en imdb-feature der ikke du´r
Fra : JJ

Dato : 13-07-05 22:53

er det kun mig eller er

If you like this title, we also recommend...

nu har jeg prøvet at kigge der så mange gange på mine
yndlingsfilm/serier men det den foreslår virker som et næsten
tilfældigt opslag i databasen. Den kunne de godt forbedre lidt for
det er ellers tit man har set en fed film og ønsker noget inspiration.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 13-07-05 23:01

"JJ" <kerns@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> er det kun mig eller er
>
> If you like this title, we also recommend...

Nej, du har ret: den funktion er fuldstændig ubrugelig.

> [...]
> tilfældigt opslag i databasen. Den kunne de godt forbedre lidt for
> det er ellers tit man har set en fed film og ønsker noget inspiration.

Som den er nu har IMDb ikke mulighed for at forbedre den. Den bygger nemlig
på, hvad film brugere, som kan lide en bestemt film, ellers har kunnet lide
(givet høje antal point i deres vurdering).

Det du efterlyser ville være en helt anden funktion.

Mikkel

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 13-07-05 23:49

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:
> Som den er nu har IMDb ikke mulighed for at forbedre den. Den
> bygger nemlig på, hvad film brugere, som kan lide en bestemt film,
> ellers har kunnet lide (givet høje antal point i deres vurdering).

Den bygger nu på lidt mere end det, nemlig også sammenfald mellem
visse datatyper. Se [1], som også tilbyder manglende data som
forklaring på dårlige resultater.

Jeg har i perioder fulgt med på IMDb's debatfora, og sidst jeg hørte
om det, havde de et problem med at håndtere de anbefalinger, brugerne
selv indsender. Hvis det stadig er tilfældet, er det også med til at
forringe funktionen.

[1] http://akas.imdb.com/help/show_leaf?recomendationdisagree

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 14-07-05 19:39

JJ wrote:
> [...]
> tilfældigt opslag i databasen. Den kunne de godt forbedre lidt for
> det er ellers tit man har set en fed film og ønsker noget inspiration.

Jeg har også altid fået skingrende debile forslag.

IMDb-folkene burde nedlægge den feature, og derefter spørge
den ansvarlige om han eller hun har overvejet seppuku.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-07-05 19:44

Peter Knutsen (usenet) skrev:
> IMDb-folkene burde nedlægge den feature, og derefter spørge
> den ansvarlige om han eller hun har overvejet seppuku.

Seppuku?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : IMB

Dato : 14-07-05 20:15

http://en.wikipedia.org/wiki/Seppuku

Hm... Kender du http://www.google.dk ?

--
Inger Marie Brunsgaard
Please remove "nospam_" from my email adress if you reply to my message

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-07-05 20:30

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> writes:

> Seppuku?

http://www.imdb.com/title/tt0056058/

Hvis du kunne lide den, anbefaler IMDB bl.a. Ran og The Magnificent
Seven.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 14-07-05 20:36

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.imdb.com/title/tt0056058/
>
> Hvis du kunne lide den, anbefaler IMDB bl.a. Ran og The Magnificent
> Seven.

Det er så for en gangs skyld ikke helt åndssvagt...

Nu vi er ved det: Når jeg nu er vild med Yojimbo og A fistful of dollars,
skal jeg så også se Last Man Standing?

Mikkel

Fra : Rune Zedeler

Dato : 16-07-05 11:07

Enig.
Noget, der imho virker bedre, er at registrere sig på http://www.ymdb.com
Her kan man lave en liste med de 20 film, man bedst kan lide - og man
får så en liste med de brugere, hvis liste ligner ens mest.
Der kan godt dukke nogle film op.

Men, ja, ymdb er /meget/ mindre end imdb, og det er et problem, at man
kun kan registrere 20 film.
Søgemulighederne kunne også være bedre.

-Rune