil Super.

Ole Thomsen




Deaster (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 04-06-01 15:34

Ole Thomsen <ot@networks.dk> skrev i en news:3b1b8c01@news.ehs.dk...
> "Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote
> >
> > Behøver det være så dyrt? Kan nogen henvise til en
> > billigere olie, evt. indkøb i 5-10-15 liters dunke, og
> > hjælpe en fattig skoleelev?
>
> Jeg kan af svarene i gruppen se at olien er et
> forkert sted at spare.
>
> Spørgsmålet burde i stedet have været hvilken olie
> der giver det bedste pris/kvalitet forhold, men det
> er jo nok meget individuelt hvilke krav man stiller.
>
> PS. Jeg kiggede lige på mine serviceregninger på
> bilen, der betaler jeg 83,75/liter for Mobil Super.
>

Olien er et af de steder jeg ikke kunne finde på at eksperimentere med
hensyn til pris og kvalitet. Hvis vi nu siger at der er 50 kr forskel på den
dyre rigtigt gode og den billige semisyntetiske knap så gode, vil der over
10.000 km være en prisforskel på ca. 500 kr. og det er simpelthen for få
penge til at lege hasard med sin motor.


--
Mvh
Jesper (Deaster)
Bare fordi man er bange og paranoid, kan man
godt have ret i, at der er nogen som er efter en.


> Ole Thomsen
>
>
>



Michael Frederiksen (04-06-2001)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 04-06-01 17:59


"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
news:3b1b6950@news.ehs.dk...
> Min søn har lige købt en (brugt) Yamaha BWS, og det er
> jo en forholdsvis billig måde at transportere sig på. Under
> alle omstændigheder billigere end at jeg leverer Taxakørsel.
> (for mig
>

Det er da også en fin maskine...!
> Men jeg blev overrasket da knægten fortalte mig at han
> betaler 68,- for en liter olie til dyret. Olien køber han hos
> den lokale knallertforhandler.
>
Lyder for mig umiddelbart billigt. Han bør som minimum kører på
fuldsyntetisk.
Semisyntetisk har det med ikke at blive forbrændt ordenligt og så kokser
motoren til = med ringe ydelse...

> Behøver det være så dyrt? Kan nogen henvise til en
> billigere olie, evt. indkøb i 5-10-15 liters dunke, og
> hjælpe en fattig skoleelev?
Jeg gir lidt over 100,- for en liter motorex fuldsyntetisk

--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen
Honda SFX @ 60 km/t
>
> PFT,
> Ole Thomsen
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste