Fejl på IMDB. Highlander quote.
Fra : Jim Andersen

Dato : 14-07-05 09:20

Hvis der er nogen der er hjemmevante på IMDB kan de så ikke lige gøre dem
opmærksom på en lille fejl ?

Jeg søgte på "Quotes" efter "than to fade away"
Og blev sendt over til det rigtige quote:

---
Kurgan: [to everyone in the church] I have something to say! It's better
burn out, than to fade away!
---
http://www.imdb.com/Find?select=Quotes&for=than+to+fade+away&Go.x=12&Go.y=8

men der er vist smuttet et ord (eller 2?)

Hvis der er nogen der har filmen, kan de måske lige checke efter om det blot
er ordet "to" mellem "better" og "burn" eller der er mere der er smuttet.

/jim

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-07-05 11:18

Jim Andersen skrev:

> Hvis der er nogen der er hjemmevante på IMDB kan de så ikke lige gøre
> dem opmærksom på en lille fejl ?

Jeg synes, systemet er tungt. Jeg har gentagne gange gjort IMDB opmærksom på
en række fejl ved at følge deres temmeligt snørklede procedurer. Kun ganske
få af fejlene er blevet rettet. En af fejlene var mit efternavn, som de
havde stavet "Roba". Her lykkedes det mig heldigvis efter noget tovtrækkeri
at overbevise dem.

--
Mvh. Peter

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 14-07-05 17:21

Peter Bjerre Rosa wrote:

> [...]
> var mit efternavn, som de havde stavet "Roba". Her lykkedes det mig
> heldigvis efter noget tovtrækkeri at overbevise dem.

Heh, mit navn har de stavet rigtigt.

^5 til alle andre på imdb.

--
Jacob
www.jacobskaaning.com

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-07-05 18:13

Peter Bjerre Rosa skrev:
> [...]

Jeg er hjemmevant på IMDb, men jeg har ikke Highlander ved hånden.
Hvis nogen kan finde det rigtige citat, skal jeg gerne indsende det.

> Jeg synes, systemet er tungt. Jeg har gentagne gange gjort IMDB
> opmærksom på en række fejl ved at følge deres temmeligt snørklede
> procedurer. Kun ganske få af fejlene er blevet rettet.

Systemet er tungt på nogle punkter, men generelt kan man fint få ting
rettet. Som helhed er update-systemet blevet mere brugervenligt med
tiden - det er ikke mange år siden, man selv skulle kode sine
rettelser og sende dem med e-mail - men også med flere
sikkerhedsventiler mod dårlige data.

> En af fejlene var mit efternavn, som de havde stavet "Roba". Her
> lykkedes det mig heldigvis efter noget tovtrækkeri at overbevise
> dem.

Problemet kan i den situation være, at IMDb lægger vægt på credits;
hvis ens navn er stavet forkert i en rulletekst, vil de også gerne
have den information med. Det kan kræve lidt overtalelse at overbevise
dem om, at man ikke bare har misforstået deres politik.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-07-05 11:02

Peter Bjerre Rosa wrote:

> [...]
> havde stavet "Roba". Her lykkedes det mig heldigvis efter noget tovtrækkeri

J,a hvis jeg var dig ville jeg være glad, hvis folk ikke kunne finde mit
navn i forbindelse med Frids Film ;)

-Rune Jensen

Fra : /Ole

Dato : 15-07-05 23:50

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in message

> [...]

> få af fejlene er blevet rettet. En af fejlene var mit efternavn, som de
> havde stavet "Roba". Her lykkedes det mig heldigvis efter noget

Koster det ikke mesterslanten at få sit billede med på siden?

/Ole

Fra : Morten Nielsen

Dato : 20-07-05 10:19

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ---
> Kurgan: [to everyone in the church] I have something to say! It's better
Det er da præcis hvad han siger.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-07-05 15:43

Mon ikke han bare har glemt at sige "to". Så citatet er korrekt, men
replikken er sagt forkert.

Mark