live 8 formål
Fra : Kristian

Dato : 02-07-05 21:02

Tror I reelt det hjælper en skid?

Bistand har sjældent gjort folk i stand til at skaffe sig sin egen
føde. Tværtimod har det gjort de fattige afhængige af denne bistand.
Bistandshjælp hjælper kun akut, ikke på længere sigt. Det gælder om at
gøre folk i stand til at klare sig selv uden støtte.

Derfor er der mere ide i at løfte nogle handelshindringer. ellers vil
den her koncert ikke betyde en skid, eller akkurat som Damon Albion
har sagt, kun været med til at promovoere nogle mere eller mindre
afdankede musikere

Fra : Hauge

Dato : 02-07-05 21:09

Kristian wrote:
> Tror I reelt det hjælper en skid?

Hold da kæft mand. Hvis du nu så showet, så kunne du i hvert fald se eeeeen
person der var filmet som nær-død i '85, og så ret god ud i dag.

> [...]
> Bistandshjælp hjælper kun akut, ikke på længere sigt. Det gælder om at
> gøre folk i stand til at klare sig selv uden støtte.

Hm, hvad med dig selv, jeg tror du bør søge lidt bistand.

> [...]
> den her koncert ikke betyde en skid, eller akkurat som Damon Albion
> har sagt, kun været med til at promovoere nogle mere eller mindre

Men har det noget med musik at gøre, altså om pengene hjælper det eme eller
det andet?

/Hauge

Fra : Kristian

Dato : 02-07-05 21:13

On Sat, 2 Jul 2005 22:08:51 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Hold da kæft mand. Hvis du nu så showet, så kunne du i hvert fald se eeeeen
>person der var filmet som nær-død i '85, og så ret god ud i dag.

Det havde han måske også alligevel.
Men uanset hvad meget spinkelt grundlag. Men lad mig omformulere "Tror
I _reelt_ det gør en forskel"?

>Hm, hvad med dig selv, jeg tror du bør søge lidt bistand.

prøv nu at se om du kan klare dig uden at være personlig. pr. princip
taber du når du ikke kan holde dig fra den slags.

Fra : Hauge

Dato : 02-07-05 21:19

Kristian wrote:

> prøv nu at se om du kan klare dig uden at være personlig. pr. princip
> taber du når du ikke kan holde dig fra den slags.

*Du* tabte da du begyndte med dit bavl.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-05 21:24

> Det havde han måske også alligevel.

Der afslørede du så, at du netop ikke har fulgt med.

> Men uanset hvad meget spinkelt grundlag. Men lad mig omformulere "Tror
> I _reelt_ det gør en forskel"?

Nu er de handelshindringer du snakker om jo også en del af dagsordenen. Hvis
ikke du skulle have opdaget, kan du læse mere på www.live8live.com Og ja,
gu fanden hjælper det. Alternativet, er jo at gøre som vi plejer, Nemlig
ingenting. Alt derfra og op, er en reel forbedring.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Kristian

Dato : 02-07-05 21:30

On Sat, 2 Jul 2005 22:24:09 +0200, "Rysz \(8900\)"
<rysz(snabel)rysz(dot)net> wrote:

> [...]
>gu fanden hjælper det. Alternativet, er jo at gøre som vi plejer, Nemlig
>ingenting. Alt derfra og op, er en reel forbedring.
'
ikke nødvendigvis. det kan faktisk skade. Se selv deadline her til
aften. (nu)

Fra : Kristian

Dato : 02-07-05 21:40

On Sat, 02 Jul 2005 22:30:00 +0200, Kristian <krenss@hotmail.com>
wrote:

>'
>ikke nødvendigvis. det kan faktisk skade. Se selv deadline her til
>aften. (nu)

han siger faktisk præcis hvad jeg har sagt. :D:D

Det hjælper nemlig stort set ikke en skid. Det forhindrer faktisk
ofte de elendige regimer i at falde.
400 millarder i de sidste 40 år har ikke hjulpet en skid, praktisk
talt, som det blev nævnt i udsendelsen. Det har forlænget lidelserne,
faktisk, fordi elendige regimer har kunnet sidde videre.

Det er free trade og den slags, der har en chance for at hjælpe. Men
politikere som Blair og Brown ønsker mere at gøre noget der ser godt
ud, end noget der er effektivt. Og Geldof har ikke forstand på
økonomi, som det blev nævnt.

Tag at se deadline hvis i ikke fik set det, via nettet.

Fra : Frede Hansen

Dato : 02-07-05 21:56

Kristian <krenss@hotmail.com> wrote in

> '
> ikke nødvendigvis. det kan faktisk skade. Se selv deadline her til
> aften. (nu)

Geldorfs overflade har ihvertfald lidt noget af en ordentlig skade.
Den åh så gode mand har "glemt" at betale flere millioner i royalties
til sine gamle band medlemmer hver gang at eks I Dont Like Mondays har
været smidt på 80'er albums, været spillet i æteren osv, og så
naturligvis også lige royalties for alle de andre hits de havde dengang.
De penge stoppede den gamle nar ned i sin egen lomme og nu har de gamle
band medlemmer sagsøgt manden lagt ind i helvedet fordi han ikke vil
betale det han skylder dem.
--
Frede Hansen
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 02-07-05 23:05

On Sat, 02 Jul 2005 15:55:33 -0500, Frede Hansen <nothing@valid.com> wrote:

> [...]
>De penge stoppede den gamle nar ned i sin egen lomme og nu har de gamle
>band medlemmer sagsøgt manden lagt ind i helvedet fordi han ikke vil

Nåda. Så må de da hellere skynde sig at aflyse resten af Live 8.

Fra : Carl Drud

Dato : 02-07-05 22:18

Kristian wrote:

> han siger faktisk præcis hvad jeg har sagt. :D:D

Og han er Julian Morris fra International Policy Network.

""My message for Bob Geldof is get real. Look at the realities of the
situation, look at how the very poorest people of the world actually
live and what is preventing them from becoming richer. And if he looks
at that, he'll realise that it's actually the governments who he wants
to give aid money to that are causing the problem."

http://www.policynetwork.net/main/article.php?article_id=661

> [...]
> talt, som det blev nævnt i udsendelsen. Det har forlænget lidelserne,
> faktisk, fordi elendige regimer har kunnet sidde videre.

http://www.policynetwork.net/main/content.php?content_id=27

Men udover det, ser jeg frem til Pink Floyd.

Carl

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-07-05 01:00

Carl Drud skrev:
> [...]
> if he looks at that, he'll realise that it's actually the
> governments who he wants to give aid money to that are causing the

Så vidt jeg har forstået på hjemmesider og tv-stof er Geldof, Blair
med flere helt bevidste om denne problemstilling. Derfor skal den
øgede bistand gå direkte til projekter uden om regeringerne, og
regeringer skal kun have gældslettelser og støtte til at opbygge den
nødvendige samfundsstruktur, hvis de lever op til visse krav.

Og som allerede sagt er fair handel en integreret del af Live8.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk