"Ambulancen" Ikke noget værd
Fra : JJ

Dato : 07-07-05 19:24

Var lige til snigpremiere. håbede på Batman begins og ak nej, så kom
der endnu en film med Thomas Bo Larsen som skurk op på skærmen. Og
clicheerne fortsætter i denne fuldstændigt ligegyldige film.

jeg kan bestemt ikke anbefale den.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 07-07-05 20:55

"JJ" <Jsins@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> der endnu en film med Thomas Bo Larsen som skurk op på skærmen. Og
> clicheerne fortsætter i denne fuldstændigt ligegyldige film.

Neeej, du kom før mig.

Jeg så den også lige i aftes.... Og DAMN den er ringe. Støvet på linsen var
faktisk mere interessant.
Desuden så tog den ikke meget mere end en time, så jeg føler mig faktisk
temmelig snydt. De skal da sige det når de viser kortfilm i biffen.

Lad være at se den. Ever!!!

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 10-07-05 16:08

"Anders B. Hyltoft" <anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> wrote in message news:<42cd88a6$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...
> [...]
> Desuden så tog den ikke meget mere end en time, så jeg føler mig faktisk
> temmelig snydt. De skal da sige det når de viser kortfilm i biffen.

Lad være med at skælde ud for en andenplads .

Jeg nyder jeres kommentar, for en ville lokke mig i biffen of se den,
men nu har jeg 3 (mindst) gode argumenter . Takker for dem. Jeg så
forfilmen og den er da til at kaste op over, så filmen er sikkert ikke
moij bedre .

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 08-07-05 00:14

JJ <Jsins@hotmail.com> wrote:

> [...]
> der endnu en film med Thomas Bo Larsen som skurk op på skærmen. Og
> clicheerne fortsætter i denne fuldstændigt ligegyldige film.

Hehe, helt enig. Så den som surprise i Imperial i juni, og vi troede
alle vi fik Batman eller war of the Worlds. Og det var enda dagen efter
surprise i kinopalæet lyngby, hvor de viste Sahara som startede på en
måde hvor vi troede det var Batman. Totalt antiklimaks.

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Brian P

Dato : 16-07-05 08:16

Er der flere, som har fået den set? Er alle negative?

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 16-07-05 13:52

"Brian P" <kanal@klog.dk> wrote in message
Er der flere, som har fået den set? Er alle negative?

Køge Blindeforening var jævnt begejstrede

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-07-05 12:06

Anders B. Hyltoft wrote:
> "Brian P" <kanal@klog.dk> wrote in message
> Er der flere, som har fået den set? Er alle negative?
>

> Køge Blindeforening var jævnt begejstrede

Så er lyden da i det mindste god :)

Den kan måske anbefales i "Film med god surround" tråden? ;)

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 17-07-05 12:59

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message

> Så er lyden da i det mindste god :)
>
> Den kan måske anbefales i "Film med god surround" tråden? ;)

Nej, de kommer vist ikke så meget ud, så de er nemme at begejstre

Mvh Anders

Fra : Robert Eriksen

Dato : 17-07-05 14:12

Anders B. Hyltoft wrote:
> "Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> wrote in message

> Nej, de kommer vist ikke så meget ud,

Så vidt de ved ;)

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 17-07-05 19:17

> Så vidt de ved ;)

LOL... Nå ja...

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 17-07-05 12:59

Jeg så lige instruktøren af helvedesfilmen "ambulancen" på DR den anden dag.
Hvorfor skal det blæses op til at være noget enestående at han har lavet en
film i realtime, som kun foregår i ambulancen?

Det er som om at de "regler" han har sat op som instruktør vejer tungere end
underholdningsværdien af filmen.

"Han har jo ikke noget tøj på, sagde den lille dreng..."

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-07-05 12:18

Anders B. Hyltoft skrev:
> Jeg så lige instruktøren af helvedesfilmen "ambulancen" på DR den
> anden dag. Hvorfor skal det blæses op til at være noget enestående
> at han har lavet en film i realtime, som kun foregår i ambulancen?

Sådan set er det vel enestående i dansk film.

> Det er som om at de "regler" han har sat op som instruktør vejer
> tungere end underholdningsværdien af filmen.

Hans udtalte pointe var nu, at det ikke er reglerne i sig selv, der er
vigtige, men resultatet. Men det kunne lyde på reaktionerne som om,
han ikke har haft held at gøre resultatet mere interessant end
eksperimentet.

Problemet kan vel analyseres sådan, at genreeksperimenter kan være
gode og væsentlige, men ikke nødvendigvis medfører gode og væsentlige
film.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk